3 Virus TI problemen

Stat-X

Maar das logisch
Ik heb de nieuwste os, maar nogsteeds 2 problemen:
- Het save menu bij mij werkt niet (zegmaar dat ding links)
- Automaten gaat heel slecht (en hier erger ik me echt aan) Ik kan zegmaar niet met de muis de waarde van de automation aanpassen, alleen de timing van de waarde.. Ook schiet steeds de parameter terug als ik m via write automate, terug zodra ik hem loslaat of even niet meer beweeg. (Cubase, leek me onderhand duidelijk) WAARDEloos dus..

Weet iemand hoe je dit moet verhelpen, zoja, meld het aub. Ik erger me kapot hier..

Edit: Nog ff wat, ik heb de nieuwe OS ge-installeert, maar nu mag ik wel opnieuw in m'n projecten alle automation gaan mappen.. Weet iemand hier wat voor?

Iemand?

Ik zit hier net met een maat van me te klojen in cubase, maar hij heeft het 2e probleem op mijn lijst dus weer niet, met exact de zelfde setup.. Iemand enig idee? Zit het misschien in mijn software settings?

- Het save menu bij mij werkt niet (zegmaar dat ding links)

Dit hebben meer mensen met de nieuwste OS, schijnt een bug te zijn dus
- Automaten gaat heel slecht (en hier erger ik me echt aan) Ik kan zegmaar niet met de muis de waarde van de automation aanpassen, alleen de timing van de waarde.. Ook schiet steeds de parameter terug als ik m via write automate, terug zodra ik hem loslaat of even niet meer beweeg. (Cubase, leek me onderhand duidelijk) WAARDEloos dus..

Begint de waarde in de automation van je song met 0 of met 127? Als namelijk in cubase mijn automation waarde met 0 begint loopt ie altijd te klooien. Daarom begin ik altijd met 127 en teken de automation van daaruit verder in, nergens last meer van

Dit hebben meer mensen met de nieuwste OS, schijnt een bug te zijn dus
Hmm vervelend

Begint de waarde in de automation van je song met 0 of met 127? Als namelijk in cubase mijn automation waarde met 0 begint loopt ie altijd te klooien. Daarom begin ik altijd met 127 en teken de automation van daaruit verder in, nergens last meer van
Nee, dit werkt helaas niet.

Ik leg het probleem nog een keer wat duidelijker uit omdat de bovenste uitleg misschien niet al te duidelijk is.

Je kan natuurlijk je automation recorden door aan de knopjes te draaien en op [W] te drukken, maar je kan het ook intekenen, met zowel de object selection (de normale muis) als met het penceeltje. Ik wil het met m'n object selection doen, zodat je mooie rechte lijnen krijgt, en makkelijk m'n waarden weer kan aanpassen als er iets niet goed is. Maar ik kan met m'n object selection alleen maar de timing van de automation bepalen, en niet de hoogte. (Ik kan dus alleen maar naar links en naar rechts..) Het vreemde is ook, dat als ik via [W] m'n automation teken, en ik stop met het tweaken van de parameter, dat hij dan gelijk terug schiet naar de waarde waarmee het project begint..

Is dit wat duidelijker?:P

Ik heb geen TI, maar gebruik wel Cubase. Ik gebruikte een E-mu 2x2 midi interface, en kon het knoppendraaien aan mn synths niet opnemen. Toen ik de E-mu verkocht, en er een Roland UM-100 4x4 voor in de plaats gebruikte was het probleem weg... Gekke dingen in Cubase zijn sindsdien ook nooit meer voorgekomen.

Ik heb geen TI, maar gebruik wel Cubase. Ik gebruikte een E-mu 2x2 midi interface, en kon het knoppendraaien aan mn synths niet opnemen. Toen ik de E-mu verkocht, en er een Roland UM-100 4x4 voor in de plaats gebruikte was het probleem weg... Gekke dingen in Cubase zijn sindsdien ook nooit meer voorgekomen.
Toch wel ironisch dat ik dan in je sig zie staan "Vroeger was alles beter"8~
Iig, volgens jou zou het dus aan een eventuele midi interface kunnen liggen? Want ik heb hier helemaal geen aansluitingen van midi, behalve die van m'n virus (als je 'm via USB aansluit kan je ook bij de midi out daarvan dacht ik) en die van mn 2496...

Schop

mss zelf rechte lijntje maken door een stukje te draaien en de stapjes eruit te deleten?

werkt het wel bij andere vsts dan?

Je kan natuurlijk je automation recorden door aan de knopjes te draaien en op [W] te drukken, maar je kan het ook intekenen, met zowel de object selection (de normale muis) als met het penceeltje. Ik wil het met m'n object selection doen, zodat je mooie rechte lijnen krijgt, en makkelijk m'n waarden weer kan aanpassen als er iets niet goed is. Maar ik kan met m'n object selection alleen maar de timing van de automation bepalen, en niet de hoogte. (Ik kan dus alleen maar naar links en naar rechts..) Het vreemde is ook, dat als ik via [W] m'n automation teken, en ik stop met het tweaken van de parameter, dat hij dan gelijk terug schiet naar de waarde waarmee het project begint..
nou goed dan, omdat niemand je het antwoord geeft het komt hierdoor:

het gedrag van je automation komt omdat je zelf de automation instellingen in cubase van auto-latch omgezet hebt naar touch , wat inhoudt dat je dit gedrag krijgt (terugspringen naar oorspronkelijke waarde). Je kunt eventueel ook crossover kiezen afhankelijk van wat je met de parameters wilt doen die je automate. Maar autolatch is wat je standaard krijgt, en waar je gewend aan bent.

heeft dus niets met de TI te maken, maar alles met cubase kennis.

ps.
rechte lijnen kun je het beste met de lijn tool doen in cubase (en niet met een penceeltje natuurlijk)

nou goed dan, omdat niemand je het antwoord geeft het komt hierdoor:

het gedrag van je automation komt omdat je zelf de automation instellingen in cubase van auto-latch omgezet hebt naar touch , wat inhoudt dat je dit gedrag krijgt (terugspringen naar oorspronkelijke waarde). Je kunt eventueel ook crossover kiezen afhankelijk van wat je met de parameters wilt doen die je automate. Maar autolatch is wat je standaard krijgt, en waar je gewend aan bent.

heeft dus niets met de TI te maken, maar alles met cubase kennis.
Damn, easy as that.. Ik werk ook nog niet ongelofelijk lang met cubase, dus ik ben in zulk soort gevallen dan altijd nog blij dat mensen als jij me er even op willen wijzen:)

Back