De vetste tracks van powernoise, industrial, tekno, EBM en alles tussenin!

Grafmeester

No brain, no pain!
ik wil graag weten welke tracks op jullie het meeste indruk hebben gelegd, zowel nostalgisch als uit pure kracht en diversiteit, en graag laten weten waarom dat zo veel indruk op je gelegd heeft.
denk aan industrial, emb, dark elektro, tekno, noise en alles d'r tussen in. liever geen -core, want dat is toch heel iets anders. ;)

laat je horen!

voor mij, Le Dénominateur Commun van Iszoloscope. deze track is en blijft een van het meest intense nummers uit de powernoise scene die ik ooit gehoord heb. hij is vooral nostalgisch. zo zal ik nooit vergeten hoe ik hem minstens 20x op een dag gedraaid heb toen ik deze artiest ontdekt had. het nummer maakt gebruik van een aggressieve, vrij aparte ritme, ondersteund door zware synth drones en bouwt continu tot een climax die zonder twijfel je hersens door zal schuren! punchy, donker & inventief, dit is een geweldige nummer om mee te beginnen als je niet bekend ben met deze canadese artiest.
aangeraden voor allen die van harde beuk muziek houden. :okdan:

Laatst gewijzigd:
Allez vooruit !

Combichrist - Enjoy the Abuse.

Klinkt als een voenk recht op uw bakkes...

"Grafmeester" zoals op "Noiseguide" ?

CombiChrist - I want your Blood vind ik erg erg vet

Verder ATR - Midijunkies !!!!!

voor mij, Le Dénominateur Commun van Iszoloscope. deze track is en blijft een van het meest intense nummers uit de powernoise scene die ik ooit gehoord heb. hij is vooral nostalgisch. zo zal ik nooit vergeten hoe ik hem minstens 20x op een dag gedraaid heb toen ik deze artiest ontdekt had. het nummer maakt gebruik van een aggressieve, vrij aparte ritme, ondersteund door zware synth drones en bouwt continu tot een climax die zonder twijfel je hersens door zal schuren! punchy, donker & inventief, dit is een geweldige nummer om mee te beginnen als je niet bekend ben met deze canadese artiest.
aangeraden voor allen die van harde beuk muziek houden. :okdan:

Bedoel je niet 28C and falling? De tracklisting van die CD is erg onduidelijk. Ik ga ervanuit dat je nr 6 bedoeld. De track van 8 minuten lang. Die draaide ik vroeger altijd in DJ sets, en als op 5:23 de pleuris uitbrak ging de dansvloer altijd compleet loos. Als je dat nummer niet bedoeld, dan wil ik bij deze, dit powernoise monster nomineren. :)

Nou,...dat wordt toch maar een klein lijstje:

1. PPF: Paix
2.Iszoloscope: Coagulating Wreckage (is ook zijn beste CD)
3.Legion Ultra: Threshold of pain
4.Mürnau: Illuminati
5.Cold Flesh Colony: III
6.Esplendor Geometrico: Unidad de Control
7.Eisengrau: Temptation
8.I-C-K:Schizoide
9.Einstürzende Neubauten: Tanzdebil
10.La Nomenklatur: Merith.D.
11.Blackhouse: Anti Hell
12.Hunting Lodge: Shuendo Gyozhha/you are of me
13.Folkstorm: Haus Betula
14.Econocon: Extermination strategy
15.IRM: The disease
16.Moata Omen: Ash nazg
17.Pineal Gland Zirbeldruese: Perversion
18.Deutsch Nepal: World Mirror
19.Brighter Death Now: Innerwar
20.MaschinenZimmer 412: Cold Face
21.Frozen faces: Religion of Hate
22.Anenzephalia: Final Pulse
23.Ah Cama Sotz: Poison I en II
24.Thorofon: Bloody way to total ecstasy
25.Muslim Gauze: Harijana
26.Swans: Cop

EBM
1.Deus Ex Machina: Generador
2.YelworC: Body shift
3.Klute: No mans land
4.Sielwolf: Verstärker zerstört
5.Stigma: Labratories of crime
6.Dive: Machinegun Baby
7.Nigra Nebula: My side '94
8.Snog: The future
9.Front 242: Headhunter
10.DAF: Der musolini
11.Psychopomps: If I die...
12.New Mind: Blindfield 2
13.Front Line Assembly: Liquid Seperation

Ik vind alles ongeveer even goed. Dit zij m'n favoriete nr's in't genre(tekno haat ik)

"Grafmeester" zoals op "Noiseguide"?
yes, en op troniks. wat een debielen daar, maar hendig voor de gear sectie.

Bedoel je niet 28C and falling?
nope, ik bedoel echt de 2e echte nummer, dus track 4. maar, iedere nummer op die plaat zorgt voor een pompende dansvloer.

Oh ja en ik vergeet Onrust NV helemaal. Ik maak nl muziek waar ik zelf erg van hou. ;)
pfffffff!!!!!!

Hey Nick je zou echt eens die Coagulating Wreckage CD van Iszoloscope moeten checken. Dat is toch wel een van zijn ziekste platen. Die DCD is veel toegankelijker, en meer dansvloer zonder psychopatiese sfeertjes. Die eerste CD heeft ook beukende nummers, maar is gewoon veel zieker en noisier.

ja jeroen, iszoloscope is misschien wel de eerste band in de genre waar ik in geïnteresseerd werd, dus ik heb alles gehoord. ik vind zeker niet dat de ene plaat zwakker is als de andere, maar het spreekt vanzelf dat die breakcore shit de naam van iszoloscope in gevaar brengt. nja, als het maar geen 2e hypnoskull wordt... of sterker nog, als het maar geen 2e memmaker wordt met die gast erbij.

7.Eisengrau: Temptation
zeker weten!

en nog een:
sonar - cosmic rays.
voor iedereen die sonar kent, je weet wel wat je moet verwachten. deze vond ik echt een topper. minimalistisch, pompende, pakkende dansvloer breker, aangeraden voor degenen die het niet erg vinden als het lekker eentonig blijft. zet 'm op!

Ik vond de 2e CD toch wel een beetje teleur stellend. Want ik verwachte een verbetering van de eerste CD, dus nog zieker en duisterder. Maar hij werd toegankelijker, dat vond ik wel jammert.
Sonar cosmic rays heb ik op vinyl. Maar ik denk dat je die Overdose Simulation CD ook wel kicke zal vinden. Dat is nu nog steeds zijn bruutste CD, lekkere overstuurde sounds. En zwaar beukende distorted indus dance.

Industrial uit duitsland is opzicht al goed genoeg:P

Maar deze zijn toch echt heel erg goed:

Combichrist - This shit will F*ck you up
terrorfakt - Welcome To Hell
Dioxyde - Judas
Hydroxie - A Fool

EBM vindt ik alleen "sui deneris umbra - Hate Rae" goed.(zover ik heb gehoord)

Combichrist ect. is meer electro, geen industrial. Maar je vergeet belgië helemaal. Insekt, Dive, Vomito Negro, Stin Scatzor, Frames a Second, Lescure 13 enz..
En wat dacht je dan van het duitse Tyske Ludder?

Suicide Commando is ook Belgisch, weet dat hij in het bezit is van een Nord Lead 2(X). Waar hij vooral de bass-sounds mee maakt:P

Voor zover ik weet is Johan helemaal fan van de Roland JP8000. Maar ik praat vrijwel nooit over gear, dus afgezien hiervan weet ik niet waar hij zijn muziek mee maakt.

De track van Combichrist die Mark noemt is echter wel industrial, en de CD waar dat nummer op staat "Everybody hates you" is dat in grote mate ook. Het is het meer recente werk wat een sterke electro inslag heeft. Wat andere belgen betreft: Insekt was leuk, maar ik vind Eric's andere projecten Sonar (samen met Dirk Ivens) en Monolith stukken leuker. Vomito negro vind ik maar zozo, hoewel ik die in Mei een zeer goed optreden zag geven wat me wel benieuwd maakte naar nieuw materiaal. Als het om Belgen gaat wil ik dan graag nog Ah cama sotz (de FSOL van de industrial) en This morn'omina warm aanbevelen.

Tyske Ludder is de bom. Hun laatste album is een van de beste EBM schijven die ik de laatste tijd heb gehoord.

Man man...
wat een hoop nieuwe namen voor mij.
hop weer naar de platenzaak...

Oorspronkelijk geplaatst door kupfer_m Bekijk bericht
"Grafmeester" zoals op "Noiseguide"?
yes, en op troniks. wat een debielen daar, maar hendig voor de gear sectie.
Hoezo debielen ?

K.

...ik denk dat je die Overdose Simulation CD ook wel kicke zal vinden.
inderdaad ook een leuke, maar de beste is zonder discussie waard de laatste, alien overdrive. wat een dik geluid zeg.

EBM vindt ik alleen "sui deneris umbra - Hate Rae" goed.
oh HELL yeah! sui generis umbra is de shit, maar dat is echt zo'n band die je niet in een hoekje moet stoppen. voor degenen die ze niet kennen, hier moet je dan zijn: .
huil maar, het zal toch geen zin hebben.

Man man...
wat een hoop nieuwe namen voor mij.
hop weer naar de platenzaak...

Hoezo debielen ?

K.

mooi om te horen dat iemand hier gebruik maakt van dit thread!
en ja, het zijn debielen op noiseguide zeg. die mensen kunnen geen enkele thread meer als 2 pagina's lang serieus houden. en op troniks zijn ze opzicht nog erger, stelletje pseudo-filosofen. daar houden ze juist iets te lang discussies serieus vol. neem bijvoorbeeld de thread 'waarom optreden zonder shirt?'
ja, debielen. klaar.

kent er iemand hier trouwens toevallig nog een forum met gear sectie die meer in de richting van de genoemde muziek van deze thread gaat? scheelt wel als je het hebt over beats met mensen die dat niet direct als hardcore inschatten.

en nog eentje:
alles van synapscape, voornamelijk van Act!, en Now. als je deze niet kent, dan hou jezelf ook niet meer voor de gek, en ga het meteen checken. zo tering lekker om te luisteren. alleen zijn er gemixte beoordelingen over de zang, wat ik zelf wel heel tof vind, omdat je dat niet vaak genoeg ziet in die scene.

eigenlijk wel een leuk topic zo:P

deze blijf ik toch wel volgen:P

er zijn nog veel van die artiesten maar ken bijna geen namen meer:O
er is nog een duitse groep, iets met de tietel van oorlog of wapens enzo, daarover gaat het meeste van hun muziek. zal het nog even nazoeken.
Die groep heeft wel nog veel leuke nummertjes gemaakt.

*EDIT: de artiestennaam was "wappenbund"

Laatst gewijzigd:
Back