rm1x display probleem

Waveforms

Stamgast
Heb sinds vanavond een probleem met mijn rm1x, op het display bij het aanzetten zijn alleen maar puntjes te zien en verder staat er alleen maar wartaal op. Er komt nog wel geluid uit. Ik ga er vanuit dat het display defect is.

Heeft iemand op het forum hier ervaring mee en kan ik het display vervangen door een exemplaar van de electronicaboer of moet het perse 1 van yamaha zijn?

Laatst had ik ook een rarigheid op mijn Rm1x; een patern gaf geen geluid maar je kon in het display de vu-staafje wel zien op en neer dansen. En in de MIDI Setup kreeg ik dingen als kanaal 25, 99 en 32 voor output. Reset hielp. Maar let op, je bent dan wel alles in het geheugen kwijt.

ik kan niets meer met mijn display het geeft allemaal rare tekens en allemaal lijntjes door elkaar en af en toe er tussen kun je iets zien van de mixer knoppen.... daar heb je het ook mee gehad. denk zelf dat het display het begeven heeft. ik vroeg me af of er een dot matrix display in kan die je gewoon bij bv conrad of display kunt bestellen of dat er een in moet wat er origineel in zit? mocht zo zijn dat het niet uit maakt, dan komt er een in met blauwe backlight. Maar om op de gok een display te bestellen, begin ik liever niet aan. vraag me af of iemand het al eens vervangen heeft.

Back