Jamsessie loop cubase opnemen

Julest

Stamgast
Beste mensen,

Ik wil graag met een loop gemaakt in cubase jammen. Dus eigenlijk gewoon de loop laten lopen en on the fly met de parameters klooien en dan de jamsessie opnemen als een audiotrack. Heeft iemand een idee hoe ik dat kan doen? Kan ik bijvoorbeeld cool edit openen en dan de uitgang van alleen de synth in cubase naar een stereo kanaal van cool edit sturen en het daar dan opnemen? Ik heb al een tijdje verschillende dingen geprobeerd maar kom er helaas niet uit. Iemand een idee? Alvast bedankt!

Vriendelijke groeten,

Julest

Ik wil graag met een loop gemaakt in cubase jammen. Dus eigenlijk gewoon de loop laten lopen en on the fly met de parameters klooien en dan de jamsessie opnemen als een audiotrack.

Dat kan veel simpeler in cubase, alleen dat weet bijna niemand.

- zet loop uit in cubase.
- open de synth part die je wilt loopen in de editor (list, key of grid editor)
- teken de looplengte in de ruler bar boven de part (nu blijft deze part lopen zolang je cubase aan hebt staan.
- zet een audiospoor op opnemen en route de synthpart output in cubase naar dit audiospoor (kan op veel manieren, maar dit is gewoon basiskennis cubase dus ga ik niet uitleggen).

druk nu op record, en tweak je helemaal gek in de synth, zolang je cubase nu laat opnemen blijft dat loopgedeelte doorlopen en worden al je tweaks automatisch in cubase op dat audiospoor opgenomen.

zoiezo is het loopen van parts handig als je bijvoorbeeld een drumpart aan het programmeren bent, je track loopt gewoon door, en je kunt dan in die looped drumpart gewoon je drumpart vervolmaken. Zo gebruik ik het in ieder geval vaak.

Back