Wat is jouw drukste maand wat betreft gigs?

iFox

Stamgast
Omdat ik gefrustreerd ben van de drukte in de maand september open ik maar een mooi topic op synthforum. Ik heb in september 9 gigs, wat belachelijk veel is voor mijn doen! Aan de ene kant ontzettend leuk, aan de andere kant ook enorm afzien soms!

Wat zijn jouw drukste maanden?

Lucht je hart :kimono:

Het is inderdaad vreemd, maar door alle jaren heen, ongeacht de soort muziek, is naar mijn ervaring tweede helft van september en de eerste helft van oktober de drukste tijd. Maar grappig genoeg geldt dat van andere takken in de samenleving ook... Buiten de feestdagen om, zoals kerst, halen gewone winkels, zelfs Appie Heijn, de hoogste maandomzet. Kijk, speel je in een dweil orkerst, ja, dan is Carnaval de toptijd en een speelgoedwinkel draait in december ook beter, dat is allemaal logisch.

De zomer is een tijd dat mensen eenvoudig hun kicks kunnen krijgen: mooi weer, veel te beleven en dergelijke. Wanneer het geld tekort na de vakantie weer aangevuld is, dan willen ze de zomer vasthouden, gewoon nog even doorfeesten. Er wordt weer geld uitgegeven. De markt weet dat: feesten organiseren, CD's uitbrengen, noem maar op.

Hold on to that summer feeling!

Wout

PS Het is ook de tijd van het hoogste aantal natuurlijke sterfgevallen gedurende het jaar. Ook begravenisondernemingen hebben het nu zwaar, ongeacht wat er in de kist ligt. Of maak je juist uitvaartmuziek? ;)

In September starten de meeste (alle?) "culturele centra" met de nieuwe programmering. Scheelt ooit..

..en nee, ik heb geen optredens gepland staan en ook al een tijd niks gehad / moeite voor gedaan..

Back