Mijn studio annex crib XVI

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
klein radio station ..hehe
meet aparatuur denkik

werkje aan een metasonix ..alike tube machien :okdan:

Nee geen radiopiraat, dat was vroegah, idd meetapparatuur, wat voedingen en generators.
En Metasonix, die blaas ik binnenkort weg hehe, alhoewel het wat minder kraakt en piept zoals Met.

m'n werkhoek

hey je hebt 123 berichten op nnaar de 123 .... 4

iig heb je daar nou een avalon eq ofso staan ?
en genelec monitors
pepernootjes duur shit

en m'n hobbyhoek

en m'n hobbyhoek

voor de ontspanning

Attachments

• IMG_0805.jpg
    IMG_0805.jpg
    128,1 KB · Bekeken: 161
Is idd. een digital MPA en geen Avalon. Maar hij bevalt me toch prima, heb de buizen vervangen.

2,70 X 3,33
Niet al te groot dus. En dan heb ik 2 deuren, die witte die je ziet en aan de andere kant een deur naar buiten. Beiden gaan naar mijn kamer open :(
Er staat ook nog een bureau, een boekenkast (linksachter op de foto), daarnaast een Roland TD-3 en daarnaast nog een kastje... harstikke volgepropt dus. Maar ik vermaak me wel.

Opvallend toch hoeveel mensen speakers hebben van 150 euro maar wel meer dan 5000 euro aan synths. Erg zonde als je het mij vraagt. Maar niemand vraagt dat...dus...

Das waarschijnlijk omdat,. als je 5000 aan monitoring uitgeeft je maar 150 overhoudt voor een crappy synth!

Opvallend toch hoeveel mensen speakers hebben van 150 euro maar wel meer dan 5000 euro aan synths. Erg zonde als je het mij vraagt. Maar niemand vraagt dat...dus...

Bedoel je die van mij? Geen idee wat ze gekost hebben, zijn technics audio speakers uit 1984 of zo. Mijn mixer was ook maar 230 euro incl. verzenden :)
Beiden staan iig op de lijst om vervangen te worden, mixer wordt ws. een spirit studio 24-8 en speakers weet ik nog niet. KRK RP6 of gelijkwaardig.

by my idem zo ,
ik heb meerdere setjes speakers door de jaren heen gebruikt
bose systeempie 201
philips speakers eind70er jaren erg soepel te noemen
en nu byna newe b&w dm110 in verpakking by t oude vuil gevonden !
bar he .....
allemaal gevonden / gekregen en best redelijk de meeste setje

waarom ; ik kon ze testen naast bv yammies ns10
[die droog / simple / kurk klinken ..]
n een genelec 1031
en een tannoy 385d concentric speaker in A huge casse ...
[vraagme nie hoe k daar aan ben gekome,...]
:kroon:

en mn " huiskamer speakers die ik steeds tegen kwam ,..die waren net ietsje ronder, minder eerlijk ...dan bv die ns10 s , ...hou ik wel van
prima voor setje monitorren
k gebruik nu een sub speaker erby

en mixers tjsa das pure watje zelf wil
kheb nu een dr2000...best fyn en niet te duur wel vintage dus een kraakje en / hissje kan wel eens voor komen ,..
hiss ik gewoon terug
:r

Een paar jaar geleden was mijn Mac effe uit de running, dus leende ik een ESX en...tja.
Beetje minimaal, maar ik heb er twee Elektrokaas albums mee gemaakt. :D

(foto)

"THIS IS SPARTA!":P

Lijkt me een leuke compacte setup!

Waar heb je die Electribe's op staan? Is dat een cd-rekje? En hoe heb je dat vastgezet dan?

Dat zijn CD-rekjes idd. Ze hangen dan aan de noppen onderaan de apparaten. Zit stevig. :eureka:

Okee, maar volgens mij zijn de meeste drumcomputer (uitgezonderd een TR606, of een CR8000 of een KR55) eenzelfde soort drumgeluiden, synthesizers willen nog wel eens een eigen gezicht en geluid hebben.

Kom op Phooch,.. Iedere drumbak,.. (vooral de analoogjes!!!!) klinkt anders!
En drumsounds veranderen nog steeds! Ik hoor dagelijks weer nieuwe innovatieve drumgeluidjes in verse producties!
Net als synths!
Ik heb samplebanks met duizenden drumsounds (meestal samples van analoge bakken) en die klinken allemaal anders! Of niet?

Kom op Phooch,.. Iedere drumbak,.. (vooral de analoogjes!!!!) klinkt anders!
En drumsounds veranderen nog steeds! Ik hoor dagelijks weer nieuwe innovatieve drumgeluidjes in verse producties!
Net als synths!
Ik heb samplebanks met duizenden drumsounds (meestal samples van analoge bakken) en die klinken allemaal anders! Of niet?

Natuulijk hebben jullie gelijk. Maar ik zou persoonlijk niet een stuk of zeven drumcomputers nemen. Maar goed...........heb natuurlijk wel al een stuk of vijftig drumcomputers door de tijden heen gehad, maar niet tegelijk.

Phochos

@Ron: met jouw tannoys zouden je synths super klinken! En een 808 door die jongens, smak!

Als ze hersteld moeten worden, kan je van goedkoop naar duur, van "kan ermee door" naar "als nieuw":

-rolranden bij Audiofriends bestellen. tientjeswerk.
-de units laten renoveren door Audiofriends.
-de units laten renoveren door Lockwood. Dit kost een paar honderd euro, maar dan zijn ze letterlijk als nieuw.

2,70 X 3,33
Niet al te groot dus. En dan heb ik 2 deuren, die witte die je ziet en aan de andere kant een deur naar buiten. Beiden gaan naar mijn kamer open :(
Er staat ook nog een bureau, een boekenkast (linksachter op de foto), daarnaast een Roland TD-3 en daarnaast nog een kastje... harstikke volgepropt dus. Maar ik vermaak me wel.

wilk trouwens ook man ,..
een alu rack kopuh / maken
en dan een setje pads op hangen en mn drum synths
de formanta
ddr30 roland
pearl sc40
rsf dd30
dynacord percuter

trigger vanaf daar

krijgje een heel ander verhaal asje dat op een spoor opneemt
lekker plakken en knippen ..in de pc laters

kheb dus aleen nog geen rack / met pads
kosten ook geen drol

je drums worden wel veel toffer asje met velocity sensitivity je drums bakken bespeeld
:engel:

@Ron: met jouw tannoys zouden je synths super klinken! En een 808 door die jongens, smak!

Als ze hersteld moeten worden, kan je van goedkoop naar duur, van "kan ermee door" naar "als nieuw":

-rolranden bij Audiofriends bestellen. tientjeswerk.
-de units laten renoveren door Audiofriends.
-de units laten renoveren door Lockwood. Dit kost een paar honderd euro, maar dan zijn ze letterlijk als nieuw.

@ nickie o laas
we hebben al een setje tannoys laten ..uhh zelf gereviseerdt

spoelen vervangen / rubberen randen
meer niet was 110 eu
een setje
staan by vriend studio drie bladen terug met die sp1200/system 100 enso
die tannoys staan in berkeley kasten ..veel groter dan mn cheviots ..

vreemd he dat zulke speakers werden weggegooid
vette vintage spullen
:?setje by gerenomeerde vintage dealer in us is al gauw 700a1200 $:doei:

385 d concentric speakers ..zijn egt goud waard
:kroon:

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back