Korg EMX, welke synth erbij?

connected

Stamgast
Wat voor machine kan je goed gebruiken samen met een Korg Electribe MX?
Ik heb nu alleen een Korg Electribe Mx maar zou er wel wat anders bij willen
Ben vaak na 10 minuten wel uitgespeeld ermee, omdat je niet zo gemakkelijk nieuwe drumparts en synthparts kan opbouwen en afbouwen.
Verder zou ik aan de geluidsmogelijkheden van de electribe wel genoeg kunnen hebben.

En zo'n ding? :D Voegt het wat toe aan mn Korg?
K49_MAC-627c7d4c3ac8faf16313cc8309e55e41.jpg

Ps zoals je al kan lezen snap ik geen snars van synths:D

Laatst gewijzigd:
Hmm, het hangt er een beetje vanaf wat je wil:
Zoek je een soortgelijk iets (dus een bak met een sequencer à la een groovebox) of een losse synth die je volledig aanstuurt met je Korg?

In 't eerste geval is een RS7000, een MC-909 of een E-MU bak (XL-7 of MP-7) wel wat. In 't tweede geval elk merk/type synth behalve een Korg.
Korg heeft een beetje een herkenbaar geluid, dus een ander merk zou ECHT een aanvulling zijn klank technisch.

Ik zou voor iets polyfoons gaan, met interne sequencer. Dat is wat de emx niet kan, en als je een andere synth met je emx wil aansturen ben je een synthpart kwijt.

Geen synth, maar een erg mooie aanvulling op je EMX is natuurlijk de ESX.

Je ziet regelmatig zo'n AN200 te koop staan. Kun je sync laten lopen met de EMX.

Cwejman S1 mkII: mooie analoge sounds, en midi bestuurbaar.

En nieuw te koop voor €3500,-. Past inderdaad prima bij een EMX:gaap:

Dat vind ik zo raar dan maken ze een video en daar spelen ze niet eens live op dat ding...
Alleen oncreatief op de parts knoppen drukken die al van te voren zijn ingespeeld :)

Dat vind ik zo raar dan maken ze een video en daar spelen ze niet eens live op dat ding...
Alleen oncreatief op de parts knoppen drukken die al van te voren zijn ingespeeld :)

Ik denk dat het inderdaad tijd wordt voor wat anders.....

En een uitgebreide drumcomputer of iets in die trend erbij?
De synth geluiden kan ik wel met genoeg creativiteit uit de EMX toveren, alleen de beats zijn wel wat lastiger te veranderen.
En alleen een syntheziser kan je niet echt beats mee maken toch? Dus ik kan het beste gewoon nog een groovebox erbij nemen?

Back