Siel DK70

vcovca

NOXGENUS
Langzaam maar zeker komen bij m'n mede NoxGenus leden alle ongebruikte synths van zolder. En zo staat er sinds gisteren 'n Siel DK70 in m'n muziek hoekje! Wat 'n ding is het ey. Dikke bak! Jammer dat je knopjes moet drukken om ergens te komen, maar alles is CC heb ik ergens gelezen. En de Moog Slayer Mod is er ook op toe te passen. En je kan, als je het handgreepje hebt, het ding om je nek hangen! Hoe vet is dat dan weer...?!!?!!!

Maar verder is er niet zo heel veel over te vinden. Als mensen tips en tricks hebben, hoor ik het graag! Het ding ziet eruit als ZEER bendable.. maar is ze dat ook?

Had er al wel iets van gezien... dank U!

Ik zoek me wel de pleures naar de CC nummers. Iemand?

Nope... doe nix.

Drukke en zoeke... pfff. Ik zal er aan moeten geloven. Ga eerst effe die freq. bend erin proppen. Goed begin.

Ah... ik weet hoe je ze kan ontdekken! Tis net schatgraven dit.

Als je 'n CC uit stuurt naar de DK70, en je drukt op PARAMETER, dan zie je welke parameter je aanstuurt.

vergeet niet om van binnen even te kijken of de backup batterij nog goed is (meestal niet na al die jaren) anders stopt hij er ineens mee en maakt dan via de lekkage sluiting en wordt het een hele stille sinth
succes
leuk voor de volgende synthmeeting ( speciale vintage uitvoering of zo)

Slider? Zit er niet op. Maar ik ben er uit. Zal eens 'n lijsje maken met welke CC wat doet.

En inderdaad. 57 en 58. Maar ALLES heeft 'n CCtje. Best leuk. Met zo'n BCR ben je er nog niet. Zijn best veel parameters.

Zal eens 'n lijsje maken met welke CC wat doet.
als je nu ECHT snel wil aflezen qua wie wat waar dan kan je ff synthedit er bij pakken en dan slechts ende alleen een MIDI In en een MIDI Monitor module te plaatsen... sluit de Siel op de PC aan en klaar is klara, para selecten, up en downen en aflezen maar... sneller kan haast niet...

attachment.php

Attachments

• CC.gif
    CC.gif
    3 KB · Bekeken: 101
heeft de DK-80 dan hetzelfde aantal en soort parameters als de DK-70?
grappig overzicht trouwens, de DK heeft een erg Poly-800 achtige structuur...

maar los daarvan is het so wie so helemaal geen slecht idee om eens een thread te starten waarin pcies van elke synth staat welke parameters hij pcies heeft... want daar gaat het toch eigenlijk wel een beetje om in essentie...

Zal eens kijken of het lijstje klopt. Dank Sander!

De potmeters wie je vervangen wilt is natuurlijk het mooiste om dit door gelijkwaardige typen te vervangen.
Wil je toch echt andere waardes gebruiken , dan liever wat groter dan kleiner.
Het regelbereik word natuurlijk wel anders.
Bij kleinere waardes is het namelijk mogelijk dat je de potmeter warm laat worden/opblazen ...of zelfs de synth stuk kan laten gaan.
scces

Back