Een drumcomputer onder de 150 euro

Status
Please reply by conversation.
Op marktplaats zijn er nog wel wat Zoom drumdozen te koop, In mijn opinie is de RT234 de beste, die zijn te vinden voor 100-125 euro en hebben kwalitatief goede sounds, EN ze zijn touch sensitive.

Zoek je puur een drumcomputer of mag het ook een groovebox zijn? Je vindt bijv. een MC-303 voor dat geld of een TR-626 voor zelfs minder. Zoals Tyros al zei, op marktplaats staat genoeg.

Zo jongens, tof van jullie dat jullie reageren. Ik heb een drumcomputer die meer electronische dan 'echte' drumsounds in zich draagt. Wat weten jullie bijvoorbeeld over de akai xr10 of zoom mrt-3 is dat wat ?

Als je 'echte' drum sounds zoekt, zou ik voor een Roland R-8 gaan. Deze staat heel dicht bij wat je realistische drums kunt noemen, heeft aanslaggevoelige pads en een 'human feel' sequencer. De geluidensets kunnen uitgebreid worden met speciale data cards met bvb typische Jazz drums.

De R-8 Vind je vrij vaak op eBay en gaat voor gemiddeld 160 euro van de hand (sorry, de mijne hou ik nog even :P).

....akai xr10 is dat wat ?

De akai xr10 is beperkt editbaar... imo ook geen aanrader!

Beter koop je 2e hands dan nieuw uit de winkel. 2e hands spullen zijn waardevast en als je bent uitgekeken op het apparaat kan je het vaak voor dezelfde prijs doorverkopen.

Een Roland R8 of een Yamaha RY30 zijn zeker de overweging waard. Ik heb nooit een R8 gehad maar deze is in 1001 producties gebuikt. De RY30 heeft nagenoeg dezelfde mogelijkheden als de R8 alleen is deze minder bekend. In de RY30 zit een AWM (digitale synth met redelijk veel parameters) en kan je 32 eigen geluiden in het geheugen opslaan. De sequencer ist UBERGOED en de geluiden zijn zeer uitgebreid te editen.

De extra soundcards voor de RY30 zijn los iets moeilijker te vinden dan voor de R8. Maar beide machines worden regelmatig met cards aangeboden. Een RY30 kan je zonder soundcard al vanaf eur.90/100,- vinden en een R8 vanaf eur.150,-

Imo is de Yamaha RY30 één van de meest onderschatte drummachines :)

Succes met de overweging en aankoop :okdan:

Ik heb nog een alesis HR16 staan. Ik vind het een leuke bak, maar ik gebruik hem te weinig, dus kijk maar even op vintagesynth of je dat wat vindt...

Op marktplaats zijn er nog wel wat Zoom drumdozen te koop, In mijn opinie is de RT234 de beste, die zijn te vinden voor 100-125 euro en hebben kwalitatief goede sounds, EN ze zijn touch sensitive.

:D Jouw opinie ..:okdan:

De akai xr10 is beperkt editbaar... imo ook geen aanrader!

Beter koop je 2e hands dan nieuw uit de winkel. 2e hands spullen zijn waardevast en als je bent uitgekeken op het apparaat kan je het vaak voor dezelfde prijs doorverkopen.

Een Roland R8 of een Yamaha RY30 zijn zeker de overweging waard. Ik heb nooit een R8 gehad maar deze is in 1001 producties gebuikt. De RY30 heeft nagenoeg dezelfde mogelijkheden als de R8 alleen is deze minder bekend. In de RY30 zit een AWM (digitale synth met redelijk veel parameters) en kan je 32 eigen geluiden in het geheugen opslaan. De sequencer ist UBERGOED en de geluiden zijn zeer uitgebreid te editen.

De extra soundcards voor de RY30 zijn los iets moeilijker te vinden dan voor de R8. Maar beide machines worden regelmatig met cards aangeboden. Een RY30 kan je zonder soundcard al vanaf eur.90/100,- vinden en een R8 vanaf eur.150,-

Imo is de Yamaha RY30 één van de meest onderschatte drummachines :)

Succes met de overweging en aankoop :okdan:

helemaal met dit laatste eens

dsu een meer editting synth/drum bak neemje een kawai k5d
of de ry 30
extreem lekkere sounds

een standaard
drum bak met tr727/707 sound de tr626

denk ff aan een sampling amchine
esx

Ik heb de volgende drumcomputers te koop.

Akai: XR-10
Alesis: DM5, HR16, SR16
Boss: DR-202, DR-220E, DR-220A, DR-5, DR-550, DR-550 MKII, DR-660, DR-770, DS330
Kawai: R-100
Korg: DDD-5, S3
Roland: CR-1000, DDR-30, R-5, R-8, R8m (+ 6 cards), TD-7, TR-505, TR-626
Yamaha: RX11 (2x), RX17, RX21, RX21L, RX5, RX7, RY30
Zoom: RT234

Misschien een Yamaha RMX1... Mooie oude bakken, met best veel opties.. en heb je direct een sequencer!

Status
Please reply by conversation.
Back