JUNO 106

En nog ff om zeker te gaan. Een niet polaire en een bipolaire elco zijn hetzelfde ding?

bipolaire elco

bipolaire elco

ehhmm ik ben je ff kwijt. Een elektrolytische condensator is altijd bipolair. Dit komt door het werkingsmechanisme. Een niet-polaire elco heb ik nog nooit van gehoord maar ik kan me vergissen... Of zijn dat die gekke condensatoren die als voorloopcondensator voor een drie-fasenmotor worden gebruikt??

Heiko

Bij een elko heb je een polariteit. sluit je hem fout om aan gaat ie stuk. Je hebt ook elkos die je niet fout om aan kunt sluiten. Deze hebben geen polariteit.

ehhmm ik ben je ff kwijt. Een elektrolytische condensator is altijd bipolair. Dit komt door het werkingsmechanisme. Een niet-polaire elco heb ik nog nooit van gehoord maar ik kan me vergissen... Of zijn dat die gekke condensatoren die als voorloopcondensator voor een drie-fasenmotor worden gebruikt??

Heiko

ik denk dat de elcoś zonder polariteit intern 2 polaire elcos antiserie geschakeld zijn.

ik pas dit ( 2 anti serie enco´s van de dubbele waarde) vaak toe op plekken waar ik symmetrisch gevoede schakelingen een eventuele dc blokking wil geven.
heel veel, ook pro audio fabrikanten gebruiken hiervoor gewone polaire elco´s.
eigenlijk is dat niet goed, het geeft meer niet lineaire vervorming en geen goeie dc blokkade.
voor wat kleinere waardes gebruik ik dan natuurlijk condensators.
:koffie:

Gisteravond een order geplaatst bij vintageplanet voor de VCF chip. Echter een mail terug dat iemand ze al besteld heeft, maar nog niet betaald en als die niet betaald binnen twee dagen zijn de chippies voor mij. Maar voor het geval dat ben ik op zoek naar andere adresjes waar ik ze eventueel nog zou kunnen bestellen. Of misschien iemand hier op het forum die mij er een kan doorverkopen. Het gaat om de Roland AIQH80017A. Wie o Wie?

En je steunt de noodlijdende Belgische synthindustrie. :)

De kopieën zouden functioneel en klankmatig identiek zijn, dus lijken ze me zelfs de betere keuze (betrouwbaarheid).

Allen bedankt voor de reacties :). Ik heb de order voor het origineel dus maar gecanceled en zal voor de kopie gaan.

Sliders

Sliders

Iemand enig idee waar de sliders te krijgen? Senso is momenteel uitverkocht. En bij technology transplant hebben ze de sliders alleen in een revisiesetje, niet los.

Kan je uit de nood helpen ?
Heb er nog 2, 1 kan ik missen

Greets

Vic

Back