Zoek t synthlid bij de soundsystem,..

ok ouwe post
Categorie:
Muziek - Geloofsovertuiging
Beschrijving:
In den beginne.... was er krentenbrood. (En grote broeken, beenwarmers en kale koppen)

For a trip down memorylane, drop hier al je oude feestfoto's.. T/m 2002 ongeveer
Privacytype:
Besloten: beperkte openbare inhoud. Leden kunnen alle inhoud zien.

jemoetlid zijn omte kijken/ sharen/posten ..
:biertje:

ShowrooMSoundsystem SMS303 bestaat niet meer.....
1.5 maand geleden heb ik mn speakers verkocht nadat ze sinds oktober 2007 stil stonden....

Teknozems -> leuke feestjes waren dat.....die goeie ouwe tijd......pfff wordt weer helemaal melancholisch....

ShowrooMSoundsystem SMS303 bestaat niet meer.....
1.5 maand geleden heb ik mn speakers verkocht nadat ze sinds oktober 2007 stil stonden....

das een daad, met modulaire gedachte :okdan:

tistoch eiglijk veeeelleuker om te komen zien en conquere!!
snel weer naar huis [bedje in]
:bekdicht::biertje:

das een daad, met modulaire gedachte :okdan:
yeps het ontvangen bedrag zal goed aan de FenixII bijdragen :D
tistoch eiglijk veeeelleuker om te komen zien en conquere!!
pandje binnengaan, snel opbouwen, binnenkomende feestgangers en het geluid voor het eerst aanzetten geeft wel een kick :okdan:
snel weer naar huis [bedje in]
:bekdicht::biertje:
yeps... laatste tijd is het snel ouwe lullen modus 8)

Ja,.. volgens mij een setje met david spaans,. en da's heel lang terug!!!

Was trouwens joep en chiel nog vergeten te noemen bij livesets,. t!!

giel hier van de joep en giel(en curley)livesets aka RAF :mega:

van hpg /mononom,x-lag,wirwar

we doen nie veel illegaals meer
iedereen heb koophuizen , vaste baan/ eigen bedrijf en/of kids enzo
soms nog wat legaals in de 013

lijfsetten nog n paar keer per jaar , ook meestal legaal (26 feb 013 met zodiak commune)

Mee doe... aanhang.. hoe mot je het noemen...

Berg&Dal ofwel BEND soundsystem. Ernest, Rob, Marc, ik doe ook wel eens mee. En als ik mee doe dan doe ik wel iets. Al is het lange XLR's leveren :)

Maar 'n liveset of DJ set is ook nooit erg om te geven.

giel hier van de joep en giel(en curley)livesets aka RAF :mega:

van hpg /mononom,x-lag,wirwar

we doen nie veel illegaals meer
iedereen heb koophuizen , vaste baan/ eigen bedrijf en/of kids enzo
soms nog wat legaals in de 013

lijfsetten nog n paar keer per jaar , ook meestal legaal (26 feb 013 met zodiak commune)

Hee Giel man,. Wat cool,.. ook hier,. Natuurlijk,.. :mega:
En ja,. hier ook koophuis,. kids,. eigen bedrijf,. en soms wat liveset,.(il)legaal,.
Joep ook op t forum?

Hee Giel man,. Wat cool,.. ook hier,. Natuurlijk,.. :mega:
En ja,. hier ook koophuis,. kids,. eigen bedrijf,. en soms wat liveset,.(il)legaal,.
Joep ook op t forum?

die is nie zo van de forums , die ouwehoert irl al genoeg;)
neemt af en toe wel n kijkie ,maar heb geen account

en al die sufkutten hiero werken ook nie egt inspirerend8o)

Mee doe... aanhang.. hoe mot je het noemen...

Berg&Dal ofwel BEND soundsystem. Ernest, Rob, Marc, ik doe ook wel eens mee. En als ik mee doe dan doe ik wel iets. Al is het lange XLR's leveren :)

Maar 'n liveset of DJ set is ook nooit erg om te geven.

Oja, dát soundsystem! Ik ken die lui wel:D En ik ben daar de technicus c.q. übernerd cq hernia-sjouwer. Alles is in de loop der jaren bij elkaar gescharreld voor een appel + een doos eieren.

De lage tonen bestaan vooral uit veel hoorngeladen baskasten. Kastjes uit mijn hoofd:
  • 4 x 18" Cerwin Vega AB-36
  • 2 x 18" Cerwin Vega B-36
  • 4 x 18" Cerwin Vega L 48 SE (ondingen van 120x120x60cm, maar gaan wel lekker diep)
  • 2 x 18" w-bin
  • 6 x 15" w-bin
  • 4 x 15" frontloaded midbass

Mid/hoog en fullrange:
  • 2x JBL hoog hoorn
  • 2x Electrovoice hoog hoorn
  • 2x Electrovoice mid hoorn
  • 2x 12" JBL mid
  • 4x Cerwin Vega PS152 fullrange (dubbel 15" frontloaded basreflex, compressiehoorn mid, bullet hoog)
  • 2x Cerwin Vega D32 fullrange (dubbel 12" hoorngeladen, hoorn mid, bullet hoog)
  • 2x 12" hornloaded mid + bullets in hoorn

Versterkers:
  • Yamaha 2x900W
  • Yamaha 2x300W
  • 3x Boost 2x1200W
  • 2x T-amp 2x1200W
  • 1x T-amp 2x1050W
  • 1x Cerwin Vega 2x850W
  • paar hifiversterkers voor het hoog

Qua uitbreiding zou ik graag nog een Voor links en rechts 3-5 bullets erbij willen voor het sprankelhoog.

Ik moet zeggen dat niet alles meer werkt, bij een paar versterkers is inmiddels een kanaal uitgevallen, en een aantal speakers moeten nodig een recone krijgen. Maar al met al is er altijd voldoende operationeel voor een flinke bak herrie :luv:
We hebben in ieder geval nog nooit de complete set opgesteld gehad (en daar ook nog niet echt de locatie voor gehad)
Het aansluiten van de systeem is helaas niet plug-n-play, heb nooit echt goed geïnvesteerd in kabels. Dus het is vaak een orgie van kroonsteentjes, ductape en improviseren/solderen in het pikkedonker. En natuurlijk Robbie vragen of hij XLR-kabels van 15 meter heeft;)

Voor de processing gebruik ik een Behringer DCX2496 voor de kleine setups.

Voor grotere processingklussen (hier begint het nerdy-gedeelte) gaat de Creamware Scope PC (verpakt in 19" behuizing) uit de studio mee met 21 SHARC dsp-chips.
Peak-limiting als overshoot-beveiliging richting de A/D convertor gaat dan via de DCX2496 en/of een analoge DBX.
Via de ADAT Lightpipe hangen er dan D/A kastjes aan voor een totaal van maximaal 24 analoge outputs. Systeem draait op maximaal 3msec latency dus goed genoeg voor realtime gebruik.
Ieder versterkerkanaal/speaker krijgt dan zijn eigen hi/lowpassfilter, volledige multiband dynamiekregeling (compressie/expansie/en multibandlimiting), eventueel EQ (gebruik ik vrijwel nooit, meeste problemen los ik op met de multiband dynamiek). De boel is dus volledig te optimaliseren per speaker/amp combinatie! En dat is erg fijn bij zo'n sterk wisselende setup.
In feite zijn alle Scope-plugins bruikbaar en in serie/parallel inzetbaar naar wens, dus ik wil nog wel eens experimenteren met de setup.
via een laptop, 300mbit wifi-router een remote desktop regel ik (als er nog tijd is;-) ) de boel vanuit de zaal af.

Omdat de 'oude' crew steeds verder uit elkaar aan het vallen is maken we binnenkort wellicht een doorstart onder een nieuwe naam, met een leuk feestje om dat te vieren!:biertje:

Gegeven feestjes: sowieso natuurlijk veel in Berg en Dal en omgeving Nijmegen, Waalhalla, buitenfeestjes in de regio, Diverse feesten in Zeist (villa en TNO), en nog wat los spul her en der!;)

Op uitzonderingen na (bijv. Waalhalla) waren het altijd freeparties. Muziekstijl is alles-behalve-tekno, met (mijn persoonlijke) voorkeur voor electro en acid.

Hier de system in een oud stadium (jaar of 6 geleden?), met de eerder genoemde Ratski er ook nog op :)
Meer recente foto's heb ik niet eens.
DSC02826.JPG

Laatst gewijzigd:
Oja, dát soundsystem!

Heheh, die jah! Heeft Dena nog niet ergens iets staan? Daar zitten geloof ik bullets bij..

Als je nog 'n extra service nerd nodig hebt... je weet m'n soldeerbout te vinden. En neen, niet die in m'n broek :D

Zal eens vragen of Roosje nog iets met de oude Carver AMPs doet..

kanonne,...........
en hier draaien jullie plaatjes over? :D

ik heb wel een openlucht festivals moeten mixen met nog niet eens de helft....

:okdan:

:koffie:

Oja, dát soundsystem! Ik ken die lui wel:D En ik ben daar de technicus c.q. übernerd cq hernia-sjouwer. Alles is in de loop der jaren bij elkaar gescharreld voor een appel + een doos eieren.

De lage tonen bestaan vooral uit veel hoorngeladen baskasten. Kastjes uit mijn hoofd:
  • 4 x 18" Cerwin Vega AB-36
  • 2 x 18" Cerwin Vega B-36
  • 4 x 18" Cerwin Vega L 48 SE (ondingen van 120x120x60cm, maar gaan wel lekker diep)
  • 2 x 18" w-bin
  • 6 x 15" w-bin
  • 4 x 15" frontloaded midbass

Mid/hoog en fullrange:
  • 2x JBL hoog hoorn
  • 2x Electrovoice hoog hoorn
  • 2x Electrovoice mid hoorn
  • 2x 12" JBL mid
  • 4x Cerwin Vega PS152 fullrange (dubbel 15" frontloaded basreflex, compressiehoorn mid, bullet hoog)
  • 2x Cerwin Vega D32 fullrange (dubbel 12" hoorngeladen, hoorn mid, bullet hoog)
  • 2x 12" hornloaded mid + bullets in hoorn

Versterkers:
  • Yamaha 2x900W
  • Yamaha 2x300W
  • 3x Boost 2x1200W
  • 2x T-amp 2x1200W
  • 1x T-amp 2x1050W
  • 1x Cerwin Vega 2x850W
  • paar hifiversterkers voor het hoog

Qua uitbreiding zou ik graag nog een Voor links en rechts 3-5 bullets erbij willen voor het sprankelhoog.

Ik moet zeggen dat niet alles meer werkt, bij een paar versterkers is inmiddels een kanaal uitgevallen, en een aantal speakers moeten nodig een recone krijgen. Maar al met al is er altijd voldoende operationeel voor een flinke bak herrie :luv:
We hebben in ieder geval nog nooit de complete set opgesteld gehad (en daar ook nog niet echt de locatie voor gehad)
Het aansluiten van de systeem is helaas niet plug-n-play, heb nooit echt goed geïnvesteerd in kabels. Dus het is vaak een orgie van kroonsteentjes, ductape en improviseren/solderen in het pikkedonker. En natuurlijk Robbie vragen of hij XLR-kabels van 15 meter heeft;)

Voor de processing gebruik ik een Behringer DCX2496 voor de kleine setups.

Voor grotere processingklussen (hier begint het nerdy-gedeelte) gaat de Creamware Scope PC (verpakt in 19" behuizing) uit de studio mee met 21 SHARC dsp-chips.
Peak-limiting als overshoot-beveiliging richting de A/D convertor gaat dan via de DCX2496 en/of een analoge DBX.
Via de ADAT Lightpipe hangen er dan D/A kastjes aan voor een totaal van maximaal 24 analoge outputs. Systeem draait op maximaal 3msec latency dus goed genoeg voor realtime gebruik.
Ieder versterkerkanaal/speaker krijgt dan zijn eigen hi/lowpassfilter, volledige multiband dynamiekregeling (compressie/expansie/en multibandlimiting), eventueel EQ (gebruik ik vrijwel nooit, meeste problemen los ik op met de multiband dynamiek). De boel is dus volledig te optimaliseren per speaker/amp combinatie! En dat is erg fijn bij zo'n sterk wisselende setup.
In feite zijn alle Scope-plugins bruikbaar en in serie/parallel inzetbaar naar wens, dus ik wil nog wel eens experimenteren met de setup.
via een laptop, 300mbit wifi-router een remote desktop regel ik (als er nog tijd is;-) ) de boel vanuit de zaal af.

Omdat de 'oude' crew steeds verder uit elkaar aan het vallen is maken we binnenkort wellicht een doorstart onder een nieuwe naam, met een leuk feestje om dat te vieren!:biertje:

Gegeven feestjes: sowieso natuurlijk veel in Berg en Dal en omgeving Nijmegen, Waalhalla, buitenfeestjes in de regio, Diverse feesten in Zeist (villa en TNO), en nog wat los spul her en der!;)

Op uitzonderingen na (bijv. Waalhalla) waren het altijd freeparties. Muziekstijl is alles-behalve-tekno, met (mijn persoonlijke) voorkeur voor electro en acid.

Hier de system in een oud stadium (jaar of 6 geleden?), met de eerder genoemde Ratski er ook nog op :)
Meer recente foto's heb ik niet eens.
DSC02826.JPG

Heheh, die jah! Heeft Dena nog niet ergens iets staan? Daar zitten geloof ik bullets bij..

Als je nog 'n extra service nerd nodig hebt... je weet m'n soldeerbout te vinden. En neen, niet die in m'n broek :D

Zal eens vragen of Roosje nog iets met de oude Carver AMPs doet..

Ik zal Dena (de enige vrouw met een eigen soundsystem?) eens contacten dan.

Bij deze ben je aangenomen als extra service-nerd. Eind maart komt er een Erg Groot Feestje in de omgeving van Utrecht, en daar moet dan uiteraard de dikste muur tot nu toe komen (in China nu reeds bekend als de "Nijmeegse Muur"). Dus misschien is er voor (of tijdens;) ) die tijd nog wat op te lappen kwa versterkers, kabels en ander ongerief. Je broek mag je aanhouden.

En in de Carvers ben ik zeker geïnteresseerd! Sowieso om te lenen voor een lang weekend, maar bij de juiste prijs ook om te kopen.

En in de Carvers ben ik zeker geïnteresseerd! Sowieso om te lenen voor een lang weekend, maar bij de juiste prijs ook om te kopen.

De fans zijn stoek, dus zijn ze wat gepimpt. Misschien is dat dan 'n goeie test dag voor ze?

kanonne,...........
en hier draaien jullie plaatjes over? :D

ik heb wel een openlucht festivals moeten mixen met nog niet eens de helft....

Om het leuker te maken: de foto is ruim de helft van de system, inmiddels is het alweer flink uitgebreid ;)
Maar inderdaad, plaatjes draaien en electronische live-acts. En soms op festival-achtige dingen ook bandjes bijvoorbeeld.

Ik pers er vooral graag zo diep mogelijk laag uit, en dat vreet baskasten en versterkervermogen... Voor een extra octaafje laag moet je al snel het aantal baskasten verviervoudigen of het versterkervermogen verdubbelen. En natuurlijk hoorns gebruiken in plaats van al dat supercompacte lichtgewicht nieuwerwetsche frontloaded bassreject spul ;)

Om het leuker te maken: de foto is ruim de helft van de system, inmiddels is het alweer flink uitgebreid ;)
Maar inderdaad, plaatjes draaien en electronische live-acts. En soms op festival-achtige dingen ook bandjes bijvoorbeeld.

Ik pers er vooral graag zo diep mogelijk laag uit, en dat vreet baskasten en versterkervermogen... Voor een extra octaafje laag moet je al snel het aantal baskasten verviervoudigen of het versterkervermogen verdubbelen. En natuurlijk hoorns gebruiken in plaats van al dat supercompacte lichtgewicht nieuwerwetsche frontloaded bassreject spul ;)

Die 808 van mij op die set... meesterlijk.

Met die set ken je zo 'n uur vullen met alleen de 808 en de 101. Aan het end heb je je hele broek vol met zaad, zo lekker klinkt da :luv:

rotterdam op loydkwartier oude geb gebouw kelder was wel heel snel afgelast maaar toch 1 van de dikste locaties oooit!!!!!!!!!!

gouda melkunie fabriekl volgens mij bruut... koud -10.....!!!!binnen

Laatst gewijzigd:
Teknozems -> leuke feestjes waren dat.....die goeie ouwe tijd......pfff wordt weer helemaal melancholisch....

teknozemzzz;waren dat geen ron dom utregtenare / maarsenaarse
iskander rip;;ditz/ jurg/ dylan/ arnoooo
:okdan:

Vergelijkbare discussies

Back