beveiligen studio/gear

gun , dogs, vechtsport
schuimblusser ( vooral geen poeder, dat krijg je nergens uit) of co2, blusdeken
goede inboedel verzekering
stoppen met je hobby en sigarenbandjes gaan verzamelen, ( wel de goedkopere anders heb je straks hetzelfde probleem van angst te verliezen wat je hebt.)
succes

die ene moog synthesizer is voor jou misschien veel waard, maar een inbreker heeft liever je zoons ipod en fotocamera.

koop anders een kurzweil, dan kan je bij diefstal op de polikliniek hernia gaan kijken voor de dief :D

die ene moog synthesizer is voor jou misschien veel waard, maar een inbreker heeft liever je zoons ipod en fotocamera.

Is ook zo....een beetje doorsnee inbreker heeft geen flauw idee dat hij beter die ARP Odyssey mee kan nemen in plaats van die camera en ziet waarschijnlijk een Synthi AKS aan voor elektronisch zeeslag of iets dergelijks :D

Is ook zo....een beetje doorsnee inbreker ..... ziet waarschijnlijk een Synthi AKS aan voor elektronisch zeeslag of iets dergelijks :D
weer een reden erbij om er twee van aan te schaffen !

Een branddeken en masterswitch voor m'n electra tegen brand.
Goed hang- en sluitwerk op de begane grond en de eerste verdieping.
Vergeet je (eventueel aanwezige) trap/ladder in de achtertuin niet met een (simpel) kabelslot vast te leggen, zo voorkom je dat iemand je eigen ladder gebruikt om binnen te komen en het jatten van de ladder zelf.

Verder staan mijn spulletjes op zolder, alleen bereikbaar via een krakende, gammele vlizotrap. Zelfs bezoekers staan lijkbleek met volgescheten broek op zolder als ze net naar boven geklommen zijn met een gitaar (o.i.d.) in de hand.
Laat staan hoe een inbreker eruit ziet die deze gevaarlijke beklimming dan ook nog uit heeft moeten voeren terwijl m'n 4 katten in z'n broekspijp hingen.

Is ook zo....een beetje doorsnee inbreker heeft geen flauw idee dat hij beter die ARP Odyssey mee kan nemen in plaats van die camera en ziet waarschijnlijk een Synthi AKS aan voor elektronisch zeeslag of iets dergelijks :D

Nu kan ik er grapjes over maken maar toen ik een keer thuis kwam (met een slecht voorgevoel, raar hoe dat soort dingen werken) zag ik al direct bij binnenkomst dat ALLES overhoop gehaald was.
Als eerst uiteraard naar mijn studio gerend (naja rennen, t' is 2 stappen) en wonder boven wonder was er DAAR niets gejat.
Als die sukkel nou mijn evolver en 606 oid in zijn binnenzak had gestoken had hij ook niet mijn platentas hoeven jatten ;)

Gelijk daarna even mijn inboedelverzekering gecheckt en die dekt standaard tot iets van 15.000 euro. Mocht je meer spullen hebben dan kun je een aanvullende (electronica oid)verzekering afsluiten.
Foto's van je huidge studio is ook handig voor de verzekering (zeker als je veel 2e hands koopt) en schrijf de serienummers op.

Mocht het toch gebeuren, GELIJK de politie bellen en een rapport laten opmaken. Mijn verzekering deed niet moeilijk over die paar honderd piek gejatte spullen maar als iemand je je studio compleet stript verwacht dan een uitgebreid onderzoek.

(even terzijde: mijn inbraak was uiteraard een gelegensgevalletje, bij complete studiorips LIJKT mij het logisch dat het om insider informatie gaat. Heeft iemand tips om de kans daarop te minimaliseren? Zoals bijv. wellicht een aparte locatie voor opname *wellicht zelfs op locatie zelfs ergens* en mixgedeelte??)

maak je niet druk om je gear
inbrekers weten egt niet wat die zooi waard is en waar ze t kunnen slijten

verzekeren is ook vaak meer voor t "gevoel "dan voor t nut
steek dat geld in gear:)

bij n mattie is de afgelopen 4 jaar 3x ingebroken
enige wat ze willen is geld ,flatscreens en laptops

en wat betreft brandveiligheid , brand geen kaarsen, rook niet in bed
en trek de stekker uit apparaten die je niet gebruikt

volgens mij is t goedkoopste een kostbaarheden reisverzekering.
Weet niet precies hoe dat heet.
Dan is je gear overal ter wereld verzekerd tenzij je t onbeheerd op straat gooit ofzo.

Alleen 1 ding,..

Verzekeringen zijn de grootste scam ever.
De meeste mensen gaan namelijk gewoon hun leven door zonder dat r ooit bij ze wordt ingebroken! Bovendien i t aantal inbraken waarbij er veel grote spullen worden meegenomen uiterst zeldzaam! Een mackie 32/8 blijft gewoon staan,. en een inbreker heeft geen idee wat een fireface800 is en kost.
Het meest gestolen zijn geld,cameras, laptops, telefoontjes en sierraden.
Heb me r jaaren druk over gemaakt,.. me scheel betaald aan verzekeringen,.. maar daar benk mee gstopt.
Had al een megadikke modular kunnen kopen van die centen en er zorgeloos mee op vakantie kunnen gaan.
Zorg gewoon dat je je laptop enzo mee neemt en belangrijker,.dat je een redelijke alarminstallatie hebt en je huis niet zo makkelijk begaanbaar is.
Maak een backup van al je werk en foto's enzo,..en sla dat ergens anders op,. extern,..gear is vervangbaar,.. je werk en vastgelegde herinneringen niet.

Back