Audio engine Cubase

PaulB

Stamgast
Hi,

Iemand enig idee in hoeverre de audio engine van je sequencer software pakket (in mijn geval Cubase 4LE) de kwaliteit van het geluid beinvloed?

Of zijn het alleen de geluidskaart, de asio driver en je monitoren (naast uiteraard de akoustiek van de ruimte) die het (ongemixte) geluid beinvloeden?

Groeten

Hi,

Iemand enig idee in hoeverre de audio engine van je sequencer software pakket (in mijn geval Cubase 4LE) de kwaliteit van het geluid beinvloed?

Of zijn het alleen de geluidskaart, de asio driver en je monitoren (naast uiteraard de akoustiek van de ruimte) die het (ongemixte) geluid beinvloeden?

Groeten

Laat ik je dit zeggen ik ben van SX naar Cubase 5 overgestapt met dezelfde geluidskaart etc. Dus puur en alleen ander softwarepakket en andere computersysteem (Mobo en processor)

Maar ik dacht dat het aan mijn verbeelding lag, maar dat is dus niet zo. Ik heb namelijk al diverse mensen op bezoek gehad in de studio en deze zeggen allemaal wat klinkt het droog al goed. Dus ja die audio-engine is verbeterd en heeft wel degelijk invloed!!!

Back