sounds opslaan op een Siel DK 80

raoul

Stamgast
Weet iemand hoe ik mijn gemaakte geluid kan opslaan?
Als ik probeer op te slaan, dan komt er een E in het schermpje (ik denk van 'error') Maar hoe krijg ik het nu wel voor elkaar??:?

Mogelijk is de batterij leeg, dat had die van mij ook. De batterij (CR2032 geloof ik) is lastig te vinden, hij zit verstopt onder een korte brede flatcable.

Nee, eentje maar. Hmm, misschien iets mis met de geheugenchips dan?

Ik neem aan dat je ook weet dat je alleen patch 40 tm 50 kunt saven? (als ik het me goed herinner). Je kan geheugen cartridges krijgen voor meer opslag.

Het is gelukt vanaf nr 40. erg bedankt!!
toevallig ook een idee hoe de sequencer werkt? :)
Of misschien nog andere tips?

Dat is fijn om te horen :)

Zo uit m'n hoofd weet ik het even niet precies, je kan gewoon realtime opnemen met die sequencer, twee aparte sporen (bi-timbraal), je kunt een metronoom aanzetten (is geloof ik een hidden parameter).

Ook zijn alle parameters met standaard midi control nummers aan te sturen (er is ergens een Nederlandse website met een overzicht), zo kun je bijvoorbeeld met een Behringer BCR-2000 gemakkelijk alle parameters aanpassen.

Als je de resonantie te weinig vindt kun je in de synth twee instel potmeters tweaken.

Verder weet ik zo snel niet wat, ik heb die van mij lang niet gebruikt omdat hij stuk was (was m'n eerste synth, nieuw gekocht in 1985), onlangs gerepareerd, maar nu moet ik hem nog ergens handig neer kunnen zetten.

Back