How to pack a synth

Ja, ik heb ook wel eens een 1U rack model toegestuurd gekregen die gewoon los in een grote (toen nog)TPG pakketpost-doos lag. Gelukkig buiten een verbogen hoekje ook niks mee aan de hand.

Maar hoe naïef kun je zijn?

Overigens werkt dat strak in bubbels verpakken zoals op die site averechts. Verpakkingsmateriaal moet wel de ruimte hebben om z'n werk te doen. Als je dat zo strak om je synth heen trekt wordt elke klap die de verpakking krijgt 1-op-1 doorgegegeven aan je synth omdat het materiaal nergens anders heen kan bewegen en alle luchtkussens al onder druk staan.

Overigens werkt dat strak in bubbels verpakken zoals op die site averechts. Verpakkingsmateriaal moet wel de ruimte hebben om z'n werk te doen. Als je dat zo strak om je synth heen trekt wordt elke klap die de verpakking krijgt 1-op-1 doorgegegeven aan je synth omdat het materiaal nergens anders heen kan bewegen en alle luchtkussens al onder druk staan.

goed punt

een grote doos vol met van die piepschuimen 'chips' vind ik altijd het fijnst (en m'n dochtertje ook :D:D:D)

Als je dat zo strak om je synth heen trekt wordt elke klap die de verpakking krijgt 1-op-1 doorgegegeven aan je synth omdat het materiaal nergens anders heen kan bewegen en alle luchtkussens al onder druk staan.
maar toch zit er altijd nog lucht tussen al die lagen, echt mega strak lukt je niet of je moet het vacuum trekken...

Ik heb wel eens een Korg EX800 ontvangen in een bubbeltjes envelope.
Het ding was helemaal ingedeukt (bijna dubbelgevouwen) en de printplaat was in twee gebroken.

Wat ik meestal doe is in ieder geval de potmeters vrij maken, meestal met kleine stukjes opgerold karton die ik vastplak met wat plakband. Ook al zit alles enigszins goed ingepakt, potmeters kunnen vaak echt heel slecht druk verdragen.

Verpakkingsmateriaal moet wel de ruimte hebben om z'n werk te doen. Als je dat zo strak om je synth heen trekt wordt elke klap die de verpakking krijgt 1-op-1 doorgegegeven aan je synth omdat het materiaal nergens anders heen kan bewegen en alle luchtkussens al onder druk staan.

Hier heb je zeker wel een puntje, hoewel het natuurlijk altijd wel iets helpt, ook al zit het er superstrak omheen.. speling is er altijd en het bubbeltje hoort in het uiterste geval eerder te knappen dan dat je synth indeukt. Maar ook wat betreft beschadigen van de pots (en bijv. toetsen) wikkel je het beste niet te strak. Het voornaamste is wel dat het object niet kan bewegen in de doos, dan doet de absorptielaag z'n werk wel (hehe, klinkt als maandverband, dat werkt vast prima als verpakkingsmateriaal), mocht er mee gegooid worden. Mijn policy is dat een pakket in ieder geval nooit mag rammelen / schuiven.

Ik heb wel eens een Korg EX800 ontvangen in een bubbeltjes envelope.
Het ding was helemaal ingedeukt (bijna dubbelgevouwen) en de printplaat was in twee gebroken.

Dat is natuurlijk de goden verzoeken... het is jammer dat niet iedereen even goed nadenkt over het verzenden van dingen.

Back