DIY modular

Ja, die complete set heb ik ook al thuis liggen ;) Moet nog gebouwd worden, maar ik wacht daar even mee tot mijn 2e kabinet in elkaar zit! Ik heb er nu ook al 2 filters inzitten namelijk :P Zou je anders een PB'tje willen sturen? Dan kunnen we even praten over de prijzen :)

Het ding is wel dat je voor uitbesteding in china gerbers nodig hebt van het pcb ontwerp, niet alleen maar een pdf of zo. Maar als je die hebt kan er idd qua prijs niks tegenop.
Laatste bestelling was ik omgerekend inclusief shipping iets van 2 of 3 euro per pcb kwijt, dubbelzijdig, doorgemetalliseerd, soldermask, silkscreen etc.

Waar laat je dit doen?

Waar laat je dit doen?

Daar ben ik dus ook benieuwd naar ;) Ik heb Yves onderhand gemaild met de vraag of hij Gerber files beschikbaar wil stellen. Volgens mij is er in de DIY community wel meer vraag naar!

Ik ga nu, aan de hand van deze thread proberen de jpg's van Yves om te zetten naar Gerber files. Is het proberen waard lijkt me?

Heb nu een paar keer iets besteld bij iTEAD, prima PCBtjes.
Yves heeft waarschijnlijk geen gerbers, al die designs op zijn websites zijn gedaan met een of ander grafisch programma, niet met Eagle oid. Daarnaast verkoopt Bridechamber volgens mij PCBs van zijn ontwerpen, dus da's een dubbele motivatie om geen gerbers te verspreiden :D

iTEAD studio 10x10 PCB's
20USD voor printjes tot 10x10, komt nog iets van 12,50USD bij aan shipping.

Volgens mij is er trouwens wel iemand die recentelijk die VCO (dacht ik) in een ECAD prrogramma had geplempt en de Eagle files / Gerbers had gepost, volgens mij op Muffwiggler.

Alles kwam bij mij direct vanuit China. Waar diegene zat die de email ontvangt en doorstuurt weet ik niet. All in all aardig efficient proces hoor.

ik laat ets m'n printjes zelf of laat ze maken bij eurocircuits.com, allicht niet de goedkoopste maar prima werk en snel.

Zelf etsen ook veel gedaan, maar dat boren van die gaatjes..............dreary stuff. Fijne van dubbelzijdige PCB's is ook dat het routen van alle signalen wat makkelijker is.
Maar wel supersnel, wel eens 's-ochtends print ontworpen, vervolgens geetst en geboord, fluxlak eroverheen laten drogen, 's-avonds een gebouwde module, beat that, China!

Itaed verstuurt vanuit China en degene met wie ik wel een paar keer e-mailcontact heb gehad was meer een babelfisher dan een amerikaan.

Even een vraagje, ik heb onderhand een trial key voor ACE 3000 v7, als iemand dat kent :P Maar het is daarmee mogelijk om PDF files naar Gerber files om te zetten. Is er hier iemand daar verstand van heeft en mij zou kunnen helpen met dit proces? Ik heb namelijk geen ervaring met Gerber files en weet niet wat er nodig is om een ets opdracht te versturen naar onze aziatische buren ;)

Ten aanzien van de eisen aan de gerbers, dat hangt van het bedrijf, meestal hebben ze wel wat design rules en eisen aan gerbers op de website. Ze specificeren dan hoe ver tracks van de rand af moeten, welke layers er in de gerber moeten, en hoe ze moeten heten (gerbers zijn een aantal losse bestanden).

really amazing , bob....
ik ben benieuwd of hij dat kan bij alle pdf´s
Vast niet bij alle PDF's maar ik heb het al voor elkaar om een Gerber file van de LFO te maken. Alleen klopt de drilldata nog niet, maar daar ga ik vanavond mee aan de slag. Ik denk dat het mogelijk is!

Het enige waar ik nog mee zit, hoe zorg ik dat het de goede maat wordt? Alles is vector based en dat zorgt ervoor dat je het eindeloos up kan scalen.

Ik gok dat het alleen werkt als de originele pdf vector is (dus geen bitmap).

En je moet maar hopen dat de gaten straks het juiste formaat hebben, en hij niet een 0,6mm gat bedenkt voor een 1N4001, om maar wat te noemen. Zo'n programma heeft natuurlijk geen weet van welke componenten erop zitten.

Ik vraag me alleen af of als je er nog van alles aan moet fixen en dan maar hopen dat het goed gaat, je niet veel beter (en sneller) hem even opnieuw tekent met de pdf als voorbeeld. Die kun je vaak als achtergrond-layer in het pcb-ontwerpprogramma zetten en dan gewoon 'overtrekken'. Is gelijk alles correct en op de juiste schaal omdat je met footprints uit de library kunt werken. Bij grote printen misschien niet zo fijn, maar die van Yusynth zijn maar kleintjes en single-layer.

Back