Resolutie van clips in Ableton Live

Ensemble

Ouwe rot
Hi peeps,

Hoe moet ik te werk gaan als ik twee verschillende drumloops heb in twee verschillende clips welke ik beide aan afzonderlijke toetsen heb toegekend op mijn Mac

Ik heb de volgende vraag. Hoe kan ik het best te werk gaan als ik twee drumloops. Deze loops beiden heb toegewezen aan een aparte toets op mijn Mac. Nu wil ik instant rock en roll door op elk willekeurig moment van de ene naar de andere loop te switchen, instantly en random dus zonder dat ik hierbij hick ups hoor dus dat beide loops goed in elkaar over lopen.

Ik heb de quantisation van de clips bij de launch sectie al op 1/32ste gezet.

Iemand een beter methode of werkwijze?

grt,

ens

Probeer eens met legato modus geactiveerd, hierbij wordt de loop niet opnieuw getriggerd, maar neemt ie 'm terug op waar hij was geƫindigd. Op die manier is het bijna kinderspel om nieuwe variaties op bestaande breaks/loops te maken.
Als je gewoon wil afwisselen tussen 2 loops kan je ook gebruik maken van de crossfader natuurlijk. Dan wisselen de 2 loops elkaar erg naadloos over. Je kan voor een combinatie van beiden gaan, wel even zeker zijn dat ze dan elk op een eigen kanaal vertoeven, je kan dan evt. het 'start' en 'stop' toets respectievelijk bij de andere loop hetzelfde maken (druk je op start bij loop 1, dan stop loop 2).

heeeeyy ;) hoest?

Denk dat bodo al een goede weg naar rome weergeeft!
Hoe ik het zou doen zo 123 is ik zou de loops resamplen op het juiste tempo/bpm en dan in sampler aan een noot/toets toewijzen en dan kan je rocken wat je wilt lol

Laterzz Glenn

Ok heren,
Bedankt voor jullie tips. Ik ga er vanavond mee stoeien.

Glenn, goed;)

grt,
ens

Back