Titan

Deze virtual instrument player is bij het beste wat ik gehoord hebt(persoonlijk hé).10 jaar hebben ze erover gedaan,van analoge bakken,digitaal tot software hebben ze erin gestoken.
Mijne is al besteld.

http://www.bestservice.de/detail.as..._200_synthesizers_in_one/916164a212p83p90p161

klinkt goed ...veel 4 weinig 40jaar history in a box

maar ist aleen een library ?
moet t nog in een sample player ofso

AHHHH
lamaa
lezuhhhhhh

The biggest and most extensive Synthesizer Sound Collection of all time!

The development and the sampling of this library was 10 Years in the making.
TITAN offers 5500 multisamples of the best sounds from 200 (!!) classic Analog Synthesizers and Modular Systems including the biggest & most famous Digital Synths & Workstations of the 80s and 90s but also the newest virtual instruments and current synths all in one massive plugin.
That means 40 years of synth history and sound variety, the biggest sound and style collection ever. We put a great emphasis on preserving the unique sound character of each instrument. That’s why the instruments were partially sampled with their original effects and filters because they can hardly be reproduced in the virtual domain.
All instruments were sampled and looped perfectly and inserted into the best service ENGINE.

ENGINE – more than your regular Sample Player
ENGINE was developed by Best Service in cooperation with yellow tools.
ENGINE is based on the high-end sampler Independence Pro and offers all performance features of a contemporary sample engine. For the first time ever in a Sample Player, ENGINE offers the possibility of importing external audio files for creating your own layers within TITAN!

Top Features:
- superfast Sound Loading – average access and loading of a new sound with all its parameters and effects in less than a second!
- direct stepping through the Soundpool
- Analog Modelling for realistic reproduction of analog synth sounds.
- Solo-Mode, Legato-Mode, Glide and Samplestart Shifting.
- a vast array of parameters, giving unprecedented sound diversity
- QuickEdit Page: an inspiring interface with instant access to all important parameters
- ProEdit Page: offers every possible parameter, an FX-Rack with 46 effects, convolution reverb (including 400 impulse responses) and more...
- infinite polyphony
- flexible MIDI routing
- excellent Arpeggiator incl. Midifile-Player
- Step Sequencer

Library:
- 36 GB sample sound library
- 5500 unique multisamples
- 100,000 samples
- hundreds of additional live recordings

Instruments:
- 2327 Synth Sounds divided into 35 subgroups (Lead-Synths, Bells, Sequences, 5th, 7th, Filter, Accordion, Atmospheric, Basic Waves, Brutal, China & Asia, Chords, Dance, Detuned, Digital, DX & FM, Dramatic, Dreaming, Effects, Harp, Electronica, Gliding, Kraftwerk-Style, Melody, Metallic, Allround, Organic, Phasing, Power, Ringmodulation, Space & Cosmos, Synthpop, Techno, Unisono, Wavetable)
- 1200 Pads & Atmospheres (divided into 38 subgroups)
- 778 Basses (divided into 39 subgroups)
- 250 Synth-Brass & Real Brass Sounds
- 100 Guitars
- 200 Organs (divided into 11 subgroups)
- 161 Choirs & Voices
- 227 Pianos
- hundreds of effect-sounds
- Bonus-Bank: 170 original vintage string synths from over 20 different original instruments

System requirements:

Mac OS:
- Mac OS 10.4, 10.5 or higher
- PowerMac G4 or Intel Mac 1GHz
- Min. 512MB Ram
- Min. 35GB harddisk space
- DVD drive
- Internet connection for product activation required
Recommended: G5 or Intel Mac 1.8GHz, 1GB Ram
Interfaces: Standalone, AU, VST, RTAS

Windows:
- Windows XP or Windows Vista
- Min. Pentium/Athlon XP 1.4GHz
- Min. 512MB Ram
- 35GB hard disk space
- DVD drive
- Internet connection for product activation required
Recommended: Pentium/Athlon XP 3.0GHz, 1GB Ram
Interfaces: Standalone, VST, RTAS

idd wel een playert erby n net haal baar met mn pc[tje]
:engel:

Dit is de eerste keer dat ik lees dat ze nu ook al samples kunnen "Analog Modellen". De tijd staat toch niet stil, he, die wondere techniek.

- 100,000 samples

Dit zijn dus gemiddeld 20 samples per geluid. Toch een beetje weinig om het "unieke karakter" van elk instrument te vangen. 3 samples per oktaaf en je zit er al door.

Ik vind het maar een geval van opgeblazen marketing... niets voor mij.

Dit is de eerste keer dat ik lees dat ze nu ook al samples kunnen "Analog Modellen". De tijd staat toch niet stil, he, die wondere techniek.

- 100,000 samples

Dit zijn dus gemiddeld 20 samples per geluid. Toch een beetje weinig om het "unieke karakter" van elk instrument te vangen. 3 samples per oktaaf en je zit er al door.

Ik vind het maar een geval van opgeblazen marketing... niets voor mij.

Tuurlijk is er marketing,hoe krijg je anders iets verkocht?Goedkoopste manier?You tube!
En staat er ergens analoog in de aankondiging?Alleen virtual instrument,en daar gaan we dan weer,de analoge die hard jongens komen hier weer eens direct verkondigen dat het op niets trekt.(Niet dat ik jij er bij betrek).
Titaan is een mengeling van vroeger en nu(analoog,digitaal,en ook van andere softsynth's).
Tuurlijk klinkt het niet als de echte oude synth's van toen.(Altijd verschil in echt en virtueel).Wie van de kopers nu hebben ooit die synth's gehoord?Bakken van dertig jaar geleden min of meer?!
Je kunt nu de klank van de oude analoge synth's benaderen in de virtuele synth wereld,maar wie weet nog hoe de oude synth's nog klinken nu?De vijftigers,of het moet gaan van vader op zoon,dochter....

Je zit toch op festivals toch duizenden uit hun bol gaan op muziek van dj....Met een computer en zijn virtuele synth's,is er één die klaagt dat het niet met echte analoge synth's is gebeurt?

Ziet er op het eerste oog erg goed uit, ook de prijs is niet absurd hoog zeker niet voor wat je ervoor terugkrijgt...

Hmm, heb er wat filmpjes van bekeken op internet maar viel me toch wat tegen qua geluid... zou eerder voor de omnisphere gaan (maar eerlijk is eerlijk, ik heb geen van beiden zelf geprobeerd)

Tuurlijk is er marketing,hoe krijg je anders iets verkocht?Goedkoopste manier?You tube!
En staat er ergens analoog in de aankondiging?Alleen virtual instrument,en daar gaan we dan weer,de analoge die hard jongens komen hier weer eens direct verkondigen dat het op niets trekt.(Niet dat ik jij er bij betrek).
Titaan is een mengeling van vroeger en nu(analoog,digitaal,en ook van andere softsynth's).
Tuurlijk klinkt het niet als de echte oude synth's van toen.(Altijd verschil in echt en virtueel).Wie van de kopers nu hebben ooit die synth's gehoord?Bakken van dertig jaar geleden min of meer?!
Je kunt nu de klank van de oude analoge synth's benaderen in de virtuele synth wereld,maar wie weet nog hoe de oude synth's nog klinken nu?De vijftigers,of het moet gaan van vader op zoon,dochter....

Je zit toch op festivals toch duizenden uit hun bol gaan op muziek van dj....Met een computer en zijn virtuele synth's,is er één die klaagt dat het niet met echte analoge synth's is gebeurt?

De opmerking over analoog modellen was niet bedoeld om het geluid analoog-digitaal te vergelijken. Ik vond het enkel nogal patserig om het randomizen van de startfase van een sample en het randomizen van de pitch "analog modelling" te noemen. En dit terwijl er een generatie softsynths aankomt die letterlijk circuit-gemodelleerd worden tot op de discrete onderdelen!

Verder vind ik het aantal in te stellen parameters zeer mager. Een filter zonder envelope, een amplifier ADSR en nog wat weingzeggende parameters. De geluidsvoorbeelden klinken niet slecht en je kan de bron er mooi in horen. Maar met het aantal parameters dat ze aanbieden en het weinige aantal samples dat er genomen werd, vrees ik dat deze sample library toch heel statisch zal klinken. Voor mij is een geluid dat leeft, verandert, dynamisch is (of het nu analoog of digitaal is) veel belangrijker dan zijn herkomst. En daar val ik nu net over.

Na een maand in Belgie te hebben verbleven, heb ik me gefolterd door elke ochtend met Topradio wakker te worden. Als liefhebber van electronische muziek was ik, zeg maar, gedegouteerd door het gebrek aan leven en dynamiek in de geluiden. Velocity is blijkbaar niet meer nodig, modulatie al evenmin en de harmonische inhoud veranderen (behalve een simpele lowpass) dat behoort blijkbaar ook tot de geschiedenis. Dat is net de basis! Dit product zal er geen verbetering in brengen.

Over de marketing wil ik enkel zeggen dat ze bij deze sample libraries naar mijn mening onzinnige dingen vertellen en dat dit product juist Niet is wat ze vertellen. Ze overstelpen je met gigabytes aan samples (zie je vorige thread), gebruiken wat "catchy" woorden -10 jaar ontwikkeling! Analogue modelling! 100,000 individuele samples!-, maar ik vind dat dit product kwalitatief weinig of niets te bieden heeft. Als je de 46 bijgevoegde effecten moet gebruiken om wat leven te scheppen is er zeker iets fout met de bron. En dit is wat ze aanbieden: een samplelibrary.

Voorbeeld:
That’s why the instruments were partially sampled with their original effects and filters because they can hardly be reproduced in the virtual domain.
Hoe doe je dit met 20 samples?

Laatst gewijzigd:
Back