KORG Electribe EMX-1

Ik heb eigenlijk alleen in de pattern mode gewerkt. Ik vond 'm heel makkelijk werken, maar ik heb er alleen drums op geprogrammeerd. Ik heb ook een tijd een RM1x gehad, maar ik vind het sowieso niet fijn om melodielijnen op zo'n ding in te programmeren.

Ik probeer hem nu als module te gebruiken in Cubase SX2, en dat werkt prima.
Kanaal 10 voor de drums, en 1 tot 5 voor de synths, is gelukkig wel in te stellen zodat je andere kanalen kunt kiezen.

De sequencer is niet zo uitgebeid als die van de Rm1x of Rs 7000, maar de belangrijkste functies zijn er.
Hij is denk ik ook niet als vervanger geschikt of bedoeld, het is meer iets voor erbij.
Met de nieuwe sounds en controllefuncties en de mogelijkheid om hem als rompler/VA synth combo te gebruiken, vind hij altijd wel een plaats in een setup denk ik.

Na zaterdag kennis gemaakt te hebben met deze Korg kan ik zeggen............hij klinkt vet, bedient makkelijk en volgens mij is de prijs/kwaliteit verhouding uitstekend..........zeker als je ziet dat hij de helft kost van wat een RS 7000 moet kosten, ok de RS kan dan ook een hoop maar de volle vette, warme sounds die uit de MX komen zijn dit prijsje zeker waard, vind ik.........

Kenny, alvast bedankt voor de uitleg, je ziet mij aanstaand weekend wel, ik denk dat ik maar eens kom shoopen bij je!

Groeten,

Camiel

Wat ik nou weer gevonden heb!

Attachments

• index_pic2.gif
    index_pic2.gif
    42,1 KB · Bekeken: 71
Nee dit is serieus, ik heb het van de Japanse Korg site.
Zijn goed bezig die gasten.

Zo te zien zijn er een paar kleine extra's bij de occilators volgens mij, verder hebben ze een nieuw jasje en knopjes gekregen.
Zeer cool.

Ja, kan ook.
Je kunt kiezen, een hele set (dat kost je dan ongeveer 2 MB op je smart media kaart), is dus best weinig.
Of losse patterns.
Is dus wel flexibel.

Origineel geplaatst door Kenny
Ja, kan ook.
Je kunt kiezen, een hele set (dat kost je dan ongeveer 2 MB op je smart media kaart), is dus best weinig.
Of losse patterns.
Is dus wel flexibel.
\

Erg prettig dat je de patterns los kan saven en dus archiveren bij de rest van je nummer. Dit is een van de redenen waarom ik mijn EA1 niet meer gebruik en mijn ES1 heb verkocht

Weet je toevallig ook of het bij esx kogelijk is om losse patterns voorzien van gebruikte samples te saven?

Origineel geplaatst door rack attack
ge heb verdoeme gelijk, just zelf is nageken ent klop,
maar volgens mij is het alleen een ander frontje, voor
bij de ESX en EMX te horen kwa uiterlijk, of zou der innerlijk
iets verandert zijn of verbetert??
http://www.korg.co.jp/Product/Dance/ER-1mkII/

http://www.korg.co.jp/Product/Dance/EA-1mkII/

Het enigste wat veranderd is, is dat bij de ER de ringmod vervangen is door crossmodulation en bij de EA de iets anders vervangen is door crossmodulation wat dat is bij de EA kon ik niet zo snel ontdekken

He kenny, doe jij je RS weg?

Vandaag ook eens met die MX lopen rommelen in de winkel.

Hij is qua klank echt wel lekker. Echt wel tig keer zoveel als die oudere electribes.

Die buizen zijn trouwens van russiche makelij zag ik en de gemiddelde buizenfreak zal hier vast wel akkoort mee gaan. In ieder geval geen cheapo chinese makelijk of zo. En de drive is niet echt subtiel te noemen maar hij hoeft ook niet helemaal open. ;)

De demo's die erin zitten zijn flut. Dan kun je nog beter zelf wat klooien met wat preset patterns.

Ieder geval heerlijk om lekkere live drumbeat uit te trekken. En als die sampler versie net zo goed klinkt dan is het een hele goeie concurrent tegen de RS7k en MPC1k. En gewoon lekker rauw.

Origineel geplaatst door fuse
(...)

Ieder geval heerlijk om lekkere live drumbeat uit te trekken. En als die sampler versie net zo goed klinkt dan is het een hele goeie concurrent tegen de RS7k en MPC1k. En gewoon lekker rauw.

kan ie dan apparaten aansturen via midi? (want in de winkel zeiden ze dus van niet)

Back