ableton midi files laden RS7000

Devon-Miles

Ouwe rot
hallo geleerden,

het volgende;

ik zou graag de mogelijkheid benutten om mijn rs7000 midi files in te laden in ableton. nou weet ik hoe je een midi file laadt in ableton, toewijst etc maar het hele arrangement wordt gepakt op 1 kanaal. stel dat de midi file van de rs7000 op 11 sporen staat, hoe laadt ik deze sporen in op 11 kanalen in ableton? of moet ik dan 11 midi tracks aanmaken en de file 11 keer laden en alles eruit halen wat bij een ander spoor hoort?

groeten,

ammer

er zijn twee types Midi files, 0 en 1.
Bij de ene staat alle informatie voor alle midi channels op één kanaal , bij de andere worden de verschillende Midi kanalen behouden.

RS7000 maakt type 0 (alles in 1 track); dus als je die opent in Ableton komt hij op 1 track terecht.
In Cubase zit er een functie 'dissolve part' die dat dan omzet naar alle verschillende tracks, maar in Ableton zit zoiets niet.

Je zou de midifile uit RS7000 kunnen converteren (google op midi file convert) naar type 1 (ik deed dit ooit maar meen me te herinneren dat het dan nog niet allemaal in orde was)

ik zou gewoon de MIDI data 'live' opnemen in Ableton...je nummer 1 keer volledig afspelen en alles midikanalen tegelijk onemen in Ableton gaat waarschijnlijk sneller gaan dan all het gehassle met de Midi conversie.

dit wist ik nog niet. ik kan inderdaad ook gewoon de midi opnemen maar dan zou ik nog alles uit elkaar moeten halen want dan komt het nog in 1 midi track te staan, toch vrij time consuming weer.
ik ben even een midi file converter aan het downloaden en ga het vandaag even proberen.
ik heb in elk geval veel rs7000 files die ik nog wil uitwerken in ableton om songs mee te maken.

?

je kan in Ableton 16 midi kanalen aanmaken en die instellen dat die enkel op één specifiek kanaal afluistert. En dan tegelijkertijd die 16 midi kanalen opnemen!

ja je hebt gelijk, oerstom dat ik daar niet zo aan dacht .. ik heb mijn koffie nog niet gehad, daar komt ook nogeens bij dat ik vaak te moeilijk denk over die dingen.
nou gebruik ik geen 16 rs7000 tracks midi met al mijn gear en setup maar soms wel 5 of 6 percussieloops.

wat ik fijn vind aan de rs700 is de midi remix functie. zo maak ik vaak percussie loops die je via softsequencers nooit zo spontaan krijgt. ik had me bedacht dit je willen blijven doen en als de loop in de rs7000 flex is neem ik die midi op en save ik alle instellingen op de rs7000, of kan dit ook in ableton m.b.t alle parameters (pitch, harmonize, fx etc?)

euh "ik had me bedacht dit je willen blijven doen en als de loop in de rs7000 flex is" begrijp ik niet echt...

pitch, harmonize etc zal ableton niet opnemen zolang je niet aan een knop draait of deze informatie expliciet programmeert in je sequence op de RS7000 (ik wil zeggen dat je 'normaal gezien' in je midiinformatie wellicht énkel noten hebt staan , de klank is afhankelijk van de stand van je knoppen op de RS...de informatie van die knoppen wordt natuurlijk niet naat buiten gestuurd (tenzij je die informatie opneemt in de Midi info op de RS7000)

anyway, you zou ook die percussieloop als audio kunnen opnemen, niet ? vind ik persoonlijk het meest zinvolle als je toch met ableton werkt...

Seiko -> Je kunt op het einde al je gefreak met patterns, gate length etcetera wegschrijven als normale MIDI data.

ik wil het opnemen als audio toch laten wachten tot ik de song midi helemaal af heb. ik kan inderdaad wel de loops die echt onveranderd blijven als audio opnemen maar audio is soms niet zo flexibel als midi.

wat ik bedoelde met die loops in de rs7000 is dat je op een synth ook de patch opslaat, op de rs zal je dus het pattern moeten opslaan met alle instellingen en later weer laden i.p.v dat ableton alles automatisch laadt.

Seiko -> Je kunt op het einde al je gefreak met patterns, gate length etcetera wegschrijven als normale MIDI data.

jaja, je bedoelt de 'normalize play effects' functie. Maar dat zal de topicstarted wel kennen zeker (indien niet : deze schrijft de FX/Groove/Midi delay in je track)

Back