ik kom er niet uit mpd32

max

Nieuwkomer
Hallo allen, Mijn zoon heeft voor zijn verjaardag een Akai mpd32 gekregen. Hij werkt al een tijdje met FL Studio en had de youtube filmpjes gezien waarop dit apparaat gedemonstreerd wordt. Zag er allemaal niet zo moeilijk uit. Helaas zijn we nu al dagen bezig om het apparaat aan de praat te krijgen. De bijbehorende software lijkt wel te communiceren met het apparaat, maar als ik het bijbehorende programma LiveLite opstart lukt het me niet om geluid te produceren. Zelf heb ik hier te weinig verstand van, en mijn zoon is pas 14 en voor hem is het ook moeilijk. Ik ben eigenlijk in staat om het ding maar weer te verkopen maar misschien is er ook een mogelijkheid dat iemand hem een beetje op weg helpt met deze materie? Is er iemand op dit forum die met dit apparaat werkt en die ons kan helpen bij de installatie etc zodat hij in ieder geval met de presets aan de gang kan? Natuurlijk moet hij daarna het hele manual nog een aantal keer goed doorlezen, maar ik heb nu gewoon het gevoel dat we iets niet helemaal goed doen waardoor hij niet goed werkt. Al kan hij alleen maar alvast met de presets aan de gang en van daaruit iedere keer iets uitproberen en zo verder leren.

Uiteraard wil ik betalen voor een (goede) uitleg! Neem svp contact met mij op als je dit zou willen doen? Wij wonen in Zwijndrecht. We kunnen eventueel ook naar jou toe komen, maar dan weten we nog niet of hij wel op onze computer werkt.

Ik hoor heel graag, want zelf ben ik al drie avonden bezig en ik zie het niet meer zitten. Ik denk dat dit eigenlijk een te professioneel apparaat is achteraf bezien maar ja, ik heb het een aantal weken geleden al voor hem gekocht dus terugbrengen is geen optie.

Bedankt alvast!

Ik kan niet direct helpen, behalve als je er vanaf wilt, dan ben ik kandidaat koper.
Maar ik ben er zeker van dat je wel wat wijzer zal worden als je de handleiding eens doorneemt.

Ik kan niet langskomen maar misschien kan ik je wel een beetje op weg helpen:

Realiseer je je dat de MPD32 zélf geen geluid kan maken? Het is een zgn. "MIDI controller", oftewel het genereert signalen om (software) synths, samplers, drumcomputers etc. te besturen. Wanneer je een programma hebt op de computer dat geluid kan genereren (zoals LiveLite zeker wel kan), dan kan de MPD32 dat besturen. Je zult dus in LiveLite moeten kijken naar zgn. Virtuele instrumenten, samples en dat soort dingen.

Hoop dat je hier wat aan hebt.
Succes.

Live moet weten dat er een MPD32 (of welke andere controller dan ook) aanwezig is, en de signalen van de controller moeten ergens naar toe (een plugin).

Het eerste los je op door in de Options > Preferences te kijken. Dan zie je dit scherm:

http://www.itouchmidi.com/images/support/ableton_midi_prefs.png

De MPD moet in de onderste lijst (Track/Sync/Remote) aanwezig zijn en de knoppen Track en Remote moeten beiden op "On" staan.

Vervolgens ga je naar Arrange mode (je ziet aan de rechterbovenkant 3 liggende streepjes en 3 rechtopstaande streepjes naast elkaar; klik op de liggende streepjes). Je ziet nu de aparte sporen op de wijze waarop een traditioneel stuk software deze laat zien.

Bij elk spoor zie je iets als http://sonictransfer.com/media/images/rendering-audio_input_drag.png staan.

Sleep op een spoor een plugin - bijv. het in Live ingebouwde Impulse, daar zitten drumkits in. Zorg er voor dat de In/Auto/Off knop op "In" staat. Nu zou je wat moeten zien/horen.

Dank voor de tips, ik heb nu pas tijd om eea uit te proberen.
Dat hij zelf geen geluid produceert was mij wel bekend, de software LiveLite is er ook bijgeleverd. Maar ook daarmee is het ons nog niet gelukt.
Ik laat even weten of het gelukt is, bedankt!

Bij die live lite versie zitten ook lessen om de mpd 32 in combi met live te gebruiken. (zorg dat je gratis bent geupgrade naar 7 via internet) Als je je registreerd krijg je ook nog eens toegang tot veel video tutorials die ook het instellen van je audiokaart en dergelijke behandelen.

Mochten jullie er uiteindelijk toch niet uitkomen, dan horen we het wel.
Ik zit op rotterdam zuid en heb ook een mpd 32.

Dank je wel Niel! Intussen hebben we hulp aangeboden gekregen van een forumlid en we hopen er a.s. dinsdag uit te komen! Mocht dit niet lukken dan maken we graag gebruik van je aanbod. Misschien sowieso eens leuk om te kijken voor Max wat jij met je mpd 32 doet en kunt. Ik denk wel dat het voor hem handig is om even bij FL studio te blijven, dat programma kent hij. Maar die tutorials lijken me sowieso ook een aanrader. Bedankt en tot horens!

Inmiddels hulp geboden en het probleem is opgelost.

Bij de MPD32 stond standaard de Fruity Loops niet geinstalleerd, via het update programma de preset gestuurd naar de MPD32 en met de standaard controller kan in Fuity Loops worden gewerkt. Helaas is de bijgeleverde software voor Fruity Loops 7, ik heb de bestanden naar de goede map gekopieerd.

Wat nog niet helemaal handig is dat je de MPD32 in de lijst niet kan selecteren. Heeft iemand Fruity Loops 8 met in de preferences devices MPD32 in de lijst, of is dit via een update te downloaden?

Bedankt voor de hulp!!

Bedankt voor de hulp!!

Hierbij wil ik 'Synclavier' hartelijk danken voor de hulp!:okdan:
Super dat er mensen zijn die hun tijd en kennis beschikbaar stellen om iemand te helpen. Top!:halleluja

Back