DIY modular

ik heb een bedrijf gevonden dat frontjes kan zeefdrukken... maar alleen als t per 50 stuks gaat... oftewel zijn er hier mensen die een clock gesyncte lfo wil?
8 waveforms
wavedistort
clock divider
clock input
cv input voor wavedistortion
output (intern om te zetten van 0/+5 of van -5/+5)

kosten komen ongeveer op 80,- en dan heb je een complete module die veel meer kan dan de gemiddelde lfo!

Heb je al aan fotodrukken op alumium gedacht?
Ff snel gegoogled: http://www.aluminiumland.nl/formaten-en-prijzen/ (bijvoorbeeld)
Op 20x20 zou je drie en op 30x30 zou je 10 frontplates kunnen drukken.
Waarschijnlijk moet er dan wel nog een blanke lalkaag over voor de slijtvastheid maar dan kan je wel full colour gaan! En je moet ze wel zelf uitzagen, zit je op +/- 3 á 4 euro per plate gok ik?

ik laat de frontjes op maat knippen en ik denk dat achteraf zagen minder strak is dan vooraf knippen, heb vandaag nieuwe proefplaatjes binnen gekregen die door een bedrijf zijn geknipt. super strak! ik wil gewoon iets moois maken dat minimaal de kwaliteit heeft van andere modules op de markt. ik zie t gewoon als uitdaging... maar misschien kan een fotodruk op aluminium wel mogelijkheden bieden als ik dit achteraf door een bedrijf laat knippen. maar dan ben ik bang voor beschadigingen.

Ben je lekker een lang weekend naar Frankrijk geweest.... kom je terug heb je inees dat goede idee. :-)
Ik kan aluminium met een speciale coating decaliseren.
Dit is een sublimatieproces, waarbij een afbeelding in een hoogwaardige (gekleurde) coating wordt ingebracht.
Het eindprodukt is zeer degelijk slijt en krasvast met zeer lange levensduur. (halve eeuw)
Dit wordt gebruikt voor gevel beplating die van prints zijn voorzien..
zie
architectuur_facades_stadshaard1.jpg

Je kunt na het bedrukken het aluminium gewoon nog bewerken: zetten, knippen boren etc..
Met mijn speciale printer en de CNC frees kan ik dan hele knappe frontje maken ..Eigenlijk tegek !!
Ik ga het vandeweek eens uitrekenen en kijken wat dat moet kosten..

:biertje:

Yep, maar wel het vliegtuig gemist en nog even een ritje van 10u gemaakt in een huur auto van 500,- + reis
Het vliegveld van Grenoble wilde ons niet toelaten op 1 min na!! onze vrienden stonden verderop te wachten tot boarding :doei:
het vliegtuig had nog 45min.... Wat een grap!!.....dit moest ik toch even kwijt ..

Nee de laser red dat niet, maar ik heb gelukkig meer tools/machines om dit te bewerkstelligen..
Het gaat met een 200 graden pers + hoge druk...
En natuurlijk een speciale printer met subli inkten en speciale kleurprofielen..

aha... ik heb nu voor mn clock gesyncte lfo 3 offerten liggen voor de frontjes, twee waarbij de frontjes worden geanodiseerd en een waar de frontjes worden gezeefdrukt. eigenlijk valt het me wel mee qua kosten... hoewel de frontjes uiteindelijk wel het duurste onderdeel is natuurlijk maar daar was ik op voorbereid.

Dit project heeft een tijdje op zijn gat gelegen, maar ik ben onderhand weer vol aan het produceren! Gister een 2e VCO afgemaakt en getuned + 2 frontjes geboord. Daar moet nog bedrukking ik, maar ik ben nog steeds op zoek naar een goede, relatief betaalbare, manier.

Ik zoek trouwens ook nog iemand die voor een beetje een goede prijs printjes voor mij kan etsen, wie biedt zich aan?

2014-05-05%2012.39.33.jpg

2014-05-05%2017.26.20.jpg

2014-05-05%2019.39.27.jpg

Ik zoek trouwens ook nog iemand die voor een beetje een goede prijs printjes voor mij kan etsen, wie biedt zich aan?

Ik heb een hele ets-set staan (volgens mij komt die print in de foto ook bij mij vandaan, of niet?). Maar kosten-technisch gezien kan ik niet onder de prijs van Chinese kinderhandjes.

Ja, die print op de foto komt inderdaad bij jou vandaan en de kwaliteit is super! Volgens mij heb je de vorige keer 3 printjes voor mij geëtst. Ik zou overigens geen adresjes weten in China waar je printjes kan laten maken ;)

Het ding is wel dat je voor uitbesteding in china gerbers nodig hebt van het pcb ontwerp, niet alleen maar een pdf of zo. Maar als je die hebt kan er idd qua prijs niks tegenop.
Laatste bestelling was ik omgerekend inclusief shipping iets van 2 of 3 euro per pcb kwijt, dubbelzijdig, doorgemetalliseerd, soldermask, silkscreen etc.
Kejje niet zelf voor etsen (plus dat je dan ineens 10 pcbtjes van een ontwerp hebt).

Dan moet ik maar even kijken of ik aan Gerber files van de YuSynth modules kan komen ;) Ik zal Yves even contacten. Als er nog mensen zijn die interesse hebben in PCB's laat het weten, dan bestel ik er direct een paar mee!

Er was volgens mij recent nog een group buy hier voor Yusynth modules bij een bedrijfje die het wel vanuit de pdf deed (ik meen voor het EMS filter).

Ik heb twee van die printjes uit dat project gefixt voor mensen en die printjes zagen er redelijk uit. Wel bespoten met die foute groene verf als "print lak". Dat moet je er niet bij bestellen.

[edit]
Hier is de thread: https://www.synthforum.nl/forums/showthread.php?t=146206&highlight=yusynth+ems

Mocht je er niet uit komen dan is mijn ets-set altijd nog beschikbaar uiteraard.

Back