Lennox
work in progress
Even een NOOB vraag
, ik heb altijd ADAT gebruikt, ik wil nu ook AES/EBU in mijn set-up gebruiken. Nu ken ik XLR en als ik AES/EBU bekijk is dat dezelfde stekker. Even gegoogled en zie dat AES/EBU een bepaalde norm is voor digitale overdracht en dat kabels aan een bepaalde waarde moeten voldoen. Ligt het dan puur aan de kabel en zijn de stekkers hetzelfde als XLR?
Ik heb op mijn Lucid converter o.a. 4x AES/EBU in en 4x uit en elke in en uitgang staat voor 2 kanalen dus AES/EBU 1 = 1 en 2 AES/EBU 2 = 3 en 4 tot aan 8 kanalen.
Ik zie niet echt bossen met AES/EBU kabels met pluggen te koop bij de bekende stores, wel de "normale" XLR ik zie wel alleen de AES/EBU kabels te koop.
Kan ik een gewone XLR verbinding gebruiken in een AES/EBU? of kan dit niet of geeft dit veel kwaliteitsverlies.
Thanks!
, ik heb altijd ADAT gebruikt, ik wil nu ook AES/EBU in mijn set-up gebruiken. Nu ken ik XLR en als ik AES/EBU bekijk is dat dezelfde stekker. Even gegoogled en zie dat AES/EBU een bepaalde norm is voor digitale overdracht en dat kabels aan een bepaalde waarde moeten voldoen. Ligt het dan puur aan de kabel en zijn de stekkers hetzelfde als XLR?Ik heb op mijn Lucid converter o.a. 4x AES/EBU in en 4x uit en elke in en uitgang staat voor 2 kanalen dus AES/EBU 1 = 1 en 2 AES/EBU 2 = 3 en 4 tot aan 8 kanalen.
Ik zie niet echt bossen met AES/EBU kabels met pluggen te koop bij de bekende stores, wel de "normale" XLR ik zie wel alleen de AES/EBU kabels te koop.
Kan ik een gewone XLR verbinding gebruiken in een AES/EBU? of kan dit niet of geeft dit veel kwaliteitsverlies.
Thanks!