Dit is spdk:

Orgineel geplaatst door Ralf T
Hardcore/Gabber is dood en gereincarneerd als Hard House 8D

En er geen steek beter op geworden...geen goed karma opgebouwd in het vorige leven???

Hier ga ik me niet populair mee maken bij ons nieuwe lid 8)

Nolet >> Als je het hebt over een muziekstijl die in hoog tempo uitgemolken wordt en de goed/rotzooi ratio van de gereleaste platen 1:100 is dan geef ik je gelijk als je Hardhouse vergelijkt met Hardcore rond '96/'97.

"I'm a Raver baby" is nou geremixed tot Hardhouse plaat, need I say more?

Orgineel geplaatst door Nolet

En er geen steek beter op geworden...geen goed karma opgebouwd in het vorige leven???

Hier ga ik me niet populair mee maken bij ons nieuwe lid 8)

Ik wil ff zeggen, dat ik bijna alle hardcore cd's *** vind, blije deuntjes met oplopende snaretjes, net als die "top 40 trance" van nu. Ik hou van harde techno (ook van zachte acid trouwens) dat word vaak verward met hardcore omdat er toevallig ook een overstuurde bas in zit.

Harde techno heeft een goed karma en is stoer, zonder harde techno had nog nooit iemand een 303 door een distortion gegooit toch?

duszz..

Bomen en bos enzo..

Bomen en bos enzo..

Ik zie zo langzamerhand geen bos meer.. en ook geen bomen..

Techno, Tekno, Acid-Techno, Acid, Detroit, Hardhouse, Gabber, Hardcore (dat was toch iets met gitaren enzo.. ), Intelligent Techno (hahaa.. laat me niet lachen).. en zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan..

Wat is wat.. en waarom in hemelsnaam? Misschien dat een of andere expert een keer een lijstje kan maken met voorbeeld-tracks erbij..

Ik probeer het op deze manier:

Het is allemaal house,
je hebt goede en slechte house,
ik hou alleen maar van goede house.

Een houser

Orgineel geplaatst door spdk

Het is allemaal house,

Een houser

Beter had ik het niet kunnen verwoorden, maar zo denk ik er ook over. :L

mmm...dan moet ik toch ff antwoorden.....dat het allemaal in nederland onder de noemer "house" werd geknald in de begindagen betekent nog niet dat house en techno hetzelfde zijn.....

de term "house" komt namelijk uit amerika waar het gebruikt werd om de muziek aan te duiden die in de "Warehouse" door oa Frankie Knuckles etc werd gedraaid, net zoals de term "Garage" werd gebruikt voor de muziek die door oa Larry Levan in "the paradise garage" werd gedraaid....die DJ's hadden zoveel invloed, ook doordat ze hun eigen edits en later mixen vanaf reel2reel draaiden, dat de mensen naar de platenzaak gingen en vroegen naar "de muziek die in de warehouse wordt gedraaid", zodat er een speciale bak kwam met "Warehouse music" wat later weer naar "house music" werd afgekort....

wat ze daar draaiden was bepaald geen techno, dat werd in Detroit door "de grote 3" ontwikkeld, en die waren weer sterk geinspireerd door de europese synthetische sound van bv Manuel Gotsching en Kraftwerk.....een heel ander soort muziek dus als de "house" en "garage"....

de muziek die in de warehouse en paradise garage werd gedraaid was funk, soul, disco, gospel, en later ook rock en wave....de belangrijkste invloeden waren eigenlijk de 4kwarts maat van de disco, de songstructuren en de vocals die zich verder door ontwikkeld heeft door gecombineerd te worden met electronische instrumenten....wat ze in amerika dus onder house en garage verstaan is dansmuziek met invloeden van soul, funk, jazz, veel disco en gospel, met daaronder een 4kwarts maat maar vaak nog wel een klassieke songstructuur met vocals....

maar ik ben het met je eens dat er in muziek 2 soorten bestaan: goeie en slechte......

Olaf de geschiedenisleraar ;)

Ik weet dat je gelijk hebt Olaf, maar de noemer House is zo makkelijk. Wat zullen we er dan van maken? Electronische muziek? :)

Olaf, die jongen is nog niet koud hier of je probeert hem al weer weg te jagen ;)

wegjagen? met info jaag je toch niemand weg? ;)

electronische dansmuziek? nah..niet alle muziek is gemaakt om op te dansen...... electronische muziek vinnik wel ok ;) emuziek!

Olaf

Sorry dat ik het verkeerd begrepen had, dat komt denk ik omdat ik niet in Amerika woon maar in Nederland en vroeger was de enige plek waar ze house draaide een houseparty dus daarom noem ik het house en voel ik me een houser.

nix sorry....het was niet negatief bedoeld hoor..welkom trouwens! ;)

Olaf

Dus een housebroek hoor ik eigenlijk een technobroek te noemen?

Goh, nooit geweten ;)

een housebroek? wasda? danst dat beter? of komt er house uit? ;)

Olaf

welkom

welkom

he bambamstudio er zit een slot op de deur voor als er een
overval is geweest dan kunnen ze de boel afsluiten en de mensen buiten laten wachten zodat ze rustig de boel kunnen verkennen.
hopelijk je hiermee geholpen te hebben.
gr heuk

Re: Dit is spdk:

Origineel geplaatst door spdk
Hoi, even voorstellen is gewenst dus bij deze:

Ik (SpdK) heb samen met mijn broer een studio, grotendeels analoog maar we doen niet te moeilijk het moet wel handig werken. We hebben bijvoorbeeld laatst een Waldorf Q Rack aangeschaft want dat is ook wel heel gaaf.

Een vriend van ons heeft ook een studio en samen doen wij ons best om leuke muziek te maken, leuke plaatjes te draaien en feesten te geven onder de naam Dorpzicht. Dit doen we nu een jaartje of 12 en het bevalt goed. Mijn broer (geronimo) en een maat (Acesone) draaien doorgaans plaatjes en ik mag (als vanouds) met drumcomputertjes, mengtafeltjes en keyboardstandaards slepen om daarna kilometers kabels in te prikken voor het live-optreden. Maar, gelukkig mag ik als beloning dan ook aan de knoppen draaien :)

Ik heb na zitten denken of ik nog meer hobbies heb, maar die heb ik niet, duszzz..

Groets, SpdK

Aangezien het de Nationale Oude-thread-omhoog-schop-dag is...

WELKOMMM

-C-

Origineel geplaatst door spdk

Het is allemaal house,

Een houser

Doet me denken aan die leuke van toen:

my house is your house and your house is mine...

Back