Juno 106

Heb nog eens uitgebreid getest met mijn Junootje, en stem 5 kapt er enkel mee als de golfvorm op square staat en de PWM slider beneden de 5. Met PWM boven de 5 doet -ie het normaal. Op saw-wave hoor je een flinke volume reductie. De sub-osc lijkt het normaal te doen.

Is het mijn filter? Is het mijn oscillator?

Iemand enig idee? Misschien dat dit een evt nieuwe eigenaar van mijn lijk op weg kan helpen haar te reanimeren.

Dank!

ham

ham

En de hamvraag:

Wie weet welke stem in welke chip zit? Er zitten er twee per chip dacht ik te herinneren na de laatste batterij-update.

Re: ham

Re: ham

Origineel geplaatst door wesko
En de hamvraag:

Wie weet welke stem in welke chip zit? Er zitten er twee per chip dacht ik te herinneren na de laatste batterij-update.

In een Juno-106 zitten 3 MC5534A 'oscillator' chips met elk 2 oscillators. Verder zitten er 6 A1QH800170 VCF/VCA chips in.

Als er maar één stem hapert, dan is er meestal een A1QH800170 chip kapot. Deze chips zijn niet meer bij Roland verkrijgbaar, laat staan op de meeste andere plaatsen. De eenvoudigste manier om een kapotte 106 op te lappen is om er nog een defekte 106 bij te kopen en daar de nog werkende A1QH800170 chips uit te halen.

nog een reden voor het echte harde 106-werk

nog een reden voor het echte harde 106-werk

Nog een reden om een 106 aan te schaffen: het edit toch wel zo verdomde snel en lullig simpel. Voor mensen zoals ik is dat erg lekker. Schuif schuif schuif en weer een nieuw geluid. Ik ben te dom voor een Virus of Nord denk ik :confused:

En het is ook gewoon LEUK om er een te hebben. Niet zelden onderschat :) Je kunt altijd de OSC's er uit solderen en hem verkopen! :engel:

Re: nog een reden voor het echte harde 106-werk

Re: nog een reden voor het echte harde 106-werk

Origineel geplaatst door wesko
Nog een reden om een 106 aan te schaffen: het edit toch wel zo verdomde snel en lullig simpel. Voor mensen zoals ik is dat erg lekker. Schuif schuif schuif en weer een nieuw geluid.

Koop gewoon een Juno-60: qua bediening is ie even makkelijk als de 106, hij heeft geen stemproblemen (gebruikt andere chips), je kan eindelijk eens leren om die witte en zwarte toetsen te gebruiken (zit geen MIDI op) en hij klinkt ook nog eens beter. :)

lol

lol

Juno's zijn idd leuk, schuifjes ed. Maar ik heb toch beduidend meer lol van mijn MS-10. Heb mijn K-Station geruild voor een MS-10 en geen seconde spijt. Die MS-10 klinkt imho veel viezer dan de Juno. Laat ik het anders zeggen: met mijn Juno ben ik niet bang dat ik mijn versterker opblaas. Met mijn MS-10 wel. En dat vind ik nou lollig. :) Vandaar dat ik van mijn Juno afwilde.

Laat ik het anders zeggen: met mijn Juno ben ik niet bang dat ik mijn versterker opblaas. Met mijn MS-10 wel. En dat vind ik nou lollig.

:halleluja

Origineel geplaatst door foxenberg
Zit er op de 106 eigenlijk een mogelijkheid om de factorysettings te restoren. Bij die van mij zitten er nl. weggeschreven geluiden onder bepaalde presets. :confused:

De geluidsbestanden ff via je cpu aflaten spelen en in je tape aansluiting van je juno stoppen. Ff manual doorlezen hoe precies te doen.
http://www.hinzen.de/midi/juno-106/junot020.wav
http://www.hinzen.de/midi/juno-106/junot040.wav

En hiero ook de lijst met patches:

http://www.hinzen.de/midi/juno-106/misc/index.html#factorypatches

Origineel geplaatst door Boemtsjak
In 0,37 seconde gevonden met Google: http://www.hinzen.de/midi/juno-106/ :o:

- Download de twee Wav-jes met de factory patches
- Hang de Tape In van je Juno-106 aan de uitgang van je geluidskaart
- Zet de Memory Protect van de 106 op Off
- Druk op Load op de 106
- speel het eerste wavje af
- Druk weer op Load
- speel het tweede wavje af

En hoppa, je hebt de 128 factory patches weer in je 106 geparkeerd! Nu nog de Memory Protect terugzetten op On en je raakt de patches voorlopig niet meer kwijt. :D

ok je was me voor

sterk verhaal

sterk verhaal

Indien iemand een NIEUWE ( lees nieuw uit doos), wil zien: ik ontving die namelijk deze morgen.
Niet in nieuwstaat, maar NIEUW, ongebruikt, maagdelijk, onbezoedeld,...!!!

De originele Roland Juno 106 hardcase was de bonus.

Aaaah nostalgie :)

Fotootje: hij blijft goed, die Juno reeks

EF

Attachments

• afbeelding 007.jpg
    afbeelding 007.jpg
    22,6 KB · Bekeken: 124
Re: sterk verhaal

Re: sterk verhaal

Origineel geplaatst door EternalFall
Indien iemand een NIEUWE ( lees nieuw uit doos), wil zien: ik ontving die namelijk deze morgen.
Niet in nieuwstaat, maar NIEUW, ongebruikt, maagdelijk, onbezoedeld,...!!!

De originele Roland Juno 106 hardcase was de bonus.

Aaaah nostalgie :)

Fotootje: hij blijft goed, die Juno reeks

EF

Waar haal je die dan vandaan? Je gaat me niet vertellen dat ie twintig jaar op de zolder van een oude dame heeft gestaan, toch?

Ik vind de 106 echt helemaal te wreed, heb vroeger ook een juno 60 gehad en die klinkt idd
veeeel puurder en lekkerder( analoger) dan de 106, maar bij de 106 krijg je ervoor terug
dat ie zo fuckin makkelijk meedoet met je andere apparatuur, vandaar ook dat ik em
nog steeds heb en ONWIJS vaak gebruik. . . :doei:

Back