Latency en geluidskaarten

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

Shoarma

Gedeactiveerd account
Ik won overal in nergens , zie prof. Ik woon @werk
Hallo mensen , ik heb een fraai vraagje.

Hoe zit het eigenlijk met soft synths en latency?
Ik hoorde dat je uit hardware synths wel gelijk geluid uit krijgt en met soft synths niet? stel ik zet een geluidskaart van 600 euro in me pc bak, heb ik dan hetzelfde latency als met een hardware synth?
En wat zijn de nadelen van soft synth? *(ik werk graag met pc's)*

Mvgr, Dé shoarma

Beste Sjawarma (of je nu het alter ego bent van Mono, 6, of Smackos)
Als je nu in plaats van voor elk lullig dingetje een thread te openen gewoon de ZOEK functie gebruikt of GOOGLE dan staat alles in geuren en kleuren uitgelegd.
Om toch maar nuttig te zijn:
Vandaag de dag is latency niet zo'n issue meer met de geluidskaarten/drivers van vandaag de dag. Met 7ms latency vind ik in elk geval nog goed te werken. Koop gewoon een goede geluidskaart en maak je verder nergens druk om!

En mods, met alle respect voor de beginner...maar zou het mogelijk zijn om een beginners subforum aan te maken waar de mensen naar hartelust hun dingen kwijtkunnen zodat dit soort zaken niet meer op de voorpagina komt?
Iedereen is een beginner geweest, maar de laatste tijd staat zowat de hele hoofdpagina vol met dit soort vragen die gewoon makkelijk te vinden zijn d.m.v. de zoekfunctie, wiki en google.. :D

1 vraagje nog , weet iemand een geluidskaart waarbij je dezelfde latency hebt als bij een echte synth?

gr. Shoarma

zonder minimoog blijf je latency houwe natuurlijk
misschien moet je je shit doorlussen zodat de treshold niet boven de 36 voices komt, want iedereen weet dat je bij parallele compressietechnieken geen vingers in de neus moet steken. Als je dan zorgt dat je alle latency verder wegeq-t dan heb je misschien dinsync met al je andere cubase live TDM plugins

Als je een emu 1212m koopt, dan merk jij niks van de Latency. En zo zijn er veel meer goede kaarten met goede drivers. En kost je geen eens €600.

De Latency merk je vooral als je werkt met een midi keyboard/controller.

kijk op marktplaats naar de terratec ews 88 mt is namelijk exact hetzelfde als de phase88 met een hele goede latency.
Zon kaart heb als rond de 50 euro tweedehands, en dan wel de nieuwste drivers van de Phase88 gebruiken en klaar is kees.
Heb je ook nog eens 8x uit en 8x in plus een appart monitor kanaal.

Latency kun je simpelweg voorkomen door een geluidskaart met ASIO drivers te kopen. En die hoeven echt niet duur te zijn. Sleutelwoord is ASIO!!! Alles onder de 10ms zal hetzelfde aanvoelen als een echte synth.

Vraagje aan TS. Weet je wat "Latency" precies is en waardoor het wordt veroorzaakt?

Shoarma, geloof niet wat al die mensen hier je wijs proberen te maken. Alleen Fjoesz zit aardig in de richting met zijn antwoord. Maar je hebt een Virus TI nodig om te kunnen wat jij wilt.

Hmmm, ik ben van plan om er mee op stage te gaan.
Ik gebruik Ableton Live 7.

Hoezo met midi controller hou je latency? is dit echt erg merkbaar?

Ik gebruik nu Mijn Yamaha Portable Grand 620 DGX en mijn roland jv30 via midi op pc en dan naar mengpaneel.

ik snap dat niet echt, is er ook een nederlandse uitleg hiervoor?

Gooooooogleeee

Luister maar naar VasC, de rest hierboven snapt er niet veel van zo te lezen!

zonder minimoog blijf je latency houwe natuurlijk
misschien moet je je shit doorlussen zodat de treshold niet boven de 36 voices komt, want iedereen weet dat je bij parallele compressietechnieken geen vingers in de neus moet steken. Als je dan zorgt dat je alle latency verder wegeq-t dan heb je misschien dinsync met al je andere cubase live TDM plugins

Want dit hierboven beschreven is complete onzin,Bah

Vasc of gijs wie mot ik gelove?8D

@barno ROFL IN JE DIKKE VIEZE KEBAP KONT!!!

Hmm, die tip van Fjoesz is best nuttig...
Ik filter de latency altijd met een highpassfilter, maar ja, bij mij komt de treshold al gauw rond de 40 voices door de soft knee. Maar gelukkig hoor je niks van het wegsnijden van het laag, want Parquito berekent dat er achteraf weer bij door de harmonischen te analyseren met liefst 128 bits precisie :halleluja

wat is treshold? hoe bedoelen jullie filteren? of moet ik hem condenseren?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back