Mijn studio annex crib XVI

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Mooie Photosjop hoor R-ond. :P

Tja ik weet niet, sommige dingen zien er een beetje ingeplakt uit.

Die foto's die Ron geplaatst heeft, zijn van Hans Zimmer's studio en dus waarschijnlijk niet fake. :P

Da's geen fotosoep,. of een heeeel goeie,.
Refractie en reflectie klopt overal! Op de glanzende muren,. de tafel,. de monitor,. en eigenlijk overal. Natuurlijk is t doenbaar,.. maar da's verrot veel werk om t zo te shoppen voor een funpic!

Tja toch blijf ik erbij dat die piano in de linkerhoek er vreselijk ingeplakt uitziet. :P

Die hele docu over Hanz Zimmer is ZEER de moeite waard om te kijken, maar nog mooier is het interview met hem over de totstandkoming van de soundtrack van The Dark Knight. Briljant.

Die foto's van Hans Zimmer's studio zijn wel degelijk bewerkt echter niet in de zin van 'ik knip en plak wat dingen bij elkaar'.

Wanneer je 1 enkele foto maakt zijn sommige stukken onder of overbelicht.

Maak je nu vanaf een statief een paar foto's met verschillende sluitertijden, dan heb je verspreid over verschillende foto's alles 'gemiddeld' belicht. Daarna combineer je de foto's en het resultaat is een zogenoemde HDR opname.

Als je googlet op HDR foto vind je nog zat voorbeelden.

Vooral gaaf als je die geluiden af gaat. Dan kom je er ineens achter dat Aphex Twin en FSOL het ding ook gebruikte...
Je bedoelt FM of de DX200? Of de samples van de DX200?

Het is alweer een tijd geleden dat ik foto's van mijn studio heb geplaatst.... binnenkort maar weer eens doen, want in de afgelopen jaren is er toch wel weer het een en ander bijgekomen :D

Hier een pic van wat apparaatjes waar ik nu in de woonkamer wat mee aan het frutten ben. Qua synthese heb je met de EMU XL-7 op zichzelf al niets te klagen, maar als je er dan wat analoge effecten aan toevoegt kom je toch weer op heel ander terrein. Zonder overdrijven zou je met deze spullen en een beetje fantasie al een sample CD kunnen vullen met de meest wazige beats en duistere lo-fi loops. Echt verslavend om hier mee te experimenteren, en ik denk dat ik inderdaad maar wat dingen ga opnemen met mijn HD-recorder zodat ik het tzt kan samplen en gebruiken.

attachment.php

Attachments

• IMG_LR1.jpg
    IMG_LR1.jpg
    205,1 KB · Bekeken: 107
Hier een pic van wat apparaatjes waar ik nu in de woonkamer wat mee aan het frutten ben. Qua synthese heb je met de EMU XL-7 op zichzelf al niets te klagen, maar als je er dan wat analoge effecten aan toevoegt kom je toch weer op heel ander terrein.
attachment.php

Mooie experimenteer set-up zo. Wat betreft de effecten denk ik dat je soms beter kunt investeren in goede effecten dan alleen maar synths. DIt geeft echt een andere dimensie. Als de basis klank van de synth goed is kun je er echt alle kanten mee op. Merk dat ook met de Nord Rack 2x, geen effecten, maar als je deze wel toevoegd dan gaat er weer een hele wereld open.

Mijn hokkie

Mijn hokkie

Eindelijk wel mooie foto's (met dank aan de buurman die wel een camera heeft)

IMG_9761.jpg

IMG_9758.jpg

IMG_9749.jpg

IMG_9739.jpg

IMG_9734.jpg

IMG_9732.jpg

Vet mixer tumult! En broder rulez...

Die komen van Ikea. Het zijn Broder rack dingen (of met puntjes op de O, moet je ff zoeken op de Ikea site).. Er is hier op het forum ook een topic over. Ze zijn erg handig voor in de studio. Je moet ze compleet zelf samen stellen. Niet goedkoop (voor ikea begrippen dan), maar wel erg degelijk..

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back