FX Teleport...

JohnDoe5

Gedeactiveerd account
Me de afgelopen dagen een beetje verdiept in FX teleport... :)

Lijkt toch wel iets te zijn. En is mogelijk een interessant iets voor me binnen nu en afzienbare tijd...

Ik denk erover om een paar grotere vsti's aan te schaffen.

Wanneer is het raadzaam precies om fx fireport te instaleren ?

Eigenlijk heb ik 2 grotere vragen:

Vraag 1; Hoe stabiel is het nu te noemen ? En hoe goed werkt het. Vooral t.a.v. beidde computers...

Vraag 2; Wat t.a.v. je vsti's,progjes en vst's fx zet je waar neer ?

Is het ook interessant om je vst's fx op de 2de computer neer te zetten ?
Waar maak je de split t.a.v. hoe groot je bijbehorende vsti content is ?
1 GB of 10 0f 20 gb plugins ?

Voordat je weer op een wild goose chase gaat en allerhande onnodige zooi wil gaan verzinnen, kijk eerst eens in de mogelijkheden die freeze biedt.

Elk DAW wat een beetje de moeite waard is heeft een optie zoals deze.

Je VST-track wordt dan onder water heel snel omgezet naar een dom audiospoor. Het afspelen van een audiospoor vereist veel en veel minder rekenkracht dan het uitrekenen van een complete VST met dikke effecten erop.

Voila, geen 2e PC nodig, geen extra programma nodig, alleen wat meer geduld.

Sowieso zullen vrijwel alle licenties niet toelaten dat je 1 plugin op 2 computers tegelijk installeert. Online-activatie ingebouwd? Vergeet 't.

Ik snap overigens ook niet dat je de hele tijd zo moeilijk aan het doen bent over opsplitsen van drives. Installeer er gewoon 2 van 160 gigabyte, installeer Windows op de eerste en je plugins op de tweede en praat jezelf niet langer koppijn aan.

als je zoiets wel wilt hebben zou ik fx-teleport vergeten, aangezien die al 4 jaar ofzo niet meer doorontwikkeld wordt..

kijk eens naar vienna ensemble pro.. ik heb het inmiddels draaien met 1 32bit pc waar ik de mix op draai en 1 64-bit pc die ik als sampler gebruik.

ik moet zeggen dat het erg goed werkt, hoewel ik heel af en toe hickups heb, maar ik denk dat dat aan 1 van mn netwerk kaarten ligt.. binnenkort even een goede intel ethernet kaart kopen.

Laatst gewijzigd:
Ik ben best een eigenwijze...
Maar ik moet zeggen dat wat ik van Yoozer lees, ik ben het idd. toch voor een groot gedeelte eens met hem...

Wellicht dat de Freeze functie (en aanverwanten opties) mogelijk meer voor me kunnen beteken dat een dergelijke FX fireport. Ik heb eerlijk gezegd ook geen directe zin meer om dat allemaal op de hals te gaan halen...

Ik denk dat ik het hier voorlopig bij laat.
Bedankt :okdan:

Pfff ja anders word je toch helemaal gek !
Zit je met 2 computers in je maag gesplits die je moet managen.
Beter sparen voor een nieuwe.

ja, je moet je setup er echt voor bouwen.. als je een qxxxx hebt, is een 2e quadcore erbij met vienna ensemble een goedkope, goede oplossing.

als je een dual i7 met 32GB ram kan betalen is dat een betere optie natuurlijk :).

het mooie van een vienna ensemble setup is dat je zo ver kunt scalen als je zelf wilt... als je op 96KHZ wilt gaan draaien koop je er gewoon een computertje bij voor 600 euro.. of 2 en dan heb je toch nog de power om alles te doen wat je op 48 ook kon..

het is natuurlijk eigenlijk gemaakt om alle vienna instruments + weet ik het wat allemaal te kunnen draaien + mixen, wat je op 1 computer gewoon niet kan... en je wilt niet alles moeten freezen voordat je lijnen uberhaupt echt vorm aannemen. Ik vind dat zwaar irritant igg.. nou ja, freeze gaat nog wel, maar in audio omzetten en dan daarmee verder gaan is gewoon niet mijn workflow, tenzij je met de audio wilt gaan knippen..

Back