Roland VK-09

Kaftoeter

Doet ook reparaties...
Dit is het volgende project. Als ik vind wat er mis is kan de onderdelen fijn met die van de juno bestellen.

Is er iemand die me aan de service manual van de Roland VK-09 kan helpen. Altijd gemakkelijk bij dit soort projecten.

EDIT: hoeft niet perse de complete service manual te zijn. Met schemas ben ik ook heel blij :).

Laatst gewijzigd:
Het probleem is als volgt: Het orgel bevat een sinus en een squarewave sectie. Bij powerup is de sinussectie geselecteerd. Als men de squarewave sectie selecteerd en daarna terug wil gaan naar de sinussectie is dit niet meer mogelijk. Lijkt dus op een stukje rotte logica of iets eromheen. Maar waar te beginnen zonder schema. De twee knoppen waar het om gaat zijn verbonden aan een hele reeks en-poorten. Misschien toch maar eerst een schema tekenen bij de print? Of is er een makkelijkere/snellere weg.

En alweer een probleem de wereld uit. Het leek mij al een kapotte logica poort. Dus de 4 CMOS chippies die direct bij de "foute knop" zaten gedesoldeerd en ff door de logicatester gehaald. Een nandpoort chippie bleek een dooie poort te hebben. Ff vervangen en er alweer op gespeeld. Soms kan het ook gemakkelijk zijn zelfs zonder schema.

En dan nog de volgende amateurvraag over potmeters. Ik zie A B of C als aanduiding op potmeters. Heeft dit te maken met lineair, logaritmisch en.....? Of waar duid dit op?

En alweer een probleem de wereld uit. Het leek mij al een kapotte logica poort. Dus de 4 CMOS chippies die direct bij de "foute knop" zaten gedesoldeerd en ff door de logicatester gehaald. Een nandpoort chippie bleek een dooie poort te hebben. Ff vervangen en er alweer op gespeeld. Soms kan het ook gemakkelijk zijn zelfs zonder schema.

En dan nog de volgende amateurvraag over potmeters. Ik zie A B of C als aanduiding op potmeters. Heeft dit te maken met lineair, logaritmisch en.....? Of waar duid dit op?

Is inderdaad het type, zie ook http://www.circuitsonline.net/forum/view/28949 en het RADIOHM document waarnaar gerefereerd wordt. En je ziet daar ook dat het per merk verschilt...

Dus toch maar even nameten voor de zekerheid en misschien heb ik dan toch wel weer de goeie op voorraad :P

Back