Ik denk dat het maar net is wat je zoekt. Inmiddels heb ik aardig wat synths mogen betasten in mijn inmiddels vorderende jaren, en er is niets dat ik ooit onder handen heb gehad dat lijkt op de Solar 42 en de sounds die je eruit krijgt. Er zitten een aantal serieuze beperkingen op (met name het gebrek aan MIDI en stabiele tuning op de drone voices) maar er kunnen ook betoverende dingen uitkomen die je echt niet zomaar uit een andere synth of setup krijgt, mede ook door de unieke workflow (zoals dat je bij de drone voices afzonderlijk 5 oscillators hebt die je aan/uit kunt zetten en tov elkaar tunen etc. en die dan weer een gezamenlijke pitch / mod input hebben). Qua experimentele synths voor off-grid drones en soundscapes etc. zou ik niet gauw iets weten dat het beter zou doen. Al moet ik zeggen dat ik voor dronen weer terug ben gegaan naar de Lyra-8 omdat die net wat makkelijker in bedwang te houden is.Slecht concept en interface.
Te veel knoppen, tunen etc.....
Ziet er voor vele wellicht heel aantrekkelijk uit maar ik zie alleen maar een onding.
Ik zie voor zoiets liever een kleine setup + mixer en wat fx.
Daar kun je vele male beter op jammen.
Of laat ik het zo zeggen die Elta Solar lijkt meer op een kleine setup allemaal in 1 kist gepropt.