Drumcomputer

Skoerdo

Nieuwkomer
Hallo allemaal!
Ik heb eigenlijk maar 1 vraag en dat is..wat is een goede drumcomputer?
Ga er maar vanuit dat ik nauwelijks tot geen evaring heb met die computers en dus een beginnenling ben..
Ik ben benieuwd of jullie goeie suggesties hebben:)
(ik heb btw een microKorg voor als dat mischien belangrijk is..;))
Cheers

Hoi Skoerdo, welkom. Met de zoekfunctie vind je al een aantal threads over een drumcomputers. Bij de vraag welke drumcomputer voor jou geschikt is, is het wel makkelijk om je muziekstijlen te vermelden.

Ah ok:) nou ik wil vooral electro based muziek maken. Dus de geluiden hoeven niet als een echt drumstel te klinken. Ik zoek zelf nog wel even verder maar als je zelf nog suggesties hebt..be my guest:)

sinds kort heb ik een yamaha rx5,
nog steeds verbaast over zijn mogelijkheden en eenvoud in bediening,

en de geluiden lijken zeker niet echt, en de prijs is ook een pluspunt,
de mijne was 50 euro

BIG_My%20First%20Sony%20TCM-4040.JPG

Tis maar net hoe creatief je er zelf mee om gaat.

Je budget en of je nieuw(er) / 2e hands (oud) wil is ook wel belangrijk..

Probleem is dat iedereen enthausiast is over zn eigen speeltje en die dus altijd zal aanraden. Zelf heb ik een mc909 gehad.
Erg fijn dat je standalone kan werken maar je ben wel beperkt tot de geluiden die er in zitten. Die gingen mij wel vervelen. Je kunt wel via de PC geluiden er in schieten maar erg handig werkt dit niet.
In ben tot de conclusie gekomen dat Ableton eigenlijk meer kan en dit ook makkelijker kan. Geen gepiel diepe / abstracte menu's maar workflow verbeteren. (Nu gaan mensen mij vast tegenspreken over geluidskwaliteit ed :P)
Ik heb de mc909 maar verkocht. Gebruik idd de zoekfunctie en trek je eigen conclusies. Das het beste wat ik je aan kan raden.

Oh ja en zonder budget is het helemaal kansloos zoeken .

Allereerst een hartelijk welkom. En verder:

drum_computer.jpg

Back