de interface..lees het bedieningsgemak van de CS6x steekt ver boven de 2x uit..
ook de doos als geheel is veel steviger , betere materialen gebruikt staal in plaats van alleen plastiek..en ziet er daardoor mooier/duurder uit..dat is natuurlijk voor wat dat waard is..
de 2x ;....dat je de knopjes plots in de hand hebt als je even niet oplet. en het grijze wat vage calculator venstertje van de 32 tekens..?.. kan ik echt geen display noemen.en je kan maar 1 parameter tegelijk benaderen.
ribbon controller is er ook niet, keyboard van de 6 is inderdaad een goed keyboard..
wat ik doe is een reeks vandezelfde klanken maken naast elkaar opslaan en in1 nummer stoppen..klinkt allemaal erg harmonieus en geheugens zat daarvoor..
zowel experimenteel als traditioneel kan ik er alles uithalen..
oh de sequencer kost ook vaak veel nachtrust..,
juist omdat het allemaal niet super gedetailleerd geprogrammeert behoeft te worden
omdat je grootst gedeeltelijk klank maakt door te mengen veel speelplezier.
maar het kan wel hoor =de perfecte sound=..dat kan die zelfs heel goed..
waardeer ook het wat droge , heldere karakter van het geluid..minder ex-perimenteel dan de Korgs , maar veel beter dan dat gesausde "klinkt goed he.."mayo sound van Roland ...
Ik schakel hem dus vaak aan..en dat wil wat zeggen denk ik, want heb keuze genoeg..
(Radias, V-synths, Waldorfjes en Novation) ik blijf het vaakst in de CS6X hangen de laatste tijd...een zeer breed palet aan mogelijkheden de CS6x bepaald niet wat jij gaat spelen die het mogelijk eigen idee-en te spelen .
ER komt er ooit een CS8X, nee niet met 250MB aan overkill., gewoon 50MB, bovendien kan je met de CS8X, gewoon alles deleten wat je niet nodig hebt.met een flink scherm dat toch niet te druk ingericht is..gewoon 6 parameters met een grafiekje of zo..en natuurlijk een a-la doepfer looplicht step sequencer
8x 16steps in hypnotiserende fluor kleurtjes..
oh er werd mij verteld dat ie GROEN wordt