Hoe maak je dit synth geluid?

FM bak denk ik..

Ik ben ff aan het pielen op de JP maar denk niet dat het een sync osc is. Eerder 2 oscilators (één sqr en een sub saw osc).
Beide met een ferme snelle pitch env gevolgd door een lichte pitch LFO. De sub osc kruipt van -12 notes langzaam
naar een lichte detune. Verder meen ik een lichte chorus te horen.

Mocht ik een leuk resultaat hebben post ik het wel.

Leuk -oh ja, die bestond ook nog- nummer trouwens. Lang niet meer gehoord.

edit : ik kom redelijk in de buurt nu. . . ff capturen

Laatst gewijzigd:
Toch wel iets met sync. En een saw wave alleen kreeg ik het niet met saw voor mekaar
(daarom een square) de lead van de youtube clip is toch wel erg analoog
klinkend. Veel oneffenheden die ik met de JP niet voor mekaar krijg. Afin...

Attachments

• untitled.mp3
    598 KB · Bekeken: 100
Steve Winwood gebruikte voor die sound een Multimoog.

Phoe dat nummer. Mijn god wat een meuk.

Ik vraag me af hoe de jaren 80 geklonken zouden hebben zonder de befaamde witte motor..

Phoe dat nummer. Mijn god wat een meuk.

Ik vraag me af hoe de jaren 80 geklonken zouden hebben zonder de befaamde witte motor..

Verbaas me ook al jaren over het feit dat dit nummer toch vrij veel aandacht heeft gekregen. Ook zeker niet mijn ding!
Ben wel benieuwd naar het verhaal m.b.t. tot de witte motor. In de jaren 80 was dat toch de ondertitel van melk?

Op de novation zit een square/pulse waveform waar je dit geluid redelijk goed mee kan nabootsen.

koekebakker, zou je de uiteindelijke patch eventjes samenvattend uit de doeken willen doen ?

Ik zit hier met een square en een saw, saw een klein beetje omlaag getuned, een snelle env op mijn pitch, een langzame subtiele lfo op de pitch, ...
maar ik geraak er niet ;{

In plaats van square en saw, probeer eens een pulsgolf, en zet de envelope op je filter. Geen sync nodig; deze solo kwam volgens mij van een Minimoog af.

Back