nieuwe apparatuur??

dashbeatz

Stamgast
ik wil graag nieuwe apparaten voor in de studio, zoals een synth(hardware) een monitor controller, en een voice channell strip.
nu vraag ik me dus af welke de beste zijn voor zijn geld,
bij synth had ik de korg R3 in gedachte
voor monitor controller: presonus central station
en de voice channel strip: Focusrite Trakmaster pro

nu wil ik graag wat meningen van jullie horen, omdat het zich hier toch al snel om 1500 euro in totaal gaat, wat ik natuurlijk afbetaal met de oudere apparaatjes die ik nu hier heb staan;)

alvast bedankt:okdan::kroon:

oude apparatuur is vaak beter dan nieuwe... betere klank, soms goedkoper, duurzamer, makkelijker te repareren en ook nog eens karakter. vintage is hierbij het toverwoord ;)

ik wil graag nieuwe apparaten voor in de studio, zoals een synth(hardware) een monitor controller, en een voice channell strip.
nu vraag ik me dus af welke de beste zijn voor zijn geld
Hoeveel geld?

nu wil ik graag wat meningen van jullie horen, omdat het zich hier toch al snel om 1500 euro in totaal gaat, wat ik natuurlijk afbetaal met de oudere apparaatjes die ik nu hier heb staan;)
Is 1500 je maximum? Ben je bereid 2ehands te kopen? Zo'n R3 hoeft je niet de volle mep te kosten, ik zie ze toch best wel voorbij komen hier; mensen die het ding gekocht hebben en erachter komen dat het toch niet bij hun past.

Wat zoek je voor een synth? Zonder beschrijving van op z'n minst een idee van wat je er uit gaat halen schieten we niet veel op - dus laat even weten welke geluiden je wilt en zo.

het geld wat ik eraan uit wil hangen is maximaal 600 euro per stuk;)

de synth: ik zoek een synth die in hiphop, rnb, maar ook een soort van dance past. hij moet goede leads hebben, en een volle bass. nou heb ik zelf gehoord bij de r3 dat deze dat heeft, en dat de vocoder erg goed is. ( wat ik ook 1 van de vereisten is)

ik heb dus eens rondgekeken voor de preamp/channel strip en zag de volgende:
Focusrite Platinum voicemaster pro
art pro channel
presonus eureka

heeft iemand, goede/ slechte ervaringen met (een van) deze 3??

als je uit die drie moet kiezen: zonder twijfel de focusrite. heel veelzijdige bak, prima comp, prima deesser en nog wat tools die soms wel werken op je materiaal. heb de mijne voor 250 verkocht, dus daar moet je hem voor kunnen vinden...

bedankt voor tip:)
ik wil inderdaad de voicemaster kopen, maar wel nieuw, heb gehoord dat de knopjes snel kapot gaan;) dus 3 jaar musicstore garantie kan geen kwaad;)

wat denk je van de monitor controller, wat voor een zou aanschaffen? heb de big knob ook gezien, en zie t er netjes uit. maar de presonus control heeft toch weer de voorkeur.. enige ervaringen?

heb je wel een monitor controller nodig? heb je meerdere monitors en/of headphones waar tussen je veel realtime moest switchen?

En qua synth ga voor een 2 hands MS-2000 of de B versie, die klinkt beter dan de R3, gaat dieper, beter w8 ff veeeeeeeeeeeel beter klavier dan de R3 en goedkoper

@ gijs:

ik heb een routing probleempje, ik moet 2 verschillende kanalen afzonderlijk kunnen afhoren. dan moet ik alles op me main monitors( ja die heb ik:P) kunnen luisteren of op me gewone KRK-tjes. en dan moet ik een output hebben naar een evt headphone, of headphone preamp. misschien de big knob? voor 295 is dat de helft van de presonus..\

@ manu:

ik zoek een synth die zowel leads als bass kan leveren voor hiphop/rnb het moet ruw klinken, maar moet ook de veelzijdigheid hebben om lief over te komen. een samplebank erin vind ik ook wel handig.

trouwens, hoe moet dat met opnemen van die synth, moet dat eerst met midi ingespeeld worden, en dan de audio opgenomen worden? dit is nl. een van de struikelblokken, en heb me al een avondje rond ge-SF-t en rond ge-googled, maar niet precies het antwoord gevonden. iemand een voorstel?

gijs en manu, tnx voor reactie

tja,

Back