Polysix: Batterij lek

jamal

Spectra
Hallo

Ik had polysix met een batterij lek.
Hierdoor waren er een aantal baantjes beschadigd en de ic 31.
De baantjes en de ic 31 heb ik vervangen en doorgemeten.
Ze geven nu allen netjes 0 aan met de multimeter.
R 17 is een beetje aangetast er zit wat zuur op de pootjes, heb hem doorgemeten en geeft de juiste waarde aan.

Program board : Als ik hema aan zet en op bank a druk gaat het lampje niet branden B wel C niet D wel .
Programmer sectie : 1 niet 2 wel 3 niet 4 wel 5 wel 6 wel 7 wel 8 ook.

Het gekke :Zet ik hem op manual,En het effect gedeelte in ga en druk zet op Phase . reageert het envelope gedeelte. Zodra ik hem switch naar een van de andere effect mode s, reageert de Env niet.

Octave switch : zet ik het effect gedeelte op Off. Werkt het switchen van 8' naar 4. Chorus reageert er geen een . Phase ook geen . Ensamble : Hetzelfde al op OFF mode.

Zal het aan de ic 22 zijn ?

Is er iemand die mij hier bij kan helpen.
Alvast bedankt.

vriendelijke groet
Jamal

heej ik heb hetzelfde probleem, hga nu de polysix maar verkopen aangezien ik geen geld heb om m te laten repareren. helaas maar waar, nu weet ik echt niet wat ik voor de poolysix moet vragen maar weet dat ergens in kampen een reparatiecentrum zit voor polysixen en waarschijnlijk loont het om hem eerst te laten maken en daarna pas te verkopen.

Er kan ontzettend veel stuk gaan op het board vlakbij de batterij.
Vaak lijkt het alsof je alles gehad hebt maar ondertussen is er veel meer aan de hand.
Meestal moeten er ook twee ic's worden vervangen, heel veel printbaantjes en natuurlijk een goede batterij.
De klus valt vaak behoorlijk tegen. Ook voor iemand die er ervaring mee heeft.

ah ja ik zal er ook nooit zelf aan beginnen en denk er nu aan om mn synth toch te verkopen, enig idee wat dan de waarde zou moeten zijn? (ik weet dat dit in een ander deel van het forum hoort maar dit is wel een mooi moment om t te vragen)

De helft van de huidige marktwaarde van een apparaat in verder dezelfde staat. Althans als je geluk hebt dan.

Beek : nou valt die six echt nog te herstellen ? anders wil ik misschien wel ruilen voor men sakata :)

ik ga geen uitspraken doen over herstelbaarheid, ik kan alleen concluderen dat ie er mooi uitziet maar niet naar behoren werkt en dat de batterij lekkage heeft gehad en ik de batterij heb verwijderd om verdere schade te voorkomen, daarna de deksel er weer op gezet en niet meer aangeraakt. ruilen... kan wel interessant zijn natuurlijk aangezien ik die sakata toch best interessant vind.

"It was an absolute bugger to use! Whilst a lot of thought had gone into playing and mixing the sounds, the programming method appeared to be something of an afterthought. You could only create drum patterns if the (optional) cartridge was present and even then, it was - shall we say - less than intuitive."

hhhm is dit waar?

(we wijken af van de thread, laten we t bij de polysix houden)

Waar heb je dat gevonden ? :?
De sakata is echt gewoon effe je maten instellen, op record duwen en beginnen maar. Step sequencen is ook echt niet moeilijk. Heb de manual.
:)
Maar goed, ik wil alleen ruilen als ik weet dat ik de polysix echt kan herstellen en zonder allemaal bla bla bla.

printplaat.jpg

nogmaals weet ik niet hoe makkelijk dit te herstellen is, ik zou zelf geen nieuwe banen op de printplaat kunnen maken, geen flauw idee hoe dat zou moeten.
ik heb de scan gemaakt toen de printplaat uit de synth lag om de batterij te verwijderen. dat is ongeveer een jaar geleden denk ik, daarna heb ik de synth niet meer open gehad.

Back