Electro contest

En ja Brian, je zal wel gelijk hebben betreft die demo cd's. Alleen vindt ik dat niet representatief voor wat je live zult brengen. Maar uitgaande dat 9 van de tien gasten live toch niks doen en alles al van te voren bedacht hebben en er dus echt niks spontaans meer in zit zal het wel niet uitmaken. Het publiek maakt het toch niet uit of er geplaybacked wordt.

En wat betreft de geluidskwaliteit van een liveset, ja kan toch thuis een liveset opnemen?

Ja trends die zich om rondom uiterlijkheden ontwikkelen daar heb ik het ook niet zo mee op. Overigens viel dat trendy volk bij electronation wel mee, gewoon het amsterdamse 'hip' maar niet de electroclash uitspattingen zoals we die in new york zagen. Dat de electroclash gerelateerd is aan de gay scene is niet echt verwonderlijk, aangezien electroclash toch vooral flirt met synth-pop en new romantics, wat indertijd ook een grote aanhang uit de gay scene had. Waar ik me enigzins druk over maakte was dat ik het niet echt prettig vind dat veel andere muziek tot een trend werd gerekend, simpelweg omdat trends over het algemeen weinig goeds beteken voor muziek en snel overwaaien, zeker als de trend zo'n duidelijk uiterlijk vertoon heeft (i.d.d, de make up, het ontplofte haar, kortom de typische jaren 80 attributen). Daarnaast leek in mijn ogen de electroclash muziek vooral te richten op een soort 'corny' gehalte, ála liquid sky, drum computertjes en vals zingende meisjes. Dat was in de jaren 80 al niet leuk, en nu ook niet. Maar goed, to each their own.

Back