Midi controller ONDER bureau

speedo

Stamgast
Hoi,

ik heb deze tafel, alleen dan met een glasplaat in plaats van aan houten blad. Nu wil ik meer ruimte op mijn bureau maken, en daarbij had ik het idee van een soort schuifmechanisme voor mijn Remote 61 SL onder het bureau. Deze zie je best vaak voor muizen en toetsenborden, maar zijn dus te klein om een 61-key midicontroller op kwijt te kunnen.

Wat ik dus bedoel is zoiets: klik, maar dan voor een standaard bureau.

Misschien het vermelden waard dat ik niet zo handig ben :D

Ziet er goed uit, wat heb je eigenlijk op je (Power) Mac (Pro) staan?

[edit]

Oh het is jouw bureau niet. Lezen is echt een vak.

Ja, dat kan ik mij voorstellen. Maar bij mij zou zo iets toch heel gauw een troep zijn, maar dat keyboard onder de tafel is echt heel gaaf.

Niet handig is jammer. Anders zou het 'n mooi DIY project worden. Waar woon je? Ikke ben handig met hout..

Niet handig is jammer. Anders zou het 'n mooi DIY project worden. Waar woon je? Ikke ben handig met hout..

Nijmegen :) Maar het probleem is een beetje dat er niet het glazen blad geboord/geschroefd kan en mag worden. Ik zou dus iets moeten verzinnen aan het frame van het blad...

Ik heb zo'n ding voor mijn toetsenbord+muis en ik vind het echt 3x niks. Of het bureau staat te hoog of mijn knieen passen er niet meer lekker onder. Het ruimt wel mooi op, dat wel:P

Misschien is het het overwegen waard om je controller _naast_ je zitplek haaks het bureau uit te laten schuiven. Dan zit die glasplaat ook meteen niet meer in de weg:-)

ik heb een tijdje terug zoiets gemaakt, en ben er erg tevreden over :)
ik heb 2 beugels gemaakt met stalen strip van 6 mm dik, 40 mm breed,
dit heb ik in een soort platte s vorm gebogen (had daarvoor wel een snijbrander nodig) de bovenste ronding past precies knijp om m'n buroblad, op de onderste
ronding heb ik lade geleiderails gelast, hierop rust m'n masterklavier. echt ideaal :okdan:
ik moet wel zeggen dat als ik hem helemaal uitschuif en er "wild" op speel, dat er wat vering inzit.. toch is het wel stevig, ik zou er zo 20, 25 kilo op durven leggen.
ik ben nu even lui, maar mischien maak ik er later nog een foto van, voor het idee

Oh ja verrek, het was glas.. anders iets maken wat aan het glazen blad hangt. Ik neem aan dat het 'n beetje stevig glas is.

Oh ja verrek, het was glas.. anders iets maken wat aan het glazen blad hangt. Ik neem aan dat het 'n beetje stevig glas is.

Jep gehard glas. Ik ga er eens over nadenken. Misschien iets zoals een lademachine aan het frame vastgemaakt.

Heel simpel

2 strips tegen de poten bouten, universele lade rolding ertegen schroeven.
Goed meten en een glasplaat op maat erop

Een uitschuifbare lade in glas, iets te breed dan, van ene stel poten naar de andere

ik heb een tijdje terug zoiets gemaakt, en ben er erg tevreden over :)
ik heb 2 beugels gemaakt met stalen strip van 6 mm dik, 40 mm breed,
dit heb ik in een soort platte s vorm gebogen (had daarvoor wel een snijbrander nodig) de bovenste ronding past precies knijp om m'n buroblad, op de onderste
ronding heb ik lade geleiderails gelast, hierop rust m'n masterklavier. echt ideaal :okdan:
ik moet wel zeggen dat als ik hem helemaal uitschuif en er "wild" op speel, dat er wat vering inzit.. toch is het wel stevig, ik zou er zo 20, 25 kilo op durven leggen.
ik ben nu even lui, maar mischien maak ik er later nog een foto van, voor het idee

Ik ben erg benieuwd, dus als je een keer een foto wilt maken, graag!

Ik vroeg me echter af, of je nog wel ruimte hebt om te zitten. Mijn bureau kan in hoogte versteld worden van 60 tot 90 cm, maar of ik dan nog steeds genoeg beenruimte over houd....Zit ook te twijfelen of ik mijn stagepiano (14 centimeter dik) of mijn RemoteSL (zo'n 8 cm dik) eronder zal doen, aangezien mijn stagepiano veel ruimte inneemt en dit veel ruimte zal besparen...

Een uitschuifbare plaat van glas is ook wel te boren voordat ze gehard is.
;) Ik kan het weten want bewerk zelf met glas van alle maten en soorten.

Overigens, waar ik werk leveren ze ook in Nederland. :okdan:
En als je je bureau een weekje kan missen plaatsen we deze lade zelf.

PM me gerust maar als je meer wil weten. :mexico:

Ik vroeg me echter af, of je nog wel ruimte hebt om te zitten.

Je kan de lade zo maken dat hij een 20 a 25 cm binnen de tafel zit in ingeschoven stand

daar heb je van die metalen houders voor, die je kan bevestigen aan de houten stuenpanelen.

Nijmegen :) Maar het probleem is een beetje dat er niet het glazen blad geboord/geschroefd kan en mag worden. Ik zou dus iets moeten verzinnen aan het frame van het blad...

@ Speedo; het duurde even, sorry, maar hier zijn wat foto's voor het idee:)
ben er erg tevreden over, m'n benen passen er ook goed onder.
ik zou het trouwens niet aan een glasplaat hangen

Attachments

• IMG_0016.jpg
    IMG_0016.jpg
    114,7 KB · Bekeken: 154
  • IMG_0023.jpg
    IMG_0023.jpg
    111 KB · Bekeken: 147
Back