Momenteel ben ik o.a. bezig met de reparatie van een Juno 106. Er komt totaal geen geluid meer uit en het blijkt dat de zekeringen van de +15V en -15V er continue uitvliegen. Dit heb ik kunnen herleiden tot een sluiting tussen +15V en -15V op het moduleboard. Nu is mijn vermoeden dat er een opamp defect is (of misschien een andere chip, maar ik hoop op een opamp :-). Er zijn nergens vlamsporen of andere beschadigingen/vreemde zaken te zien die zouden kunnen duiden op een defecte chip.
Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste te werk zou kunnen gaan om de defecte chip te vinden. Gaat dit betekenen dat ik ze er een voor een af moet solderen en doormeten om zo uiteindelijk de defecte te vinden? Je zult natuurlijk zien dat de defecte als laatste aan de beurt is.
Een elco lijkt mij in dit geval overigens zeer onwaarschijnlijk gezien deze tussen voeding en ground zitten en daar geen sluiting optreedt.
Kortom hoe zou jij in dit geval te werk gaan?
Nu vroeg ik mij af hoe ik het beste te werk zou kunnen gaan om de defecte chip te vinden. Gaat dit betekenen dat ik ze er een voor een af moet solderen en doormeten om zo uiteindelijk de defecte te vinden? Je zult natuurlijk zien dat de defecte als laatste aan de beurt is.
Een elco lijkt mij in dit geval overigens zeer onwaarschijnlijk gezien deze tussen voeding en ground zitten en daar geen sluiting optreedt.
Kortom hoe zou jij in dit geval te werk gaan?

.
.
.

. Goed gereedschap is het halve werk.