Electro contest

Microwave D

correct lid
look what I found:

ElectroNation goes on the NeLectronica tour. ElectroNation is going throughout the country in search of new electro talents. A series of ElectroNation parties will take place in cities throughout the country, with DJ sets and live performances from upcoming electronic artists.

ElectroNation is looking for you.

We are looking for local talents playing electronic music. If you’re making electronic music and you want to get a chance to play for a large audience, please send us your demo. You don’t have to be any good, you just have to be passionate.

We are especially looking for artists in the following areas:

Amsterdam
Breda
Enschede
Den Haag
Rotterdam
Hoorn
Haarlem
Utrecht

The tour will begin on 21 March at Jetlag in Den Haag.

Send your demo as soon as possible to the following address:

ElectroNation
Postbus 69043
1060 CA Amsterdam

ik heb mijn al demo opgestuurd ( i'm not good but definitly passionate):)

duh! sorry hoor, maar als mensen met liefde voor muziek de passie ineens voor de kwaliteit stellen dan ga ik toch vragen stellen....

Pfff.... ze komen niet eens in de Electro Capitol van zuid Nederland. (Ja Eindhoven ja ;) )

Tip: Als je demo's opstuurd zorg dan dat je die nummers geregisteerd hebt of een andere manier er zeker van bent dat ze het niet kunnen jatten. Ik zeg niet dat het hier zo is, maar het kan evt wel.

Maar Olaf, waar staat dat je goed moet zijn?

kan vaak meer genieten van muziek wat misschien niet al te goed geproduceerd is maar de passie van afdruipt dan van een koud/glad maar wel goed geproduceerd nummer die gemaakt is alleen uit het oogpunt om geld te verdienen.
passie is ook een maatstaf voor kwaliteit

Ik zou niet weten in wat voor stijl je dan muziek moet maken, dus ik zal er wel buiten vallen. Electro is dat alleen electronische geluiden?

Origineel geplaatst door fuse
Pfff.... ze komen niet eens in de Electro Capitol van zuid Nederland. (Ja Eindhoven ja ;) )

Tip: Als je demo's opstuurd zorg dan dat je die nummers geregisteerd hebt of een andere manier er zeker van bent dat ze het niet kunnen jatten. Ik zeg niet dat het hier zo is, maar het kan evt wel.

Maar Olaf, waar staat dat je goed moet zijn?

haha ja dat zou idd wel kut zijn gebeurd dat dan wellus?

Origineel geplaatst door Microwave D
kan vaak meer genieten van muziek wat misschien niet al te goed geproduceerd is maar de passie van afdruipt dan van een koud/glad maar wel goed geproduceerd nummer die gemaakt is alleen uit het oogpunt om geld te verdienen.
passie is ook een maatstaf voor kwaliteit

ik ken genoeg voorbeelden van mensen die heel gepassioneerd de grootste ellende maken ;)
je moet gewoon niet voor de middelmaat gaan..als je toch een goed feest wilt geven dan moet je gewoon voor gepassioneerd EN goed gaan......

nu zullen misschien de mensen die normaal niet iets durven op te sturen omdat ze denken dat ze toch niet goed genoeg zijn nu wel hun muziek opsturen. de drempel word wat verlaagt, vind ik positief. Als ze op het feest maar wel degene neerzetten die goede demo's hebben ingeleverd

Origineel geplaatst door Microwave D
nu zullen misschien de mensen die normaal niet iets durven op te sturen omdat ze denken dat ze toch niet goed genoeg zijn nu wel hun muziek opsturen. de drempel word wat verlaagt, vind ik positief. Als ze op het feest maar wel degene neerzetten die goede demo's hebben ingeleverd

daar zit ook weer wat in....maargoed..als je jezelf niet goed genoeg vindt, ga je dan wel voor een zaal met mensen optreden?

Origineel geplaatst door olafmol

je moet gewoon niet voor de middelmaat gaan..als je toch een goed feest wilt geven dan moet je gewoon voor gepassioneerd EN goed gaan......

wat een belachelijke opmerking. Kun je me even het heilige schrift aanreiken van wat goed is , en wat slecht?

en tegelijkertijd ook ff het handvest van middelmaat / elite / etc. Dank U wel.

dat kan ik je niet....maar gelukkig wordt zo'n feest niet voor *iedereen* georganiseerd..... de organisatie bepaald of iets goed is of niet, en hopelijk vinden ze het bijbehorende publiek..... zo simpel is het..... als jij zelf iets organiseert, of het nou een feestje, een gallerie of een platen-label is, dan bepaal jezelf wat je goed vindt en wat niet....je gaat de mensen toch geen dingen voorschotelen die je zelf niet goed vindt? ja tenzij je geld wilt verdienen en het je allemaal niet kan schelen

Ik weet ook wel dat bepaalde muziek gewoon niet te pruimen is.. [zelf heb ik ook veel crap gemaakt/maak ik veel crap !] op sommige avant garde concerten hoorde ik gewoon dertig minuten lang gekras/geschuur en geschuif, volkomen onbegrijpelijk toch hoor ik zelfs in zo'n stuk ineens mooie dingen....

'k denk dat het belangrijk is dat je zelf het gevoel hebt dat je muziek ook redelijk bij andere luisteraars gaat overkomen.

dus mjah.. als ik electro componist was, en dat gevoel had, dan zou ik zeker insturen. Jammer alleen dat het altijd vakjes zijn waaraan je moet voldoen.

aan vakjes voldoen? er staat letterlijk "if you're making Electronic music" ( wat een heel breed genre is), maar ze zullen waarschijnlijjk wel electrogerelateerde artiesten zoeken.

en iets heel anders waarom staat deze thread eigenlijk niet tussen degene op de beginpagina?

Getver electronation, zijn dat niet de homo's van die "electroclash" makeup feesten in amsterdam?
Nauw uhh nee bedankt, ookal zou ik zo wel makkelijk geld kunnen verdienen (denk ik),
treed ik toch liever niet op, op dit soort feestjes.

Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door fuse

Het lijkt me dat ze een demo willen van een live set, dus dan heb je zowie geen losse nummers die geript kunnen worden. Lijkt me een beetje onlogisch om wat losse nummers op te sturen. Ze moeten toch horen dat je live een goeie set kan neerzetten.

Nou Sander, één keer moet toch de eerste zijn dus ik vermoed dat er toch echt veel studio cd's zullen arriveren (als er al enkele arriveren) bij de heer van Electronation. Menigeen zet ook studio tracks op een promo cd voor zalen, soms samen met een fragment van een live optreden. Probleem met (in mijn geval toch zeker) het versturen van cd's met live opnamen is dat je bij je optreden afmixed op de PA ter plaatse, niet op een stereo instalatie. Als je zo'n live set later luistert, klinkt 'ie ronduit slecht terwijl het in de zaal prima klonk. En daarbij, het gaat toch uiteindelijk om je stijl, ik verwacht niet dat een orginisator 10 een complete live sets van een uur gaat luisteren.
Ik vermoed niet dat electronation rip-offs zal maken van de ingestuurde cd's, ondanks dat ik het niet helemaal met hun eens ben zijn het toch wel oprechte mensen.
Wat betreft hun voorkeur voor electronisch, ik denk dat ze inderdaad op electro-esque zaken zitten te wachten, als trance of brute tekno artiest zul je weinig kans maken. Maar vooral opsturen, dat zal ze leren!

Origineel geplaatst door sander
Getver electronation, zijn dat niet de homo's van die "electroclash" makeup feesten in amsterdam?
Nauw uhh nee bedankt, ookal zou ik zo wel makkelijk geld kunnen verdienen (denk ik),
treed ik toch liever niet op, op dit soort feestjes.

sjezus, hoe bedoel je stigmatiserend!. wat een kleinzielige bevooroordelende opmerking! zonder electronation was ik nooit in contact gekomen met artiesten als legowelt, orgue electronique en dergelijke

ps. ben hetero en draag zelden make-up

jaja, sorry hoor, had dat woordje homo al willen verwijderen, maar kon het niet meer wijzigen.
Ik basseer mijn mening o.a aan de hand van een VPRO programma. Dat was echt verschrikkelijk
wat ze toen van zo'n feest lieten zien. Ik weet natuurliujk wel dat je altijd de slechte/meest foute
beelden van een feest ziet en dat dat vaak niet echt representatief is voor het hele feest, maar toch
wil ik er niks mee te maken hebben. Volgens mij heet dat VPRO programma RAM en staat er misschien
nog video online ofzo. Grappig trouwens dat als je een search op electronation doet in google, je al
gauw op een homo uitgaanspagina bevindt. Das niet echt het wereldje waarik iets mee te maken wil hebben.

Ik heb dus gewoon geen zin in dat electroclash gebeuren, waar het ook om uiterlijk enzo gaat.

Back