Reason op de ene, Ableton op de andere - syncen? (was: Beginnersadvies)

Stimulax

BEATFREAKING USER
Hallo,

ik heb een macbook en een toshibalaptop.

Op Macbook gebruik ik Ableton 8 en op toshiba Reason+ReBirth.

Nu wil ik de 2 synchroon laten spelen wanneer ik bvb in Ableton op play duw,

Hoe kan ik deze 2 syncen?

Moet ik een netwerk instellen of kan ik de beide MIDI besturen met een

UC33controller bvb of hoe kan ik ze rewire-en?

Nog makkelijker: dump de langzaamste van de twee en gebruik er maar 1 voor beide programma's.

mid uit van de ene in midi in van de andere, midi clock instellen en GAAN!

jahaa beginnersadvies lukt me nog wel...

aha daar begint mijn miserie al.
wat moet ik mij dus aanschaffen? een midi_apparaatje of zo?

"Yoozer Nog makkelijker: dump de langzaamste van de twee en gebruik er maar 1 voor beide programma's."
dus 1 WAT gewbruiken? :P
sorry voor mijn domme vragen

1 laptop. Zowel Reason als Ableton komen in PC en Mac-smaak, dus kies je snelste laptop uit en gebruik die alleen. Zo hoef je ook alleen maar in Ableton te rewiren naar Reason in plaats van moeilijk te doen met syncen naar een andere computer.

Bericht door een moderator:
en even aangepast naar een betere titel. Stel de vraag gewoon in het topic en vermijd al te algemene zinnen

aha daar begint mijn miserie al.
wat moet ik mij dus aanschaffen? een midi_apparaatje of zo?

Hmmm sja dat zouden dan al 2 midi apparaatje moeten zijn dus Yoozer heeft eigenlijk gelijk.

"Yoozer Nog makkelijker: dump de langzaamste COMPUTER van de twee en gebruik er maar 1 voor beide programma's."

Dat bedoelt ie en hij heeft gelijk. Scheelt een hoop geld en wat ellende.

hij zit erbovenop die Yoozer

Laatst gewijzigd:
OK, Reason is installed, alleen rebirth lukt niet op mijn macbook

dus ga toch s kijken hoe ik de 2 laptopa kan linken, ik heb al vele techno en elketro liveacts gezien die het doen, dus het moet lukken

groetjes

Met ipMIDI kun je midi over een netwerk versturen. Dat gaat bij mij prima. Wel wired nog, niet draadloos. Je hoeft alleen een netwerk kabel te trekken tussen de twee laptops. Er verschijnt na het installeren van ipMIDI op beide systemen een of een aantal meerdere midi poorten.

Met ipMIDI kun je midi over een netwerk versturen. Dat gaat bij mij prima. Wel wired nog, niet draadloos. Je hoeft alleen een netwerk kabel te trekken tussen de twee laptops. Er verschijnt na het installeren van ipMIDI op beide systemen een of een aantal meerdere midi poorten.

YES!!!!!!!!!!

this is what i needed! i ow u 1

Back