Ik heb nu een weekje of zo een QY700, en tot nu toe ben ik me er lekker mee aan het vermaken, instant Giorgio Moroder vanaf een remote keyboard
Er zijn nog wel een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom:
Er zijn nog wel een paar dingen waar ik niet helemaal uit kom:- Kan ik twee maatsoorten mixen in een pattern of song zonder dat de afwijkende maatsoort op een bepaald moment geretriggerd wordt? Je hoort in techno heel vaak dat er 3/4 percussie of stabs continu herhaald worden tussen het standaard 4/4 stampwerk zonder dat je even een herstart hoort, mij lukt dat nog niet.
- Hoe kan ik de gate length live varieren en opnemen? Ik heb de live dinges page wel gevonden maar er lijkt gewoon niets te gebeuren als ik aan die knoppen draai, ondanks dat ik het wel op 'on' heb staan. Ik wil zo'n arpeggio achtig step pattern hebben waarbij ik af en toe de noten over elkaar smeer en dan weer kort maak.
- Wat gebeurt er precies met die variaties op die live page? (die werken weer wel maar ik hoor de halve tijd niks veranderen, niet voorspelbaar die functie)
- Kan ik live pattern en track mutes doen met een externe MIDI controller?
- Kan ik ook buiten de vaste octaaf een transpose doen (liefst met fingered chords)?
- Wat doe ik met al die verschillende type patterns? Chord1, Chord2, Melody1, etcetera. Met name de manier waarop de nootinformatie getransformeerd wordt vind ik interessant
- Hoe kan ik snel de waarde van iets wijzigen, zoals bij een normale draaiknop? Voor live situaties is zo'n alpha dial te traag....