Zoek t synthlid bij de soundsystem,..

mario010

kijk diep in mijn ogen
Ok,.

Eigenlijk vraag ik me dit al een tijdje af,.
Wie hier op t forum gooien er feesten?,..
Welk system?
wie is er vaste kru???,...
wie doet wat????? Techniek,.. bouwen,.. sjouwen,.. live,.. dj,.. vj etc,..
En wat waren de parties??

Kweet dat er wat ouwe garde op t forum zit,.
Maar wie bij wat hoort weet ik niet.
En de jongere systems,.. van na 2000,.. die ken ik oha al zeker niet!!

Ik zal maar zelf ff aftrappen,..
System: cyb-x010,.. co-founder, vaste liveset en verder sjouwer bouwer veger kraker technicus enzoverder,. Mede oprichters zijn Ries, Mike, Ray, Alex en Jason.
Dj's die bij ons vaak draaien of hebben gedraaid: Ragnard, Bas, Annette, Ratski, Ricky D, Raquel, Sakia, Joachim, Curley, David Vunk en nog veeel meer,.
Livesets,.. Sebastian(69db), Filter Fedde, Cpu-crew, David Spaans, Rick D
Ab Original, Nrg
Mc's: Mc Tablloyd, Genmo aka Liam Eciov, Whatshisname
VJ,s Bart, See Luce, Tomek Axn aka Atom-x, Nitro TV
Hoofd techniek tegen wil en dank is Elektra Mike,.

Feesten samen gegeven met AA, Tdk, SP23, MononoM, Wirwar, X-lag, Teknozems, Matika, Weerloos, en nog veel meer,..check de flyers

Vetste parties die zo in me opkomen,. Wilton Feijenoord vlaardingen, Sportlife Amsterdam, Ijsselstijn, Kelder party in ons hoofdkwartier, Curley Benefiet in de nijmegenstraat,. Legalise it after in t afrikagebouw,. En uhh,. die paar superdikke teknivals die we hebben geinitieerd.

Bovenstaande is volledig onvolledig,..en wazig in mn hoofd!
Dus maak je niet druk als je er niet tussen staat of iets niet klopt,. want ik ben toch vager!!
Zet je zelf er gerust tussen!!!

De meeste flyers van feesten waar we iets mee te maken hadden staan hier!

Ik zal binnenkort nog wat toffe foto's uppen en oud videomateriaal tuben.

De laatste jaren geven we nog sporadisch feesten,.. misschien 4x per jaar ofzo,... ik was toendertijd al gewoon veeel te oud en nu is de rest ook intussen bejaard!!! Al doe ik nog wel regelmatig keiharde sets her en der.

Ik ben nu een dub-system aan t opzetten! Da's beter voor ouwe mannen.
Minder vies ook!!! Hoop ik,..

Laatst gewijzigd:
en lukt ..beetje met de vindt je ouwe tekno makkers draad :okdan::P
leipe shit ouwe!!

demeeste lopen nog steeds idd op de "feestjes "zoals k afg weekend weers paar tegenkwam bas [mononom], Rooie mark PK..utreg , inge / stefan zmk ,& brucie uiteraard

mn story ; roots liggen by de eertse acid feestjes ..die eigenlijk begonnen ....in de oude vrije vloer ... ratski en bass [ mononom ]en richard L. zalk m maar noemen , was toch de utreg sound,..
mn hele stylie watk leuk vindt / vondt ...heb k klakkeloos en met repect overgenomen waark denk inmn jeugdjaartjes veel naar heb geluisterd ,..de acid/ tech/no electro alike muziek van mn dj maatjes
zekers rich.L heeft een zeer respectable verzameling acid/ 90 ies platen ; oa .

classic die tyd ;
hey een bekend forum lid hehehehehe trashie....;
rob acid ; http://www.youtube.com/watch?v=4NGQ4PYoYLs&feature=rec-fav-watch-cur_emp-exp_fresh+div

brixton ; [weirde style ..]
beste hardcore ook 92"
veel verschil tuuse same age records
lennyd[ist]
een vd mooire ouwe platen ..van een respected hardcore dj;
lennydee

die draaiden daar toch een andere sound al ...dan bv franky d / red [urban dance squad / dna also urban dance squad / /angelo/dubb/jhonmckaay,
toen "bolle "sjon..rapte er wels over heen was egt lol soundje
niet egt dik & hardcore ..zoals we dat nu kennen ,...
weetwel dat ratski toen al contacten had met duitse labels as tok tok / labworks
oa ; [deze st snel ge-post!]
byna 20 jaarterug & bracht de doitse acid sound in devloer!
[door hem ben ik denk toen bezig gegaan met atari / midi en die shit
tot heden ...waneer houdt eensop ! hehe:dubbel:
kdenk kdenk datk gelukkig wat te jong en er vroeg by was , want das de leukere tyd geweest dat t egt nog beetje ..ronbekend en "anders illegal" was
dan tegen woordig waar bv 500+ gatsen op een rytje voor de speakers staan 2 dagen lang !
t
mensen wisten er minder van ...t kwam overwaaien vanuit uk toen ,
freaks / dopeheads /dj,s op wat voor mij toen de eerste teknivalletjes /outdoor free parties waren ..er was nog niet soon iets as internet ...[alles ging nog via flyeren en een 06 nr met voice mail erop waar t feestje was
kende je geen mensen ...kwam je eigenlijk byna niet op ...de feestjes

later ging een flink groepie samen wonen in de belle van zuilen school en toen gingen er meer mensen zich verzamelen en bemoeien met feestjes van t een kwam t ander en kreegt een naam
hpg hardcore peace generation...geloof in die tyd verzonnen
door mark matulessie en mandy..spreek nog allemaal ander leventje!
kiddo,sen working bunch hehe

veel utregse gastjes toen by ramon / markschippers / maarsebroekse bende/ iesiger [erg goede dj ook = verhuisd ri finlande ]
valentijn ..curly heeft zekers tyd meegedraaid / feest in dat groepie,
raquelle / ..en zusje heetze ook weer ...met venom de hond
[die heeft wel tig nestjes gebaard ..half freaky nederland heeft een kleinzoon/dochter van die hond :bekdicht:
en saskia uit jouw rijtje mario [das toch diemet ratski was ..vroegah ...
annet en sjon ..natuurlijk niet te vergeten
oja en henndrik tuurlijk cynthia enso ..die sleepte weer die proces kabaal jochies mee naar feestje ... en verder

en boris en terrie - syd hun hond [tehnish duo hehe
die verzorgde de techi aankleding vd feestjes / video wals enso meer van die shizzle
iig in en rondom veel feetsjes gehad /vierdt metdeze luitjes

kan me herrineren sdat curley toen al vaker in uk zat ..
mbt muziekjes maken ..draaien,..zn vrouw
[ff moeilijk in tyd bestek te plaatsen ,..]

daarna kwam t zeister avontuur ...wat beetje uitvals basis wedrt voor t mononomsystem
gifterein oude verffabrieksikkens!

in die tyd hadje in rdam d8 t giga brall systeem [waren toch ...mikie & ray zijn tog die twee indishe joingens?]
[en in denhaag de blauwe aanslag feetjes ..bunker gasten ...toen !
vraag me effe geen jaartallen ..maar dit was allemaal voor mononom ..

denk door dat elke stad wel so zn eigen freak groep had en mensen by elkaar op "feest viste "kwamnen ...dat daar dus uiteindelijk t MONONOM
soundsytem uit ontstond ...waar veel andere weer zich by geroepen voelden om allemaal eraan meetehelpen .. en werken ..
ik denkniet datje kan zeggen dat t van 2 mensen was ..ofso

zo is toen robert [sensory overload erby gehaald [van zolder getrokken ...die ws flink bezig zn eigen sequencer te bouwen soort ableton metop een atari maniet [vondt wel indrukwekkend ]
eerste mononom platen zijn van zijn hand ....een aantal dan
linkie voor wie niet kent
en wil luisteren alll freee
want wie draait koopt platen ...en draait niet met mp3...hehe zijn motto
dus ; http://www.myspace.com/sensoryoverloadrecords
take a listen
spindoctor rich ..niet te vergeten resident van t system http://www.myspace.com/spindokterries
goeie dj ook !!! energetic ..hun zijn nu aardig into dubstep/electro ook bezig
see everybodys evolving:doei:
uit denhaag groepie toen kwam ook criss ...http://www.myspace.com/industrialfunk2
goede breaks producer ook !! mine stylieeee

in deze periode benk toch een hele tyd meer5 electro / breakbeats ..ala pendulum/bad compgannie gaan luiteren ..dds band

tilburg [ gilze rijen ]
had jet groepie joep en giel [livesetjes ]
sander / bass / giel die t technishe sound ssytem onderhoud deden

rest van t verhaal is aardig bekend ...veeeeel diike feestjes,..
t sound gedeelte van t soundstystem mononom was egt dik & goed te noemen ,..

kheb by en vriend nog pixies van die keer dat r teknival was met mutoids in tchehie met de "miggs" waaronder gedraaid werdt ..
zalze eens opsnorren ... asje dat laat zien aan "de jeugd van tegenwoordig "
lol net iets ronwerkelijks :okdan::halleluja

[edit doeik laters wel pfffff
eerst een pinteke:biertje::gaap:wakkerworden ...

edit; jammer dat r veel muziek egt anders is geworden ,..acid = op ?
draai nog geregeld een oud bandje ...vanwege dat !! t allemaal vroegah beter was / klonk , brz magk ook graag horen
die maakt toch melodieuzere egte TEK no http://www.myspace.com/brz:halleluja

kvondt toch trouwens afg. freakend ...deze meneer erg energetic setje neerzetten ;http://www.myspace.com/stefanzmk

edit

hpg bestond ook niet egt uit een soundsystem / only dj,s / techie,s / freaks ofso ...
t was meer een bymekaar geraapte groep gasten ...en iedereen deed wat ...
waar die goed in was .van livesets tot schilderen . t free festival in utreg onstond toen daaro ergens ..

Laatst gewijzigd:
watk mooi vindt/ vondt aan de eerder teknivals watk zag memaakte dat bv groeps as mutoids egt vette dingen maakte daar ..terplekke op soon festival van schroot / met vuur/ lopende robots met strobos erin...
drie wielers die rond reden ..omgebebouwde trucks..:okdan::mega:

tsjek sommige tubes [great song sirius ]:{

van deze zijn der nog pixies,...eregns

Laatst gewijzigd:
wat grappig is ...; kzit ff door mario zn ouwe partiepix te scrollen
lang haar allemaal toen ...
haha ik ook hoor tot vorigjaar hehe
maaruh ..tsja sommige deden nog bandje ernaast / andere tyden zegmaar
ben sjonnie ,.........al x tegengekomen

Laatst gewijzigd:
bv een vmn favo labels toen / nu ,..nog steeds ..

[daarby moetk zeggen ondanks dat de acid sound beetje weg,
is op de tekkkk no feestjes ,..de sfeer [zekers afg weekend ]
..altyd ok te noemen is ..ondanks sommige takkuhherriehehehe:engel:

mario benjij toch?:W
goed bezig!

Attachments

• mario.jpeg
    mario.jpeg
    46,7 KB · Bekeken: 231
mario benjij toch?:W
goed bezig!

Ja,.. volgens mij een setje met david spaans,. en da's heel lang terug!!!
Denk 95 ofzo
Maar kheb nog steeds lang haar,. en jazeker,. ik speelde toen ook in bandjes.
Zowiezo,.. de meeste langhaar foto's,.. dabennik!,..

Wel koel trouwens,. sjonnie ja,.. op de pics,.. en raquel en ratje en bas en annette,.. skander,. curley en nog veel meer ouwe garde!!!

Was trouwens joep en chiel nog vergeten te noemen bij livesets,. en finsent bij de dj's ook altijd van de partij,..
Nooit meer gezien sinds die tijd trouwens!

Ik heb iemand opgespoord die veel video heeft uit die tijd
Toen had nog niet iedereen een cam,. mobieltjes kon je nog gewoon mee bellen toen,.. en wogen 16 kilo,. dus vrij zeldzaam materiaal.
Wordt aan gewerkt!!

Ik heb samen met een maat van een kleine system, maar dat is in de verste verte niet te vergelijken met wat hierboven wordt genoemd.
Sowieso maar 2,5KW geluid dus niet voor grote ruimtes.

We wonen in Zeeland, dus ik verwacht totaal geen bekendheid. We hebben hier in de buurt feesten gegeven in een bunker en op het strand en tunnels etc. Ooit eens in de trendhopper hier in middelburg toen die leeg stond en wellicht een enigzins bekend feestje was in het (toemalig) leegstaande KPN gebouw in Breda in 2004 ofzo. Dat behoorlijk ver gegaan toen. We hadden de klinken van de deuren gehaald maar iemand had er een meegenomen en men is op het dak gegaan en het KPN logo gaan slopen. Ook het alarm van de buren vond het niet tof.

Of we een naam hadden? Niet echt, maar we stonden bekend als "Zeeuws Meisje" :engel:

Gheheh,.. Zeeuws meisje,.. Cool! Zegeltjes plakken! ;)
2,5k is prima voor een gezellig feestje,..
Cyb-x is ook ooit met 3 begonnen als ik me goed herinner!
Was genoeg voor die 200 man in de visafslag de eerste nacht.
Wanneer is t volgende feestje? Dan zorg ik da'k r bij ben.

De laatste jaren geven we nog sporadisch feesten,.. misschien 4x per jaar ofzo,... ik was toendertijd al gewoon veeel te oud en nu is de rest ook intussen bejaard!!! Al doe ik nog wel regelmatig keiharde sets her en der.

Ik ben nu een dub-system aan t opzetten! Da's beter voor ouwe mannen.
Minder vies ook!!! Hoop ik,..[/QUOTE]

ik ben waarschijnlijk een nog oudere lul, opgegroeid en uitgevoerd met soul, disco, rocksteady, varese, reaggea, zappa, rock en blues.
wat is een dub systeem??
:mega:

....en finsent bij de dj's ook altijd van de partij

Bedoel je Finsent de oudere broer van WirWar Paul?
Finsent en Michelle hebben een paar jaar geleden een tragisch ski-ongeluk gehad.

In 94-95 heb ik veel apparatuur verkocht, zoals bijv. een 808 aan David Spaans, Teisco 110F aan George Ortega, 909 + RY30 aan DJ Tim. En er was ooit es iemand op bezoek om mn DX100 over te nemen .... door een aantal misverstanden en het bijzonder irritant doen van mn pa heeft er toen voor gezorgd dat de deal niet doorging :P

Een aantal namen die jij noemde komen me erg bekend voor .....
Jason ken ik sinds 1988-89 uit zn MDC-tijd (More Dead Cops!!!) :D

George Ortega + Jean (Jena_M6) ken ik vanaf het moment dat ze bij elkaar in de klas kwamen op de MTS. Mickey (broertje van George) en zn maatje Micheal Erp zal jij wsl ook wel kennen? Niet veel later Sander de zwager van Jean leren kennen. Eigenlijk was dit allemaal nog ver voor het soundsystem gebeuren en als ik minder gefocussed op mn werk was geweest had ik het hele soundsystem gebeuren van veel dichter bij meegemaakt. Ik ben blijven hangen in de oude Chicago acid-house. In de begin jaren kon ik gabber/hardcore echt niet waarderen en dit is pas veel later gekomen. Vanaf 91-92 t/m 2004 ben ik vrijwel niet meer wekelijks uitgeweest, met uitzonderinkjes van een aantal ill. feesten vanaf 1996 t/m 2000-2001.

In 2003 weer es een carriere-move gemaakt en in 2004 na zoveel jaar afwezigheid weer es op een feestje beland. Ik merkte dat ik spijt had dat ik vrijwel heel mn studio had verkocht.... Knoop doorgehakt.. geld geregeld, opnieuw een studio'tje opgebouwd en systempje opgestart. Vanaf 2004 t/m 2007 heb ik een paar feestjes gegeven. Linkies naar partypics had ik al es gepost. Ik heb een baby SA-setje (per kant 1 w-bin, 15" basskast, 2x 4512, 1x horn en 1x bullit) van +/- 4Kw. M'n speakers staan momenteel al een poos stof te happen :P

Ik hoor bij/richte TDK op....we zijn nu gefuseerd met AA. Hebben erg veel speakerts en versterkers. Wat ik doe......voorbereiding, deco, muziek, nazorg.
Treed vooral veel op met mijn liveset, meestal buitenland.
Muziek die ik maak:
tdk records
origamirecords

Ben nu al sinds 1998 bezig, eerste feest meegemaakt dankzij mijn neef Jean (nog steeds bedankt daarvoor)....eerste feesten met cyb-x/mononom/matika gedaan, daarna co-ops met tig anderen..

Nu nog bezig:)

Gheheh,.. Zeeuws meisje,.. Cool! Zegeltjes plakken! ;)
2,5k is prima voor een gezellig feestje,..
Cyb-x is ook ooit met 3 begonnen als ik me goed herinner!
Was genoeg voor die 200 man in de visafslag de eerste nacht.
Wanneer is t volgende feestje? Dan zorg ik da'k r bij ben.

Er staat nog niets op de agenda maar ik zal het wel doorgeven als we weer wat gaan doen.
We kunnen idd een leuk feest geven voor 200-300 man, ligt een beetje aan de ruimte.

Jammergenoeg hebben ze de bunker dichtgemaakt, dus daar kunnen we niet meer in. We hebben een leuk strandje pal naast de kerncentrale hier. Leuk uitzicht en aan het einde van de nacht geeft iedereen licht.

Ik heb in het verleden samen met 2 vriendjes feestjes gegeven onder de naam: Royale with Cheeze" in de omgeving Utrecht. Maar dat is al weer 10 jaar geleden ofzo. Toen we aan het einde van het 2de jaar de belasting aan de deur kregen zijn we er maar mee gestopt :D We hadden zelfs onze eigen Tip-boekies laten maken met ons logo erop :peukie:

Bedoel je Finsent de oudere broer van WirWar Paul?

Ik bedoel deze Finsent,.. geen idee of ie een broer heeft.
Damn,. tragisch zoals in dodelijk? Hopelijk is t een andere Finsent als degene die jij bedoeld.

Hier rechts
716937820_6_6vz7.jpeg

En hier nog es,.
716920226_6_oX3-.jpeg

Ik hoor bij/richte TDK op....we zijn nu gefuseerd met AA. Hebben erg veel speakerts en versterkers. Wat ik doe......voorbereiding, deco, muziek, nazorg.
Treed vooral veel op met mijn liveset, meestal buitenland.
Muziek die ik maak:
tdk records
origamirecords

Ben nu al sinds 1998 bezig, eerste feest meegemaakt dankzij mijn neef Jean (nog steeds bedankt daarvoor)....eerste feesten met cyb-x/mononom/matika gedaan, daarna co-ops met tig anderen..

Nu nog bezig:)

Ja,. TDK,.. hebben we best wel wat feestjes mee gedaan toch? Moet ik jou ook zeker vaak hebben gezien en gehoord!

Ik bedoel deze Finsent,.. geen idee of ie een broer heeft.
Damn,. tragisch zoals in dodelijk? Hopelijk is t een andere Finsent als degene die jij bedoeld.

Hier rechts
716937820_6_6vz7.jpeg

En hier nog es,.
716920226_6_oX3-.jpeg

gozert onderste foto ..kenk?denk ook,..heettoch paul ,.....ook uit idd t zuiden ergens ..
sla k de plank miss

@ sms 303 schaam je ga je speakers af stoffuh ..
[trouwens dtakmoetk hierooks doen ,...mn woofertje afstoffe & aansluiten ...
werkt wel naast mn monitors

in utrecht - groenendaalse straat [ 10van 101 tot voor tientje
werdt meestal meerdan een dag ,
adam -repetitie huis [bestaat dat nog ???]toffeplek!
legaal en veel vrijheid zegmaar ,...hebben wel ooknog tydje feestjes gegeven
digital virus [met wat resident djs uit omgeving = martines/juriaan/....angelo
ook wat am*dammers zenn / lucs
ook nogs in wat club avondjes namen pfff. [:?]
deed meer de deco en booze verzorgen ...:dubbel::okdan:
tsja goa tydperkje ...was eigfgenlijk niet veel anders dan de begin van de
sound system feestjes [veel :P + :D + daarna :r:dubbel: ]
mooie tyd goa alike feetjes ....

Ik heb in het verleden samen met 2 vriendjes feestjes gegeven onder de naam: Royale with Cheeze" in de omgeving Utrecht. Maar dat is al weer 10 jaar geleden ofzo. Toen we aan het einde van het 2de jaar de belasting aan de deur kregen zijn we er maar mee gestopt :D We hadden zelfs onze eigen Tip-boekies laten maken met ons logo erop :peukie:

vroeger ook nogs wat weken geschilderdt en geknutseld
[wasknet 16/17 ofso ] by freind 4 freinds - gastjes van utregts ouwe vloer ..
leuke feestjes gehad in utregt [fort blauwkapelse weg ! ]
staat me egt nog by kreeg je alemaal een unieke entree ticket ,
gegoten "plastick ...amulet ofso !
daar/toen werdt toen egt best veel aan decor gedaan ...waar ze de cash vandaan haalde ...?
waren altyd 10-100 mannen / vrouwen kunstacademie bezig met die feeste,
later hadden ze een jaartje ofwat ..de "sofhies palace "mooi monumenten pand aan catharijne singel

zoals ik al zei was meer een lolbroek , Toen / dan touwtrekker
:D:P:halleluja:bekdicht:

@ brz...
see pixie ...d8 al datje vaker had gespot in mn cassette verzameling:okdan::D
zat je daar o aldie tyd !

maarum;
-kneem datiemand van jullie kvk enso heeft...mbt YA system/recordlabel naam
krijgje geen last mbt de naam tdk...???:doei:vroegk me af.:stupid vraagmischien, kanme voortsellen
aster cash verdiendt wordt ergens mee /oftnou een plaat / entree is ofiets anders ,..dat top een

Attachments

• HPIM1465.jpg
    HPIM1465.jpg
    96,8 KB · Bekeken: 165
ahhhhhga na wc ...mn biertje vannet lege...wathangternog;
digital virus ticket,......:okdan:

wel leuk dat bv een papiertje/flyert
weinig waarde heeft en niet [vaak ]bewaard wordt
maariets wat plastic/sterker is ....vaak nog tientallen jaren op iemands
hmhm wc hangt hehe:D
SEEPIXIE = wat wazig geworden ,...niet te lezen [in de goa area; liveset georg/jur[beterbekend aspatatmet hier!]
bescheidenmaar toch,.........denktochmeerdan 10 jaarterug

:okdan:
zo kank me nog feestje herrineren , egt een van mn eerste, waar fierce rukking diva , cybersonic http://www.youtube.com/watch?v=LqYSwJFDIIA ] moests optrede...waarje dus een singeltje kreeg !!!
en niet zomaar eentje
dikke acid track ala [toenstyle fast eddy ongeveer ]met een rap erover van flamman en braxas [ van de subtopia toen !]
maar wel een egt heftig singeltje met de melodie van george clinton eronder housenation were on tha move nothing can stop us now
[was in parkzicht tyd[d8 tommorowland was T feestje ]
egt langgeleden ging net uit zeg maar !

kijk zoon ticket as entree ticket zou nu nog niet mistaan op een feest ..
[ al zou t nu een mp3 stickie zijn haha:okdan::D
wie m kent ..egt rete vet singeltje en best zeldzaam :eureka::halleluja

Attachments

• Afbeelding 001.jpg
    Afbeelding 001.jpg
    81,1 KB · Bekeken: 180
  • Afbeelding 002.jpg
    Afbeelding 002.jpg
    94,3 KB · Bekeken: 172
Laatst gewijzigd:

Vergelijkbare discussies

Back