Tom 32
Gepokt en gemazeld
Dit vind ik nog steeds een heel erg intrigerend instrument.
Het is dat de ruimte mij ontbreekt.......
Het is dat de ruimte mij ontbreekt.......
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Hoevaak is constant tunen?Ik weet niet precies wat ze gedaan hebben met die cartridge loading in de N, maar dat werkte in het origineel wel vrij maf. Snapte eigenlijk nooit precies hoe het werkte, ik drukte maar wat knopjes tot er gebeurde wat ik zocht. Belangrijkste verschil tussen de originele en de F zat in de filtersectie met een drive en multimode filter, dat was wel een mooie upgrade. En ik baalde daar ook van, want ik had juist gekloot met mijn filters in het origineel (2x teruggestuurd). Blijft een bijzonder en uniek instrument. Moet wel zeggen dat ik de Solar-42 geen moment gemist heb sinds de verkoop, het is toch wel een beetje een one trick pony en het integreert buitengewoon matig met andere gear (geen MIDI, constant tunen).
Vaak. Op een gegeven moment worden ze wel stabieler na lang opwarmen, maar zelfs dan driften de drone voices nog regelmatig weg.Hoevaak is constant tunen?
Nee, de drone oscillators raken ook tijdens gebruik nog regelmatig uit tune.Eén keer, maar wel heel lang.
![]()
Oeps…dat klinkt niet goed. Is dit een known issue? Had jij een mk1 (42) of mk2 (42F)?Vaak. Op een gegeven moment worden ze wel stabieler na lang opwarmen, maar zelfs dan driften de drone voices nog regelmatig weg.
Nee, de drone oscillators raken ook tijdens gebruik nog regelmatig uit tune.

Aardige gast wel, en erg behulpzaam.