test je geluidskaart tot in de puntjes

Okay.. zoals belooft hier de resultaten van dezelfde test maar dan met de S/PDIF :{ Check die frequency response
M-Audio Delta 66 S/PDIF

RME doet het inderdaad goed, maar digitaal is niet het toverwoord. Ook digitaal gaat van alles helemaal mis als je timing niet strak is (niet strak = "jitter" = extra frequenties worden gegenereerd ten koste van andere). RME doet daar veel aan. Kosten van de kaart destijds - 1998 - HFL 750.

DIGI32 is nu niet meer in productie, DIGI96 ook al niet meer. Toch zijn alle drivers er te vinden, support is erg goed!

Nu is de DIGI96/8 (met adat erbij) ongeveer 270 ex BTW (zag ik ergens staan).

Origineel geplaatst door Nemco
Okay.. zoals belooft hier de resultaten van dezelfde test maar dan met de S/PDIF :{ Check die frequency response
M-Audio Delta 66 S/PDIF

Haha grappig, er zullen nog meer rechte lijntjes volgen denk ik 8)

Egosys WaMi Rack 24

Egosys WaMi Rack 24

Die van mij is ook doorgemeten
Egosys WaMiRack 24 (op 24bit/96kHz)

Niet gek al zeg ik het zelf, toch een goeie keus gemaakt ;)
Ik heb ook nog een SBLive, maar daar begin ik denk ik maar niet aan...

Laatst gewijzigd:
Die van mij is ook doorgemeten
Egosys WaMiRack 24 (op 24bit/96kHz)
Dat ziet er goed uit!! Maar toch wel vreemd, die roll-off rond 20kHz voor 96kHz modus?

Voor de rest valt me op dat deze tests toch wel het nodige onthullen in een "real-life" situatie, ipv de specs die de fabrikanten claimen

Wat dat betreft ben ik ook dik tevreden met mijn 2e hands Vostex VC-8 (8in/out) voor 175 euro... oud beestje maar zeker nog bij de tijd! Vooral de ruisvrijheid viel me al op en die is nog s bevestigd.

Maar ik wil dus nog meer tests zien!!!!!! Dus downloaden dat proggie, 1 kabeltje verbinden en (5 min later) klaar is kees....

Terratec DMX 6fire

Terratec DMX 6fire

Mijn resultaten op 44.1KHz/16bit:
klik

Kan iemand verklaren waarom de resultaten bij mij op 44.1/16 beter kwamen dan respectievelijk 96/24 en 96/16???
Vind dit erg vreemd...

En ik kwam er ook achter op de een of andere manier, dat mijn 'normale' aansluiting achterop, die dus in mijn mixer als OUTPUT gaat, niet helemaal jovel is. Als ik de test dan deed dan deed ie de stereo gebeuren (onderste) als heel slecht, alsof ie dus geen stereo heeft ofzo... Dus m'n aansluitinkje daar zit niet goed, of een instellinkje... via de out op mijn breakout box naar de in op mijn breakout box gaf deze resultaten dus...

Dat de noise iets tegenvalt kan wel kloppen, vermoed dat dat erdoor komt dat de geluidskaart te dicht bij mijn videokaart zit, want tijdens Reason bijv. hoor ik ook af en toe als ik met mijn muis beweeg heel in de verte een soort geknetter, noise dus ;)

Wat het precies allemaal nou betekent, weet ik nog niet, maar valt me niet tegen, en vooral met de Freq. Response ben ik zeer content... maar wel leerzaam dit

Niet slecht toch voor een multi-media kaart? :D

Laatst gewijzigd:
sorry,

op de een of andere duistere reden krijg ik het niet voor elkaar om de plaatjes te laten zien..

heb alles geprobeerd, ik weet het niet meer... misschien ligt het aan .png?

EDIT: Ok, gelukkig, nu doen ze het

Re: EWX 2496 op 24/96

Re: EWX 2496 op 24/96

Origineel geplaatst door CraZ
Even een testje gedaan met mijn EWX24/96 op 24bit/96Khz... de 'wobble' in de frequentie-respons kan ik niet helemaal verklaren.. verder ziet het er wel netjes uit.
http://www.tonyblack.org/images/ewxtest/EWX24_96.htm

Als je effe vergeet dat hij steeds sneller wobbelt (komt door logaritmische schaal), is het een frequentieafhankelijke boost/cut en lijkt het gewoon wat op een oscillatie om de zoveel "tijd". Lijkt dus op een stukje electronica dat graag op een bepaalde frequentie meebrult (1550 Hz, 3100 Hz, 6200 etc... ).

Re: Terratec DMX 6fire

Re: Terratec DMX 6fire

Origineel geplaatst door barn
Mijn resultaten op 44.1KHz/16bit:
klik

Kan iemand verklaren waarom de resultaten bij mij op 44.1/16 beter zijn dan respectievelijk bij 96/24 en 96/16???
Vind dit erg vreemd...

En ik kwam er ook achter op de een of andere manier, dat mijn 'normale' aansluiting achterop, die dus in mijn mixer als OUTPUT gaat, niet helemaal jovel is. Als ik de test dan deed dan deed ie de stereo gebeuren (onderste) als heel slecht, alsof ie dus geen stereo heeft ofzo... Dus m'n aansluitinkje daar zit niet goed, of een instellinkje... via de out op mijn breakout box naar de in op mijn breakout box gaf deze resultaten dus...

Iemand?

En we willen meer testen zien! :geslaagd:

in de SoS van deze maand werd een soundcard getest waar de 24bits performance ook minder was dan de 16bits...kan aan de chipset liggen of aan de verwerking op de PCI board.

test nu ook je kabels!

test nu ook je kabels!

Doe de loopback test eens met een kabel ertussen, stel analoog 15 m tulp ertussen, of doe dat eens met een tulpje als coax bij een digitale kaart! Ik zal het eens vergelijken met een 1:1 glaskabel, lijkt me retevet (bestaat dat woord, graag antwoord) om van de mythes af te zijn dat een RCA stekker rood moet zijn op dinsdag (en zo).

Origineel geplaatst door Yawgmoth
iemand toevalig een onboard geluidskaart?

ja .... Ik heb de onboard soundcard der onboard soundcards......
een c-media .ja u hoort het goed een c-media . khad eigelijk slechtere resultaten verwacht

greets isnieZot

Re: test nu ook je kabels!

Re: test nu ook je kabels!

Origineel geplaatst door wesko
... lijkt me retevet (bestaat dat woord, graag antwoord)...

Jahoor, dat woord bestaat volgens mij wel, alleen moet je het natuurlijk wel volgens de correcte nieuwe spelling schrijven, nl. met een tussen-n ;)
retenvet

Ik heb trouwens m'n WaMiRack 24 ook nog even getest op 16bit, dynamisch bereik zakt dan in. Ik zal binnenkort dat testje ook ff online zetten.

Antwoord: Van mijn AMT8 adapter waar de loopback kabel mooi omheen krulde.

Mijn Behringer adapter functioneert ook als een soort van Theremin als ik ermee rondzwaai.

Origineel geplaatst door Unic
Dit is wel apart.

Ik heb een sounblaster awe 64 bulk en die scoort hoger dan die van jazzman, rararararararararaaaarrrraaaa!!?!?!?!??!

zie hier: awe 64 bulk

andere(betere) kabels? links en rechts per ongeluk omgedraaid? etcetc

Back