RM1x: driekwartsmaat ?!?!

pjeut

Ouwe rot
Hallo RM1x-kenners,

Ik wil op m'n RM1x een nieuw pattern beginnen in 3/4 maat. Dus ik wandel in het patternscherm naar het maatblokje en zet deze op 3/4. Ik zit dus gewoon in track 1 en wil daar beginnen met de basedrum, dus druk op Record, en floepes, de 3/4 schiet weer terug naar 4/4 (dat is de standaard-setting bij een nieuwe Pattern).
Vervolgens van alles geprobeerd, maar niks lukt. Handleiding ook van voor naar achter doorgespit, maar niks kunnen vinden.
Graag hulp.

Een bij voorbaat erkentelijke Pjeut.

Yoonchi,

Als ik de recordknop indruk, schiet de maatsoort terug naar 4/4/, en als ik daarna met de cursor naar de maatsoort toewandel kan ik de maatsoort niet veranderen. Dit veranderen zou met de yes+ en no- knopjes moeten kunnen, maar... no go.
Misschien dat je op dat moment de maatsoort op een andere manier moet veranderen, maar die weet ik dan niet. Staat ook niet in de handleiding.

Thanks.

Volgens mij moet je eerst zorgen dat het hele pattern leeg is, en hierna kan je de maat aanpassen.
Als er ergens in het pattern al een deel 4/4 is opgenomen blijft die altijd maatgevend.

Oké,
Nou dacht ik dat die pattern al helemaal leeg was. Ik zal thuis 'ns kijken of ik misschien toch een foutje heb gemaakt.
En in welk scherm kun je dan vervolgens het beste die maatsoort opgeven? Mijn gevoel zegt twee keer button patternscherm, klopt dat?

Zal ik reageren?
Nee, ik doe het niet.

Je snapt het grapje niet?
Komt ervan als je in een banaan woont.

:P:P:P

Back