Mijn studio annex crib XVI

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
woehahahha :-).

bij mij haalde zo'n dun kleedje niet veel uit.

lekker dikke schapenvacht op de vloer. Heb de vrouw er ook nog wat aan :o)

Precies !! check maar even de sites van galaxy studios of wisseloord. Allemaal hout. Evenals heel veel podia in theaters en schouwburgen.

Verklaart gelijk waarom er zoveel kutmuziek uitgebracht wordt...

:D

Nogmaal voor de jongens die niet goed lezen: Ik heb niet gezegd dat het kleed bedoeld is om de ruimte akoustisch te beinvloeden. (al heeft het wel wat effect, maar dat boeit nu verder niet) Zo'n kleed op een (krakende 80 jaar oude) houten vloer helpt mee contactgeluiden etc. te verminderen die veroorzaakt kunnen worden als jij en de mic op dezelfde houten vloer staan. That's all!

Trouwens de grote studios rollen ook wel eens een tapijtje uit...jwt ;)

IT_U2_02.jpg

Attachments

• bluemusic.jpg
    bluemusic.jpg
    17,7 KB · Bekeken: 126
Kleed is ook fijn voor dingen die niet moeten schuiven... zodat je synth niet weg trilt van de bassen van de 101 ofzo.

khad hiern kleedje liggen maar dawas voor de poes

...mijn vriendin heeft eens in de maand ook 'n kleedje voor d'r poes...

Eens in de maand lijkt me wat weinig en anders wel vies... of doet ze dat kleedje in de was?

Is een keer in de week beter dan ??? =)8o)

attachment.php

Naderend plaatsgebrek :erm::o::D

Attachments

• P1020798.JPG
    P1020798.JPG
    188,1 KB · Bekeken: 119
Gaaf gemaakt!

Is een keer in de week beter dan ??? =)8o)

attachment.php

Naderend plaatsgebrek :erm::o::D

Zijn die ook aangesloten of is het de opslag? Houden die glijrails het een beetje? Ziet er wat ielig uit als je ook nog de aftertouch van ouwe bakken wilt doorduwen.

Zo'n rekken kunnen wel wat gewicht hebben, lijkt me.

Al is oude aftertouch wel legendarisch natuurlijk. Lekker hangen. :D

Die houten vloeren in de grote studio's zijn er alleen om een standaard te hebben zodat reflecties ongeveer gelijk zijn.
Die fles wijn staat daar maar gevaarlijk... heb ooit eens per ongeluk een fles omgestoten waarvan toen een groot deel in een voeding terecht is gekomen. Niet in de gaten gehad dat het in de voeding kwam (voeding stond uit) en was de 2e fles wijn :-). Volgende dag aanzetten gaf toch wel wat vonken en rook.

Die lade rail zijn gemaakt voor +-30 kg te dragen of was het nu 35 ??
In ieder geval het is stevig en AT drukken is geen enkel probleem.

Alles is aangesloten met midi-patchbays en mixers, dus onmiddellijk beschikbaar.

De lades kunnen 33cm uitschuiven, net voldoende om 1 synth uit te schuiven en overal makkelijk bij te kunnen.

De 2de van onder is gelijk met het zitvlak van een gewone stoel, je kan bij de bovenste 4 kan je makkelijk proggen en bespelen, de onderste krijgen lange kabels om makkelijk even uit te halen voor langere prog-sessies.

Er kunnen synths tussen van max 16cm hoog en 107cm breed (bovenste lade is 18cm hoog), ofwel 95% van de 61 toetsers passen er tussen.

als je ervoor zit kan je 3 lades boven elkaar zo uitschuiven dat je de 3 klavieren kan bespelen met gemak.

De totale afmetingen van het geheel is 2.2 m X 1.2m X 50cm
Meer ruimte had ik niet :(
Er is nog ruimte onderin voor 2 lades bij te maken en er zouden er 2 bovenop kunnen staan (totaal dus 14 61toetsers)
Alles bereikbaar zou ik niet weten hoe je er nog meer kwijtkan in zo'n beperkte ruimte :mega:

De ideaale maten voor een synth-niss zou 110cm op 18cm hoog, dan passen bijna alle 61 midi synths er tussen.

Voor zware annaloge bakken van 30 + kg zijn er ook sterkere (duurder) lade rails te krijgen.

Vic

Dank voor de details. Ik moet ook directe bereikbaarheid gaan inwisselen voor behoud (DSS-1, K5000S, Z1, JX-3P, Prophecy, CS15, Voyager, MEK, Nord Modular, VX-600, Axxe, Sys100/101, SH-3a, SH-2, MicroKorg, Philicorda, Pianet., drumdozen ).... Is het spaanplaat met lange parkers, gelamineerd MDF, of massief?

Buitekanten en top zijn massief
Ladeplanken zijn mdf, er moet eigenlijk nog een afwerk-latje voor de ladeplanken in massief

Als ik het opnieuw zou doen wordt alles massief, flink duurder maar sterker en mooier.

Idd gaatje voorboren en lange parkers, enkele brede planken aan achterkant ipv volle plaat (handig voor de kabels)

lade planken zelf zijn maar 40cm diep, kan je er meer uit 1 plaat laten zagen. (plaat=122X244)

Ik zie daar Z1 staan, let op die is zeer breed, lijkt van niet maar is net een haartje meer dan 109 cm

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back