ableton fx reset vraag

de wouzer

Ingeburgerd
Als ik in traktor een effect gebruik, dan kan ik hem resetten door een andere effect te selecteren en terug naar de eerder gebruikte effect te gaan. Hij staat dan in de oude instellingen.

Als ik in Ableton een effect gebruik staan weet ik niet hoe ik hem kan resetten.
Dit vind ik lastig omdat ik dan eerst aan al mijn knoppen moet zitten om ze beetje fatsoenlijk terug te draaien, om vervolgens pas het effect aan te zetten en ermee kan spelen.

Dit geeft bijvoorbeeld een probleem bij de saturator. als ik tijdens het spelen met een geluid de "Drive" helemaal openzet, wil ik de volgende keer niet dit effect aanzetten en erachter komen dat de drive nog open staat.

Hoe kan ik dit effect (of effect rack) resetten?

CTRL Z zorgt er voor dat de instelling van de knop die je het laatst gebruikt heb weer terug gaat naar de instelling daarvoor. Let wel op dat als je bijvoorbeeld de drive helemaal opengooit dit in één beweging doet. Anders moet je namelijk al die tussenstappen terug naar de originele instelling.

Misschien kan je dit oplossen door dummy clips te maken die het effect terug zetten naar de begin staat....gebruik ze zelf ook...zodat je in een break helemaal los kan gaan...en als alles dan losgaat wordt het automatisch gereset.

Laatst gewijzigd:
Back