scsi zipdrive probleem met kurzweil ik snap er de ballen van

musicheaven

Ouwe rot
probeer nu weer mijn zipdrive te laten communiceren met mijn k2500, maar lukt me niet. Mijn scsi-cd rom speler, had ik aangesloten zonder problemen in dertig seconden, maar hij leest die zipdrive echt niet, hij ziet zelf niet dat er een disk is (het ligt dus niet aan het formatteren van de disks naar kurzweil formaat wat je soms ook kan hebben)

hij herkent gewoon de zipdrive niet. is er iets aan scsi dat ik over het hoofd zie? hoe zit dat eigenlijk met dat termineren? kan iemand me helpen aub?​

Normaliter moet je in een scsi keten idd aangeven waar het einde van de keten is. Dit noemt met termineren. Waarschijnlijk zal je dus op je scsi cdrom ergens een terminator switch omzetten. Wellicht ook in je kurzweil maar dat weet ik niet.

Hier heb je sowieso een handige omschrijving van scsi en de verschillende termen. Wellicht dat je daar wat aan hebt
http://www.tweakheadz.com/surviving_scsi_hell.html

De scsi id's moeten ook met elkaar overeen komen, zodat wanneer je de kurzweil verteld dat hij op id5 gaat kijken je cd ook op 5 staat en dus kan worden aangesproken.

1) Scsi kanaal v/d Kurzweil of computer mag niet op 5 f 6 staan,
2) Kun je effe zeggen hoe ze verbonden zijn!!
in serie, (of anders... zoals hier, via m'n amiga scsi controller)
3) Werkt de zip drive wel ??? heb ook al slechte zip drives gehad...
4) normaal check, drive info, of ook al bij't switchen van scsi kanaal moet de zip drive te vinden zijn...
5) check op welk scsi kanaal de zip drive zit, der zit een schakelaar op voor channel 5 of 6,
6) 't is toch geen parrallel zip drive ??

Anders mail je maar hé Music heaven!!
'k gebruik al jaren een K2000, en heb ook al eens problems gehad met de scsi!!

ineens, zonder dat ik iets veranderde werkte hij plots wel
snap er niets van
toch bedankt voor de handleiding en tips heb ze aandachtig gelezen

stephen, gebruik je trouwens nog veel samplelibraries voor je kurzie? die geluiden zijn toppie, maar zo traag en omslachtig in vergelijking met software sampler he

ineens, zonder dat ik iets veranderde werkte hij plots wel
snap er niets van
Idd, soms moet ik ook al de scsi apparaten uitzetten, vooraleer 't terug werkt...
stephen, gebruik je trouwens nog veel samplelibraries voor je kurzie? die geluiden zijn toppie, maar zo traag en omslachtig in vergelijking met software sampler he
Samplelibraries niet zo direct... Wel losse samples, of zelf gemaakte keymaps,
bv zo gebruik ik m'n K2000 de laatste tijd om snares te triggeren..
Soms importeer ik de .wav files via de Zip drive, maar da's idd traag,
anders converteer ik ze met awave.. maar da's alleen mono. En save ik ze naar de jazz.
CD's kan ik ook inlezen, die best service drumloops heb ik een tijdje gebruikt.
Maar idd, tegenwoordig gebruik ik ook dikwijls een vst player (directwave)
Maar eens de samples in kurzweil steken is 't toch wel indrukwekkend soms,
zeker zo zonder latency...

Back