PCMCIA geheugen

knikkink

Ingeburgerd
Ik zoek al een tijdje naar een PCMCIA-geheugenkaart voor mijn Nord Lead 2.
Als ik google zo eens afstruin met deze zoekterm zie ik weinig nederlandse sites, en op andere sites kom ik verschillende kaarten tegen met de aanduiding PCMCIA.
Welke kaart moet ik precies hebben, en waar ik kan ik deze vinden?

Eigenlijk wordt het steeds moeilijker...

Je hebt aan 64Kb al genoeg, maar zxo'n soort kaart vind je heden-ten-dage slechts in een museum ;) Maar die andere kaarten zijn steeds moeilijker ter verkrijgen. De Compact-Flash adapters werken helaas niet...

Een PCMCIA kaart is alleen handig als je op het podium staat. In de studio is iedere computer als opslag te gebruiken, tenminste, als er Midi in zit.

Wout

Heb je al gegoogeld?
Ik zou ja zeggen, als ik echt zeker wist dat het echt zo was... dus...

Ach, een echte buil zal je er niet aan vallen...

Maar de veiling was tot 10 augustus!

Wout

PS van die 1 Mb gebruikt de Nord er maar 64 Kb van...
De rest is zinloos, maar vindt eens een 64 Kb :D

ik heb inmiddels een kaart weten te bemachtigen, alleen heb ik nu wel een ander probleempje.
Als ik de kaart heb geplaatst en geformateerd heb ik inderdaad meer geheugenbanken tot mijn beschiking. Ik kan alleen niet opslaan, dat wil zeggen ik kan ze wel plaatsen, maar als ik vervolgens terugkeer naar het desbetrefende banknummer, is het opgeslagen geluid verdwenen.

Herkent iemand dit probleem, of doe ik iets verkeerd?

Dan heb je dus een verkeerde.
Dat had ik ook in het begin, toen ik met verschillende pcmcia kaarten in mijn nord aan het proberen was.
Je kunt dan niets opslaan.
Mooiste is natuurlijk een origineel kaartje, of een type met backup batterijtje

... Herkent iemand dit probleem, of doe ik iets verkeerd?
Verd***... Sorry, maar je hebt inderdaad een verkeerd type. Alles past, maar niet het geheugen zelf. Ik heb dit probleem met adapters voor flash cards. Weet iemand het verschil tussen die soorten geheugen?
Het spijt me, knikkink, want ik had het je aanbevolen, toch?

Wout

Back