het kleine analoge tijdperk

misschien is er over dertig jaar een derde naast digitaal en analoog.
misschien kun je bij itunes het eindresultaat van je eigen concept direct in
je hersens uploaden.
of muziek werd uiteindelijk verboden omdat toch bleek dat het de bron van al het kwaad was.

Wat ik maar wil zeggen is dat de geschiedenis uitwijst dat meeste toekomstvisies achteraf heel gedateerd bleken.

En dus moeten we er maar geen boompjes over opzetten?

ik ben eigenlijk wel erg benieuwd wat andere mensen denken van het oud analoge tijdperk. en de perkt heid van het analoge aanbod. wat er van over is van al die oude synths over dertig jaar. Want dan is er bijna geen oude analoge synth meer te krijgen omdat er geen aanvulling meer komt met klanken wat daarop lijkt ( met karakter). kan je dan alleen nog maar 14 generatie moogs kopen? zijn er dan ook nog andere synths met specifieke klanken. vind zelf de synth van tegenwoordig wel erg 21 eeuw klinken.

dus je wil nu praten over hoet straks wordt zonder analoge synths
kdenk dat meeste nog wel 30 jaar meegaan hoor !
hoopt wel
en idd de simple synths ala tb,s/ tweak bakkies gaan t eerst verot
:doei::Z
wie dan leeft dan zorgt anders moetje nu een berg analoog sparen voor straks ,..ben al erg ver ermee
:{:kont:

misschien is er over dertig jaar een derde naast digitaal en analoog
Ook dat is er al: hybride synths. Wat praten jullie toch telkens over 30 jaar?
Doe eens een echte voorspelling. Misschien dat de wet van moore dan nog steeds geldt?

Over 30 jaar worden mijn hersengolfen direct naar audio vertaald.

Net zoals je nu al met je hersenen je muis kan besturen zonder het gebruik van een muis. :?

Duidelijk verhaal er moet een conversie stap tussen uit.
Direct van mijn brein naar de 8 track.

En dus moeten we er maar geen boompjes over opzetten?

tuurlijk wel, zo bedoelde ik het niet.
toekomstvisies zijn vaak heel interessant , sorry als dat zo overkomt.

ik wilde enkel zeggen dat ze vaak veel meer gaan over de tijd waarin ze gemaakt zijn dan de tijd waar ze over gaan.......

Hehe, als het te moeilijk wordt moet je het maar zeggen....maar spijtig genoeg ben ik voor een keer bloednuchter. :) Lees eens wat meer filosofie, een snuifje kwantumechanica en verbreed je horizon eens in plaats van een slingervoorbeeld na te apen.

Als je me wilt counteren, doe het dan inhoudelijk, ipv van persoonlijk. Jammer.
Jammer genoeg was me reactie hierop niet door gekomen. Krijg de hele dag al meldingen dat er iets niet klopt en bij de 2de keer posten werkt het wel.

En lees nou nog eens goed waar je op reageert. Ik heb het niet over menselijk perceptie in deze. Ik heb het over de verschillende instabiele systemen en hun effecten op elkaar in een analoge synths.

Waar MadR volgens mij aan denkt is dat als jouw verhaal op zou gaan, het altijd maar afwachten is welke kant het dubbeltje opvalt in een computer. Dat het maar afwachten is of er een 0-tje of 1-tje gaat worden, en dat zou wel een heel interessante worden. Leuke routeplanners/synths/ziekenhuisapparatuur zouden dat worden! :D
Jug, die componenten zitten in de computer op een ander niveau en ze spelen (dus) een andere rol.

edit: maar wacht, nou ben ik die analoge purist aan het helpen, tss :D
Zeg ik heb genoeg digitale bakkies hoor. :doei:

(Oorspronkelijk geplaatst door deins
misschien is er over dertig jaar een derde naast digitaal en analoog)

Ook dat is er al: hybride synths. Wat praten jullie toch telkens over 30 jaar?
Doe eens een echte voorspelling. Misschien dat de wet van moore dan nog steeds geldt?

is dat niet eerder een combinatie van de twee i.p.v. een derde die niet digitaal en niet analoog is?

En lees nou nog eens goed waar je op reageert. Ik heb het niet over menselijk perceptie in deze. Ik heb het over de verschillende instabiele systemen en hun effecten op elkaar in een analoge synths.

Je had het inderdaad niet specifiek over menselijke percepie, maar da is het wel waar het volgens mij om draait. Trouwens de componenten van een analoge synth reageren niet chaotisch volledig anders (hangt er vanaf hoe diep je wilt gaan), maar er zijn idd bepaalde spelingen. Maar als je naar recente softsynths kijkt (bijv Fxpansion), zijn zulke dingen erin gemodeleerd. Ik ben ervan overtuigd dat er analoge synths zijn die minder goed klinken (op basis van dezelfde referenties: vet, veranderlijk, geitewollen sokken enz.) -edit: net zoals er *bepaalde* analoge synths zijn die goddelijk klinken, sommige instrumenten zijn nu eenmaal goed- Wat me stoort in dit debat, is dat er telkens een nieuwe mijlpaal bereikt is, er toch weer opmerken komen op je dit en dat "karakter". En dan draait het terug op perceptie. Hetzelfde vinden we terug in de discussie digitaal hardware-softsynth. De argumenten zijn net hetzelfde en worden zelfs soms tot de analoge PSU herleid. (?!)

En verder vindt ik die imitatiedrang ook maar niets. Waarom moet er met nieuwe technologie per se de oude geimiteerd worden? Er zijn zoveel nieuwe dingen mogelijk die vroeger niet mogelijk waren, maar toch blijft men dat oude imiteren. Om een lekker seniel voorbeeld te geven: wat is nu de zin om een Citroen DS na te maken me styrafoam platen en titanium bumpers, compleet met een al lekker verouderde brunette bestuurster met uitgestreken haren en jaren '60 zijden hoofddoek, terwijl je een nieuw model kan maken met een leuke decolletee blondine met paardestaart. En ik houd niet van auto's, noch van vergelijkingen...

Laatst gewijzigd:
(Oorspronkelijk geplaatst door deins
misschien is er over dertig jaar een derde naast digitaal en analoog)

is dat niet eerder een combinatie van de twee i.p.v. een derde die niet digitaal en niet analoog is?
Ja dat wel maar het is toch een 3e.. ok je hebt nog wavetable synthese, granular synthese..

Ja dat wel maar het is toch een 3e.. ok je hebt nog wavetable synthese, granular synthese..

Daarmee bevestig je net wat Deins zegt. Hybride synths zijn een logische combinatie, maar geen revolutionair nieuw model. Dit geldt voor wavetable, granular enz...

Yup JugJug, once again I agree.

The Simple Minds zaten toen ook niet Elvis of weet ik veel wie te imiteren.
Ik erger me kapot aan dat kopieergedrag.

Het prachtige aan bijvoorbeeld de tijd waarin men nog hele composities maakte met stukjes tape is zeker niet de kwaliteit van de tape die men gebruikte, maar het feit dat ze zo niet zaten te mekkeren zoals sommigen hier ! De belofte aan zichzelf om muziek te maken met de middelen die voor handen waren, dát was/is het geheim !

En als er geen markt is maak je gewoon een bouwschema van een printplaat met de onderdelen in een lijst, en dan laat je het aan mensen zelf over :)

ik hoop echt dat dit de toekomst is voor alle analoge instrumenten. maar waar haal je de componenten, die zijn zeer speciaal,of is dat niet waar. synth bouwpakketten maar wie gaat dat doen,waar blijft die Einstein. ik hoop dat ze gewoon in de shop tekoop gaan worden. :frons:

maar waar haal je de componenten, die zijn zeer speciaal,of is dat niet waar. synth bouwpakketten maar wie gaat dat doen,waar blijft die Einstein.

Eigenlijk weet je er zelf niets over he ?
Alleen dat "analoge synths de max zijn".

Ik zal je het geheim verklappen, ze doen er stiekem elfenkruid op.

je hebt helemaal gelijk, ik weet niets van waar die componenten vandaan komen jij wel? <- weet jij hoe je een x0xbox kloon in mekaar zet. lijkt me niet anders waren er echt wel veel meer clonen (van allerlei gewldige synths) en zat jij met je kont op ibiza. strooi jij maar lekker weet ik veel kruit over je jp8--0 in de hoop dat het een jp8 word.

je hebt helemaal gelijk, ik weet niets van waar die componenten vandaan komen jij wel? <- weet jij hoe je een x0xbox kloon in mekaar zet. lijkt me niet anders waren er echt wel veel meer clonen (van allerlei gewldige synths) en zat jij met je kont op ibiza. strooi jij maar lekker weet ik veel kruit over je jp8--0 in de hoop dat het een jp8 word.

En dan krijgen we weer de discussie dat een cloon net niet op de originele lijkt en dat de originele beter is vanwege zijn uniek karakter. Hoe lang gaat dit nog doorgaan?

waar heeft iedereen het over?
alles is analoog wat je hoort aangezien de geluidstrillingen in de lucht altijd analoog zijn :)

"En dan krijgen we weer de discussie dat een cloon net niet op de originele lijkt en dat de originele beter is vanwege zijn uniek karakter. Hoe lang gaat dit nog doorgaan?"

opzich heb ik dat probleem niet. ik ben namelijk geen purist :D

Back